Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا طی مراسمی با حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طور رسمی از طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به معامله قرن رونمایی کرد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی طی مراسمی با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طور رسمی از طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در ابتدای صحبت‌های خود مدعی شد که امروز گام بزرگی به سوی صلح [در خاورمیانه] برداشته خواهد شد. وی همچنین ادعا کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال صلح است.

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص طرح صلح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به معامله قرن گفت: «از زمان ریاست جمهوری لیندون جانسون تا امروز برای ایجاد صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تلاش شده اما موفقیتی به دست نیامده است. اما طرحی که ما آماده کرده‌ایم مفصل‌ترین طرح صلح است که در 80 صفحه تدوین شده و جزئیات زیادی را شامل می‌شود.»

دونالد ترامپ در ادامه تأکید کرد که بر اساس طرح صلح آمریکایی-صهیونیستی، آمریکا تمامی بیت‌المقدس را به عنوان قلمرو اسرائیل محسوب خواهد کرد و حاکمیت ادعایی این رژیم بر جولان اشغالی را نیز به رسمیت می‌شناسد. وی همچنین خاطرنشان کرد که دولتش پیش از این نیاز همین امتیازات را برای رژیم صهیونیستی قائل شده است.

وی مدعی شد: «طرح پیشنهادی ما راهکارهای فنی برای حل‌وفصل مشکل اسرائیلی‌ها وفلسطینی‌ها در بر دارد. به نظر من این یک طرح برد-برد برای هر دو طرف است. یک راهکار دو کشوری که مشکلات را حل می‌کند. هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها خواستار صلح هستند. من از نخست‌وزیر نتانیاهو برای برداشتن این گام جسورانه تشکر می‌کنم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای خود درباره این طرح آمریکایی-صهیونیستی افزود: «من می‌خواهم که این توافق یک توافق بسیار خوب برای فلسطینی‌ها باشد. امروز یک روز تاریخی برای فلسطینی‌ها است تا بتواند بالاخره به یک کشور مستقل متعلق به خودشان داشته باشند. پس از 70 سال این می‌تواند آخرین فرصت آنها باشد. به این دلیل می‌گویم آخرین فرصت که ما دیگر هیچ‌گاه تیمی مانند تیم امروز نخواهیم داشت. ما امروز تیمی در اختیار داریم که آمریکا رو دوست دارند، اسرائیل را دوست دارند و بسیار باهوش و متعهد هستند.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معامله قرن ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست حماس باوجود تونل‌ها ناممکن است/حماس حاکم غزه پساجنگ خواهدبود

به گزارش خبرگزاری مهر، یک نشریه معتبر آمریکایی با اذعان به ناکامی رژیم صهیونیستی در شکست جنبش مقاومت اسلامی حماس در باریکه غزه اعلام کرد که پس از پایان جنگ، حماس همچنان حاکم بر غزه خواهد بود.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین دوشنبه شب گزارش داد که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مسئولان آمریکایی تاکید کرد که تونل‌های غزه به حماس این امکان را می‌دهد که همچنان باقی و پابرجا بماند و به محض پایان جنگ، توان خود را بازیابد.

مسئولان آمریکایی تاکید کردند که رژیم صهیونیستی هنوز طرحی را برای خارج کردن آوارگان فلسطینی از رفح ارائه نداده و همین مسئله موجب افزایش تعداد کشته‌ها در نوار غزه خواهد شد.

منبع مذکور بیان کرد که تنها راه واداشتن رژیم صهیونیستی از حمله به رفح، دست‌یابی به توافق مبادله اسرا است.

مسئولان آمریکایی تاکید کردند که احتمالاً پس از پایان جنگ، حماس همچنان حاکم بر غزه خواهد بود.

آنان مدعی شدند که سرعت بازیابی توان و قدرت حماس بستگی به تصمیمات رژیم صهیونیستی در مورد مراحل جنگ کنونی و پس از آن دارد.

مسئولان آمریکایی ادعا کردند که اسرائیل حماس را نابود نکرده و قادر به این کار هم نخواهد بود، اما احتمال تکرار حادثه‌ای مشابه هفتم اکتبر را کاهش داده است.

کد خبر 6085975

دیگر خبرها

  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد
  • شکست حماس باوجود تونل‌ها ناممکن است/حماس حاکم غزه پساجنگ خواهدبود
  • توافق مبادله اسرا؛ تنها راه توقف حمله به رفح
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • معامله انجام شد؛ سرخابی‌ها رسماً فروخته شدند
  • معامله انجام شد؛ استقلال و پرسپولیس رسماً فروخته شدند