Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@12:12:12 GMT

روند افزایش دمای گیلان تا جمعه ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۱۱۲۰

روند افزایش دمای گیلان تا جمعه ادامه دارد

ایسنا/گیلان کارشناس هواشناسی گیلان از افزایش چهار تا هشت درجه ای دمای هوا برای روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: روند افزایش دما در ارتفاعات و دامنه ها و جلگه مرکز و شرق استان تا جمعه ادامه دارد.

مازیار غلامی در گفت وگو با ایسنا، از نفوذ جریانات جنوبی به منطقه خبر داد و اظهار کرد: امروز دیلمان، جیرنده و ماسوله به ترتیب با هفت، سه و دو درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین نقاط استان بودند و دمای هوای رشت در گرم ترین ساعت به ۱۴ درجه سانتی گراد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نفوذ جریانات جنوبی به گیلان وزش باد گرم را به دنبال دارد، تصریح کرد: طی امشب و فردا غالبا جریانات پایدار از منطقه عبور می کند.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد در ارتفاعات و دامنه ها، گفت: فردا عبور یک جریان موقت ناپایدار از منطقه موجب افزایش ابر و مه صبحگاهی در مناطق جلگه ای می شود، اما در ارتفاعات و دامنه ها جریانات جنوبی است.

غلامی از افزایش چهار تا هشت درجه ای دمای هوا برای روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: برای روزهای پنجشنبه و جمعه انتظار داریم نفوذ جریانات جنوبی به شکل وزش شدید باد گرم و کاهش ابر باشد و روند افزایش دما در ارتفاعات و دامنه ها و جلگه مرکز و شرق استان ادامه خواهد داشت.

وی ارتفاع موج دریای خزر طی فردا را بین ۱۰ تا ۵۰ سانتیمتر دانست و متذکر شد: از جمعه عصر شاهد ورود سامانه سرد و بارشی به گیلان خواهیم بود که بارش باران به همراه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي وزش باد گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان ۱۱ استان امروز بارانی است

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران و چهارشنبه (۲۹ فروردین) در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، جنوب اصفهان، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

به گزارش مهر، در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب پذیر وجود دارد؛ بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفر‌های برون شهری، خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌کند.

آسمان تهران امروز (۲۸ فروردین‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود و طی چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) کمی ابری و با وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • روند افزایشی دمای ‌خوزستان‌
  • پیش بینی هوای استان اردبیل طی روز‌های آینده
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا
  • افزایش دمای هوای همدان
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • آسمان ۱۱ استان امروز بارانی است
  • رعد و برق و رگبار باران در چند استان