Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@06:32:41 GMT

رد پای مخرب انسان در نمایشگاه گروهی هنر چیدمان

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۱۴۵۷

رد پای مخرب انسان در نمایشگاه گروهی هنر چیدمان

نمایشگاه گروهی هنر چیدمان ( اینستالیشن آرت )با عنوان "رد پا"با طرح و ایده آرمان صداقت و اجرای گروهی آرتین زری دوست،امیر حسین رمضان زاده،امیر محمد محسنی،امیر مهدی اخوان،صاحب شفیع پور،علیرضا جعفریان،محمد خانجانی،محمد مهدی حسنی در نگارخانه آرمان در معرض تماشا قرار داده شده است.

آرمان صداقت می گوید:موضوع  نمایشگاه در ارتباط با تاثیر مخرب انسان بر طبیعت با تولید روز افزون زباله بخصوص بطری های پلاستیکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی در اواسط دهه ۱۹۸۰ ردپای اکولوژیکی انسان بر روی زمین ، که بیانگر میزان استفاده افراد از منابع مصرفی است، از ظرفیت کره زمین بیشتر شده است و سال به سال نیز این ردپا بیشتر می شود.

وی خاطرنشان می کند: فسیل های معاصر در واقع حجم هایی  هستند از جنس پلاستیک که در طی روز به دور محصولات مورد استفاده ما پیچیده شده اند و پس از مصرف درون زمین را اشغال می کنند و به عنوان میراث ما در آینده  از زمین استخراج خواهند شد.

وی می افزاید: موج فزاینده رشد جمعیت به همراه مصرف رو به تزاید فردی موجب شده تا مطالبات انسان ها در عرصه سیاره خاکی بیش از مقتضیات طبیعی آن باشد.صنعتی شدن جوامع و افزایش مهاجرت به شهر ها نیز باعث افزایش روند تصرف منابع طبیعی زمین و استفاده روز افزون آنها شده است. در چند دهه اخیر این رشد که با شیب صعودی نسبتا ثابتی حرکت می کرد به میزانی رسیده که حتی از ظرفیت اکولوژیکی کره زمین نیز بیشتر شده است.

افزایش جمعیت آینده می تواند موجب تنزل و تهی ساختن آتی منابعی چون خاک سطحی، آب زیر سطحی، پوشش جنگل  شود، و منابع قابل دسترس هر نفر را نیز کاهش دهد.در حال حاضر، تعداد جمعیت و نیز سرانه مصرف انسان ها در حال افزایش است، درحالی که تمام حوزه های مربوط به زمینهای تولیدی و موجودی سرمایه طبیعی ثابت و یا در حال کاهش است .

صداقت  خاطرنشان کرد: ساخت این مجموعه با مشارکت دانش آموزان و دانشجویان در جهت آموزش مسائل زیست محیطی انجام شده است.

زمان نمایشگاه،پنجشنبه ۳بهمن لغایت پنجشنبه ۱۰بهمن(گالری چهارشنبه۹بهمن ،تعطیل می باشد.زمان بازدید:۱۷ الی۲۰ ،نشانی :رشت،میدان قلی پوربه سمت جاده پیربازار،بعداز رستوران کارن،خیابان شهید نوروزی،کوچه هشتم،نگارخانه آرمان

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 زباله زیست محیطی سرمایه طبیعت منابع طبیعی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستا‌های تهران

عطاالله زمانی با تشریح جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاها، گفت: هزینه ساخت هر متر مسکن روستایی در سال قبل ۹ میلیون تومان بود.

به گزارش تسنیم، وی با یادآوری این‌که بر اساس توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت سیزدهم باید ۱۰ هزار قطعه زمین در استان تهران برای نهضت ملی مسکن واگذار شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه ارزش زمین در تهران به‌شدت بالاست یک قطعه زمین به چند خانوار واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه متولی ساخت نهضت ملی مسکن در شهر‌های با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن است، افزود: تاکنون برای نهضت ملی مسکن استان تهران (شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت) ۱۹۳ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۴۰۰ متقاضی (۳.۸ درصد) تایید شده‌اند. در این راستا ساخت ۲۸۰۶ واحد در دماوند، نسیم‌شهر، اسلامشهر و ... آغاز شده که با احتساب پروژه‌های نیمه تمام در مجموع ساخت ۵۷۲۸ واحد در دستور قرار کار قرار دارد.

زمانی همچنین با اشاره قیمت تمام شده ساخت مسکن روستایی استان تهران گفت: سال گذشته متوسط قیمت این واحد‌ها ۹ میلیون تومان بود که امسال درصد تورم به آن اضافه می‌شود که عمدتاً متراژ این واحد‌ها ۸۰ متر است.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود»
  • جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی سمنان برگزار شد
  • افتتاح نمایشگاه گروهی عکس بازگشت
  • نمایشگاه گروهی «وعده صادق» با محوریت «کودک، جنگ، غزه» در فرهنگسرای اندیشه
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستا‌های تهران
  • بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفه‌تر از ایلان ماسک!
  • تحویل ۹۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در شهر امیرکبیر
  • تقدیم زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت
  • نمایشگاهی که سکوت در برابر شهادت کودکان غزه را محکوم می‌کند
  • تقدیم زمین مسکونی به متقاضیان طرح جوانی جمعیت