Web Analytics Made Easy - Statcounter

مومنی زاده از رشد ۵۳ درصدی اعتبار پروژه های عمرانی آماده افتتاح این شهرستان در دهه فجر امسال نسبت به دهه فجر سال گذشته علی رغم همه فشارها و تحریم های اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به گزارش اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، «میرشمس مومنی زاده» امروز(سه‌شنبه،۸ بهمن) در جلسه شورای اداری شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه مرضیه (س)، اظهار داشت: این بانوی بزرگ اسلام به لحاظ گفتار و کردار بهترین شخصیت و الگوی زنان  در تمامی دوران ها بوده و خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس شورای اداری شهرستان رشت با گرامیداشت یاد و خاطره سرباز فداکار وطن شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهید بزرگوار همه عمر و زندگی خود را در مسیر جهاد و نظام جمهوری اسلامی صرف کرد و به دلیل دارابودن ویژگی های برجسته ای همچون صداقت، اخلاص و پرهیز از جناح بازی و خط بازی در دل مردم محبوبیت خاصی داشتند که تشییع چند میلیونی ایشان در نقاط مختلف کشور جلوه ای از این محبوبیت بود.

 

وی همچنین با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: دهه فجر بخشی از تاریخ پرافتخار ملت ایران است که اسلام و آموزه های اسلامی و مذهبی در آن تولدی دوباره یافت.

 

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه برنامه های چهل و یکمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی پرشورتر از سال های گذشته در قالب برنامه های فرهنگی، ورزشی و افتتاح پروژه های عمرانی انجام می شود، افزود: بالغ بر ۲هزار برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در ایام دهه فجر برگزار می شود، همچنین افتتاح پروژه های خدمات رسان با حضور معاونان رییس جمهور و میزبانی از مسابقات بین المللی وزنه برداری جام پهلوان نامجو از دیگر برنامه های محوری ایام دهه فجر است.

 

مومنی زاده با بیان اینکه ۲۵۲در دهه فجر سال جاری پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و۳۰۳ میلیارد تومان در شهرستان رشت به بهره برداری می رسد، گفت: علاوه برافتتاح ۲۰۴ پروژه دولتی با سرمایه گذاری ۲۵۷ میلیارد تومان در دهه فجر، در سال جاری افتتاح پروژه های بخش خصوصی نیز بسیار پر رنگ خواهد بود به طوری که ۳۶ پروژه در بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۱۰۴۶ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد  که نشان از مشارکت و جذب موفق سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرستان رشت علی رغم همه فشارها و تحریم های اقتصادی است که بر کشور تحمیل شده است.

 

وی افزایش ۵۳ درصدی اعتبار پروژه های دهه فجر امسال را در قیاس با دهه فجر سال گذشته را از جمله نکات برجسته و حائز اهمیت دهه فجر امسال برشمرد و تاکید کرد: اینکه علی رغم همه فشارهای اقتصادی، حجم سرمایه گذاری پروژه های دهه مبارک فجر به یک هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان افزایش یافت نشان از این دارد که روند رو به جلوی شهرستان علی رغم همه تحریم ها تداوم دارد.

 

فرماندار رشت با اشاره به در پیش بودن سفرهای نوروزی و ظرفیت های بالای گردشگری دراستان گیلان و شهرستان رشت، افزود: صنعت گردشگری ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه  شهرستان است و با توسعه زیرساخت های گردشگری می توانیم از طریق افزایش ماندگاری مسافران و استفاده صحیح از فرصت های موجود، زمینه بیش از پیش رونق اقتصادی شهرستان را فراهم کنیم.

 

رییس ستاد تسهیلات سفر شهرستان رشت با تاکید بر آمادگی بخشداران و شهرداران جهت میزبانی از مسافران نوروزی، ابراز امیدواری کرد: بخشداران و شهرداران با اتخاذ تدابیر ویژه جهت پذیرایی از میهمانان نوروزی و تدارک برنامه های ویژه و متمایزدر ایام نوروز، بتوانند زمینه ی میزبانی شایسته از گردشگران و میهمانان نوروزی را فراهم کنند.

 

مومنی زاده آمادگی دستگاه های اجرایی جهت مقابله با شرایط بحرانی را از دیگر انتظارات فرمانداری عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به قرار داشتن  در فصل زمستان  و احتمال بارش شدید برف و باران، لازم است دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران در حالت آماده باش قرار گیرند.

 

وی با اشاره به درپیش بودن اردوهای راهیان نور به عنوان یک برنامه فرهنگی موثر در راستای تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: عزت و عظمت امروز کشور را مدیون خون پاک شهداء هستیم و باید ضمن قدرشناسی در قبال شهداء، فرهنگ ایثار و شهادت را به آیندگان انتقال دهیم و اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی برای حفاظت از دفاع مقدس در مقابل دو تهدید همیشگی آن یعنی  تحریف و فراموشی  را فراهم می کند.

 

رییس شورای اداری شهرستان رشت در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات را نماد مشارکت سیاسی مردم و تعیین کننده سرنوشت کشور دانست و افزود: تاکنون فرآیند انتخابات به خوبی پیش رفته، براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات، در این ماموریت ملی همه دستگاه ها موظف به همکاری با فرمانداری به عنوان مجری اصلی انتخابات هستند.

 

فرماندار رشت با پرهیز مدیران دستگاه های دولتی از فعالیت له یا علیه کاندیدای خاص، افزود: استفاده از اموال دولتی جهت تبلیغ برای کاندیدایی خاص ممنوع است و در صورتی که کاندیداها بخواهند از فضاها و مکان های عمومی و دولتی برای میتینگ تبلیغاتی خود بهره بگیرند باید با هماهنگی های قبلی با فرمانداری صورت پذیرد.

 

وی مشارکت حداکثری، امنیت و رقابت را از ارکان انتخابات دانست و گفت: در انتخابات های سال های گذشته در زمینه مشارکت در انتخابات، شاهد فراز و فرودهای بسیاری بوده ایم به طوری که در هر زمانی همه سلایق در عرصه انتخابات حضور داشتند شاهد مشارکت بالای مردم در انتخابات بوده ایم.

 

مومنی زاده با ابراز امیدواری جهت فراهم آمدن عرصه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، اظهار داشت: از آن جایی که مشارکت بالای مردم در انتخابات موجبات عزت و اقتدار کشور را فراهم می‌کند، همه باید در انتخابات شرکت کنند و کسی فکر نکند که رای یک نفر چه تاثیری در سرنوشت کشور دارد بلکه همین آراء است که سرنوشت کشور را  تعیین می کند.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فهما انتخابات رشت پروژه های عمرانی رشت پروژه های دهه فجر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، جلال علمدار در بازدید از طرح بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات طرح را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این طرح را به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود، افزود: این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از طرح آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این طرح شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه پنج در سال ۱۴۰۲