Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و هشتمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، دوشنبه (۷ بهمن) در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که با حضور مقامات عالی‌رتبه نظامی، کشوری و مجریان طرح سرباز مهارت برگزار شد، معاون آموزشی و سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی، گزارش عملکرد ۱۶ واحد سازمانی جهاددانشگاهی در خصوص ۳۲ ساعت آموزش مهارت های زندگی و ۴۸ ساعت آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی برای ۱۶ هزار نفر سرباز در دوران آموزشی در پادگان‌ها ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدصادق بیجندی با بیان مجموعه فعالیت‌های مطالعاتی، پژوهشی، تهیه و تدوین محتوی و فرایندهای اجرا، ارزیابی و پایش دوره‌ها، آموزش‌های این دوره را به میزان ۸۰ ساعت مشتمل بر دو بخش شامل «آشنایی با مهارت‌های زندگی به میزان ۳۲ ساعت و آشنایی با مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی به میزان ۴۸ ساعت» اعلام کرد و گفت: بر اساس هماهنگی و توافق انجام شده با معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان از بهمن ماه ۱۳۹۷ جهاددانشگاهی نسبت به اجرای دوره‌های مذکور در ۱۶ استان اقدام کرده و تا پایان دی‌ماه، 15 هزار و 598 نفر از دوره‌های آموزشی مورد توافق بهره‌مند شده‌اند.

وی همچنین در خصوص ادامه طرح در قالب فاز دوم اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت جوانان، وزارت ورزش و جوانان، تعداد هشت هزار و 257 نفر دیگر در ۱۴ استان آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت. بر این اساس فعلا بجز دو استان تهران و کرمانشاه کلیه استان‌های کشور تحت پوشش آموزش‌های مصوب این دوره قرار خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش، از بهمن ۹۷ تا کنون، کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مجموعا بالغ بر یک میلیون 200 هزار نفر ساعت از دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی بهره برده‌اند.

در پایان گزارش معاون آموزشی جهاد دانشگاهی، این اقدام را خروجی یک کار بین‌بخشی، بین‌حوزه‌ای و بین‌سازمانی برشمرد و از کلیه دست‌اندرکاران این طرح شامل ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، وزارت ورزش و جوانان، رئیس جهاد دانشگاهی، معاونت‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی جهاددانشگاهی، واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی، سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، سینا و بازار کار و همه کسانی که به نوعی در این مسیر همراه و همکار بوده، هستند و خواهند بود تقدیر و تشکر کرد.

قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با توجه به دستور مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در خصوص بهره‌مندی مناسب از دوران سربازی برای مهارت آموزی بیش از ۴۰۰ هزار سرباز که هر سال به خدمت اعزام می‌شوند، تشکیل و با همکاری وزارتخانه‌ها، نهادها و سایر ارگان‌ها، تلاش کرده برای این منبع عظیم نیروی انسانی، بستر مناسبی را جهت توانمندسازی و اشتغال فراهم کند.

در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های قرارگاه، برای مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در بخش آموزش‌های عمومی، جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود، تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای بین ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت ورزش و جوانان و جهاددانشگاهی منعقد شد. جهاددانشگاهی پس از مذاکره و تفاهم با وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح اقدام به برنامه‌ریزی، طراحی و تدوین دوره مهارت‌های عمومی در دو بخش ویژه برای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کرده تا با اجرای بسیار مناسب و با کیفیت توسط واحدهای مجری، امکان تداوم آن برای سال‌های آتی فراهم شود. بر اساس اعلام جهاد دانشگاهی، اجرای اثربخش و با کیفیت این دوره‌ها می‌تواند ضمن رفع بخشی از دغدغه‌های مقام مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال، به بهره‌وری و کارایی بیش از پیش دوران خدمت مقدس سربازی منجر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی سرباز ماهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (سه‌شنبه) از انجام چند عملیات جدید علیه اهداف آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، نیروهای مسلح ما ۶ عملیات طی ۳ روز گذشته در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند.

یحیی سریع درباره جزییات این عملیات‌ها گفت: ۲ ناو آمریکایی «MAERSK SARATOGA» و «APL DETROIT» در خلیج عدن و دریای سرخ هدف قرار گرفته شدند.

وی افزود: کشتی انگلیسی «HUANG PU» در دریای سرخ و کشتی «PRETTY LADY» در حال حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته شدند.

وی در ادامه افزود: نیروی هوایی یمن نیز عملیات نظامی منحصر بفردی را با هدف قرار دادن ۲ ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ انجام داد.

یحیی سریع اضافه کرد: نیروی موشکی نیز اهداف اسرائیل را در «ام الرشراش» در جنوب سرزمین های اشغالی هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار گرفتن اهداف مورد نظر در این عملیات‌ها با دقت بالا خبر داد.

‌وی همچنین افزود: نیروهای مسلح کشورمان تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه، به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیل به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد.

ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های امدادی و فرهنگی هلال احمر قم به مسافرین نوروزی
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • آموزش ایستگاهی به ۲۲۰۰ نفراز مسافرین نوروزی درمازندران
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • ۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز
  • ۴۹ هزار نفر پارسال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان