Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام توسلی رییس اداره اوقاف ناحیه یک اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، در خصوص آخرین وضعیت مرمت مقبره کمال اسماعیل گفت : مقبره کمال اسماعیل در انتهای پارک کمال اسماعیل قرار دارد و یک بقعه کوچک و میراثی است .

او ادامه داد : کمال اسماعیل شاعر قرن ششم و هفتم بود که پس از حمله مغول در همان مکانی که عبادت می کرده است به شهادت می رسد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقبره دارای فضای کوچکی است و اطراف آن پارک قرار دارد .

رییس اداره اوقاف ناحیه یک اصفهان اظهار کرد: سال ۷۸ این مقبره توسط شهرداری بازسازی شده است و در حال حاضر نیز فضای بیرونی و داخلی مقبره در دست مرمت و بازسازی است.

توسلی افزود: مسئولیت مرمت این مقبره با شهرداری منطقه ۳ اصفهان است و احتمالا تا حدود دو الی سه هفته دیگر تکمیل شود، چند روز قبل هم که از این مقبره بازدید داشتم در حال تکمیل و بازسازی بود. چون این مقبره یک بنای میراثی است حتما باید در خصوص مرمت نظرات میراث گرفته شود تا آسیبی به مقبره ایجاد نشود.

او بیان کرد:   این مقبره زیر نظر ناحیه یک اوقاف و شهرداری منطقه ۳ است. از سال ۷۸ به درخواست اوقاف مقبره کمال اسماعیل مرمت شد، ولی در حال حاضر، چون این مقبره دست شهرداری است در فضای بیرونی عملیات مرمت و بازسازی انجام می‌شود.

رییس اداره اوقاف ناحیه یک اصفهان در خصوص خبر تخریب مقبره کمال اسماعیل گفت: هیچ گونه تخریبی در این مقبره اتفاق نیفتاده است و تصاویری که از وجود وسایل در این مقبره گرفته شده متعلق به بنا‌هایی بوده است که در این مکان کار مرمت را انجام می‌دهند و این مقبره تبدیل به انبار نگردیده است.

توسلی در پایان اضافه کرد: مقبره‌هایی که در سطح شهر وجود دارند هم از لحاظ بحث توریستی و گردشگری ارزشمند هستند و هم از نظر میراثی و اوقافی دارای اهمیت هستند اگر بین این سه اداره تفاهم مناسبی برقرار شود تا مردم بتوانند از این اماکن بازدید کنند هم برای شهر مفید است و هم با مفاخر اصفهان مردم بیشتر آشنا می‌شوند.     انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه کمال اسماعیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه وحشتناک تخریب یک خانه بر اثر بارندگی و سیلاب! | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در محله بنجیر، بافت تاریخی شهر زواره، استان اصفهان را ببینید.

کد خبر 846943 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان اصفهان آبگرفتگی

دیگر خبرها

  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • (ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • ببینید | لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • فیلم لحظه هولناک تخریب کامل یک خانه در اصفهان توسط باران!
  • لحظه وحشتناک تخریب یک خانه بر اثر بارندگی و سیلاب! | ویدئو
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • مرمت و بازسازی دیوار صوتی بزرگراه شهید حکیم