Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، دونالد ترامپ با اشاره به اینکه صلح فراتر از سیاست است، مدعی شد که رهبران اسرائیل خواهان صلح هستند.

 

ترامپ مدعی شد: «این طرح ما کاملا متفاوت از گذشته است؛ این کامل‌ترین طرحی است که تاکنون ارائه شده است. راههای خیلی مناسبی ارائه کرده ایم در این طرح که همه طرف ها امنیت بیشتری داشته باشند و راه حل من برد برد است و راه حل دو کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

رئیس جمهوری آمریکا گفت: «این نخستین باری است که اسرائیل وارد طرحی می شود که برای صلح است و این اتفاقی بسیار نادر است و نتانیاهو این جرات را داشته که این قدم را به سوی جلو بردارد. ما یک کمیته مشترک با اسرائیل تشکیل خواهیم داد که این طرح را با جزئیات بیشتری به شما ارائه دهیم و نقشه ای با جزئیات به شما خواهیم دید که مرزهای دو کشور در کجا خواهند بود و کشور فلسطین کجا خواهد بود البته به این شرط که آنها تروریسم را رد کنند.»

 

ترامپ از همان ابتدا خیال صهیونیست ها را راحت کرده و گفت: «بر اساس طرح او، بیت‌المقدس پایتخت بلامنازع اسرائیل باقی خواهد ماند ولی این چیز بزرگی نیست چون من این کار را قبلا برای شما انجام داده بودم و این کار بزرگی است.»

 

رئیس جمهور آمریکا هدف اصلی از این طرح را اعلام کرده و گفت: «راه حل ما به سمت دو کشوری خواهد بود و هیچ ریسکی برای کشور اسرائیل ایجاد نکند. ما اجازه نمی دهیم که حملات به اسرائیل ادامه یابد و نمی خواهیم که این طرح امنیت اسرائیل را زیر سوال ببرد.»

 

ترامپ در ادامه، طبق روال سخنرانی های اخیرش، به تبلیغات انتخاباتی پرداخته و افزود: «گفت که همانطور که همه می دانند من کارهای بزرگی برای اسرائیل انجام دادم، سفارت آمریکا را به بیت‌المقدس منتقل کردم و بلندهای جولان را برای اسرائیل به رسمیت شناختم و از توافق هسته‌ای با ایران خارج شدم.»

 

رئیس جمهور آمریکا درباره سهم فلسطینی ها از طرح او گفت: «این طرح، در شرق بیت‌المقدس جایی را برای فلسطینی ها ایجاد می کند و ما در آنجا هم سفارت باز خواهیم کرد. اسرائیل با پادشاه اردن از نزدیک کار خواهد کرد. مسئله مسجد القصی باید همانطور بماند و مسلمانان مانند گذشته آنجا نماز بگذارند.ما یک طرح اقتصادی کمک ۵۰ میلیارد دلاری داریم برای فلسطین. ما با قدرتمند کردن فلسطینی ها که بتوانند زندگیشان را پیش ببرند این طرح را پیش می بریم. ما از فلسطینی ها می خواهیم که چالش های زندگی کنار اسرائیلی ها را بپذیرند و با آن کنار بیایند. این شامل قوانین حقوق بشر و مبارزه با فساد و پایان حماس و تمام کردن تنفر از اسرائیل هم می شود. فلسطینی ها باید حمایت از تروریست ها را قطع بکنند.و شاید مهمتر از اینها اینکه آن جایی که برای کشور جدید فلسطین قرار است داده بشود آنها ۴ سال فرصت دارند، بیایند و آنجا را بگیرند و با اسرائیل مذاکره کنند.»

 

دونالد ترامپ تصریح کرد: «ما در دولت آمریکا تیم فوق‌العاده‌ای داریم که همگی عاشق اسرائیل هستند!»

 

رئیس جمهور تروریست آمریکا، بار دیگر به دفاع از عملیات ترور ناجوانمردانه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: «ما ایران را به‌شدت منزوی کردیم و قاسم سلیمانی بزرگترین تروریست جهان[!] را همراه با یک فرمانده تروریست عراقی کشتیم.»

 

ترامپ با تشکر از اردن، بحرین و امارات متحده عربی گفت که آنها اقدامات زیادی برای این طرح انجام دادند و سفرایشان را امروز به این جلسه فرستادند.

 

106

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: معامله قرن دونالد ترامپ آمریکا اسرائیل بنیامین نتانیاهو فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه

به گزارش قدس آنلاین، سمیر فرج، ژنرال سابق و کارشناس مسائل راهبردی مصر خاطرنشان کرد که استدلال آمریکا برای اداره نوار غزه توسط مصر این است که انتخابات شفافی جهت تشکیل یک دولت تکنوکرات برای کنترل غزه برگزار شود و سپس اداره این باریکه به همراه کرانه باختری زیر نظر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله درآید.

براساس گزارش روسیا الیوم، سمیر فرج همچنین تصریح کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر با این امر مخالفت دارد. یکی از بهترین تصمیماتی که رئیس‌جمهور گرفت و خداوند در آن تصمیم به او الهام کرد و علی‌رغم وسوسه‌های مالی و نظامی و سایر نیازها تصمیم عاقلانه‌ای بود؛ السیسی این پیشنهاد را نپذیرفت و گفت که غزه توسط ساکنان خودش اداره می‌شود.

وی در ادامه افزود پس از مخالفت مصر با پیشنهاد آمریکا، پیشنهادات دیگری از جمله تشکیل نیروی نظامی اروپایی یا تشکیل نیروی نظامی عربی مطرح شده است.

پیشتر یک منبع مصری به العربی الجدید گفته بود: قاهره به طور قاطع با مشارکت در نیروی عربی مشترک برای اداره نوار غزه مخالفت کرده است. قاهره همچنین مخالف این است که یک طرف غیر فلسطینی مسؤولیت اداره نوار غزه را بر عهده بگیرد.

به گفته این منبع، مساله‌ای که کشورهای عربی روی آن توافق دارند این است که هیچ‌گونه آمادگی برای مشارکت در بازسازی غزه جز در چارچوب یک راه‌حل سیاسی فراگیر برای نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین قبل از مذاکره و عقب‌نشینی کامل نیروهای صهیونیست از غزه ندارند.

یک منبع مصری پیشتر اعلام کرده بود تمام صحبتی که درباره امکان اداره نوار غزه توسط مصر مثل سال ۱۹۶۷ می‌شود سناریوها و افکار غربی است که نمی‌توان آن را اجرا کرد. موضع رسمی مصر در این راستا واضح است و به صورت قاطع با مداخله در نوار غزه مخالف است چرا که این مساله به معنای تجاوز به اراضی بیگانه است و امکان تشکیل کشور مستقل دارای حاکمیت فلسطین را تهدید می‌کند. مصر می‌تواند نقش‌های دیگری برای کمک به پایان جنگ غزه و آغاز مرحله جدید بازسازی و مشارکت در آموزش کادر فلسطینی برای اداره امنیت در غزه بعد از مشورت با گروه‌های سیاسی فلسطینی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • درصورت خطای اسرائیل، پاسخ پشیمان کننده خواهیم داد
  • درصورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری و پشیمان کننده حداکثری خواهیم داد
  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل
  • جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه
  • رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران: پیامدها و راه حل ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه
  • پیشنهاد جدید آمریکا به اسرائیل برای پاسخ به عملیات نظامی ایران