Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@20:42:46 GMT

کدام استان‌ها فردا بارانی می شود؟

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۰۹۰۴

کدام استان‌ها فردا بارانی می شود؟

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب به کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ ها در کلانشهر‌ها هستیم، اعلام کرد: جمعه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می‌شود که تا حدودی موجب بهبود وضعیت هوا خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز جوی آرام در کشور حاکم است که موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران، کرج، قزوین، اراک و اصفهان خواهد شد و هوای این شهر‌ها به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز برای شرق استان کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق یزد و خراسان جنوبی گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده است و فردا با عبور موج تراز میانی بر روی ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی، بارش‌های پراکنده در این مناطق رخ خواهد داد.

این وضعیت پنجشنبه برای مناطق شرق رخ خواهد داد.

از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور برای این مناطق بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی شده و شنبه این سامانه علاوه بر این شمال غرب برای مناطقی از غرب، جنوب غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، سواحل غرب و مرکزی دریای خزر نیز تاثیر خواهد گذاشت و موجب بارش برف و باران در این مناطق خواهد شد.

از امروز تا پایان هفته با جنوبی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر، افزایش دما و وزش باد به نسبت شدید در سواحل و استان اردبیل رخ می‌دهد که موجب افزایش دمای نسبی در این مناطق می‌شود طوری که امروز صبح دمای کمینه اردبیل ۹ درجه شده بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز و فردا تهران غبار محلی خواهد داشت و پنجشنبه وزش باد و جمعه بعدازظهر افزایش ابر پیش بینی شده است.

همچنین روند تدریجی دما برای تهران رخ خواهد داد، کمینه دمای امروز صبح شمیرانات ۱ درجه زیر صفر و مهرآباد ۱ درجه بود و بیشینه دمای شمیرانات و مهرآباد امروز ۸ درجه بالای صفر خواهد شد.

 شهرکرد با دمای ۱۳ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۲ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ها از امشب، میهمان کرمانی ها می شوند

 

 

 

 

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، صاف تاکمی ابری است، گفت: از اواخر وقت امروز تا صبح چهارشنبه با فعالیت سامانه بارشی، بارش ها مناطقی از جنوب، مرکز و جنوب غربی استان کرمان را در برمی گیرد.

وی افزود: عمده بارش ها برای روز سه شنبه است که احتمال سیلابی شدن مسیل ها در مناطق جنوبی استان کرمان و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: همچنین افزایش ابر و وزش باد برای مناطق جنوبی استان کرمان پیش بینی می شود که کاهش دید را به صورت لحظه ای در این مناطق داریم.

 وی تصریح کرد: تا روز پنج شنبه، روند افزایشی دما را در سطح استان خواهیم داشت که با خروج سامانه بارشی پایان هفته، کاهش دما را در سطح استان شاهد هستیم.

سلاجقه بیان داشت: میانده جیرفت در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای ۲ درجه سانتیگراد زیرصفر، خنک ترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده اند.

وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی افزود: در بین ایستگاه های هواشناسی استان کرمان، بعد از لاله زار، شهربابک، کوهبنان و راین با دمای ۳ درجه سانتیگراد خنک ترین شهرهای استان کرمان بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آسمانِ یزد بارانی است
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • هوای گرم در زنجان حاکم می‌شود
  • پیش بینی آخر هفته ای بارانی برای کرمانشاه/دمای هوا افزایش می‌یابد
  • آسمان اصفهان باز بارانی می شود
  • افزایش هشت درجه ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی دمای هوای ۳۰ درجه‌ای پایان هفته در گلستان
  • بارش ها از امشب، میهمان کرمانی ها می شوند
  • امروز کدام مناطق بارانی است؟ /تهران گرم می‌شود
  • باران ارتفاعات کرمان را سیراب می کند