Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین سه شنبه شب در یکی از شرکت‌های تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد.

در این جلسه که سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان قزوین، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان، مهدی عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان، حسین زکی زاده مدیرکل اقتصادی استانداری قزوین، مجید برزگر معاون سازمان صنعت و رضایی مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین هم حضور داشتند در خصوص هماهنگی برای سفر یک روزه وزیر صنعت به استان و مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید نبیل در این جلسه اظهار داشت: باور داریم در این شرایط همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مانند فرماندهان جنگ وارد عرصه تولید شده اند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی بیان کرد: با مشکلات شما صادرکنندگان آشنا هستیم اما بپذیرید که دولت نیز در شرایط سختی قرار دارد و تحریم‌ها برخی برنامه‌ها را با چالش مواجه کرده که بدون همراهی شما تولیدکنندگان و صادرکنندگان نمی‌توان از موانع عبور کرد.

رئیس سازمان صمت استان قزوین یادآور شد: بخشی از موانع استانی و بخشی ملی است که همه تلاش خود را می‌کنیم تا ضمن رفع موانع در استان سایر موارد را به تهران منعکس کرده و با کمک وزیر آن را حل کنیم.

نبیل گفت: ضعف در رایزنان اقتصادی سفارت خانه‌ها، کاهش ارتباط سیاسی با برخی کشورها، ضعف قوانین، تحریم و گاهی موازی کاری مشکلات را بیشتر کرده اما نگاه ما این است با کمک بخش خصوصی این گره‌ها را باز کنیم تا صادرات رونق بگیرد.

وی اضافه کرد: مجریان عرصه صادرات هم باید نگاهشان را تغییر دهند و فضا را تلطیف کرده و کارها را شتاب بخشیم و اگر دستگاه‌ها کار خود را درست انجام دهند به نتایج بهتری خواهیم رسید.

رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: در این شرایط نیازمند خرد جمعی هستیم و با ایده‌های مشترک و کارشناسی می‌توانیم از موانع عبور کنیم.

نبیل اظهار داشت: قالب کار تولید و صادرات توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و باید از اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و اتاق فکر برای رفع موانع استفاده کنیم.

۳۷۰ میلیون دلار صادرات در استان قزوین

وی گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۳۷۰ میلیون دلار کالا از گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شده که بخش زیادی نیز از سایر گمرکات کشور بوده که در این آمار گنجانده نشده است.

مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه ۱۴ بهمن ماه

نبیل از مراسم تجلیل صادرکنندگان نمونه هم خبر داد و گفت: این مراسم در استان قزوین روز ۱۴ بهمن ماه با حضور وزیر صنعت برگزار خواهد شد که این رویداد فرصتی برای طرح مشکلات صادرکنندگان در حضور وزیر خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد تجلیل از صادرکنندگان فرصتی برای تقویت انگیزه بیشتر در میان تولیدکنندگان و صادرکنندگان شاخص استان باشد.

نبیل تصریح کرد: امیدواریم اتحادیه صادرکنندگان راهکارهای عملی برای افزایش صادرات را شناسایی و ارائه کند تا بتوانیم از چالش‌ها عبور کنیم.
 

کد خبر 4839083

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید نبیل صادرات غیرنفتی بارش برف دهه فجر بوشهر شیراز گرگان تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان شهرکرد قزوین ایلام انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه بیرجند قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۱۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، گفت: در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم، موانع و مشکلات بخش صادرات خراسان رضوی باید تسهیل و برطرف شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تایباد، حسن نوری زاده در سفر تایباد و در کمیته هماهنگی مرز دوغارون، اظهار داشت: ایجاد رضایتمندی در بین سرمایه‌گذاران و فعالان بخش‌های خصوصی و اقتصادی باید در اولویت کاری همه مسئولان به‌ویژه دستگاه‌های اجرایی در مناطق مرزی استان باشد.

وی، افزود: برای رشد و پویایی اقتصاد هر منطقه باید زیرساخت‌های لازم در آنان نیز تقویت شود که این نیاز به تلاش، هم افزایی و تلاش مضاعف مدیران و نهادهای متولی دارد.

نوری‌زاده تصریح کرد: خراسان رضوی با کشورهای مصرف کننده خود همجوار است  و این موضوع خود یک فرصت طلایی برای شکوفایی بخش صادرات استان به شمار می رود که باید نهایت استفاده از را آن داشته باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ساکنان مناطق مرزی باید از فعالیت‌های اقتصادی مرزها در چارچوب قانون بهره‌مند شوند، گفت: خانواده های مناطق مرزی و محروم نقش بسزایی در تامین امنیت پایدار مرزهای کشور دارند، فعالیتهای اقتصادی قانونی باید برای آنان باید پیش بینی شود که این خود رضایتمندی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه استانداردهای لازم و بالا بردن سطح کیفیت محصولات ایرانی باید در دستور کار تولیدکنندگان باشد، افزود: داشتن تناسب بین صادرات و واردات کالا در بین کشورهای همسایه یک اصل مهم است که این خود افزایش سطح تعاملات را به همراه دارد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • فرهنگسازی گسترش ورزش در جامعه کارگری ضروری است
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه