Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام اگاه در رابطه با نامه محمود واعظی در رابطه با بخشنامه اخیر رئیس دستگاه قضا به خبرنگار مهر، گفت: پس از ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضائیه به مراجع قضائی مبنی بر اینکه «مراجع قضائی و ستادی قوه قضائیه هرگونه استعلام درباره صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را از حیث پروانه فعالیت، مقررات و موضوعات مرتبط از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عمل آورند»، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با ارسال نامه‌ای به رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه متولی این امور را شورای عالی فضای مجازی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش، حالا غلامحسین اسماعیلی رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه به این نامه پاسخ داده و ضمن متذکر شدن داخلی بودن این بخشنامه به منظور رفع ابهام مراجع قضائی در رسیدگی به پرونده‌ها، به بیان نکات قابل تأملی پیرامون مسکوت ماندن موضوع فوق الذکر در شورای عالی فضای مجازی و مغفول بودن مصوبات آن شورا پرداخته است.

اینکه چرا اگر دولت مخالف استعلام محتوای صوت وتصویر از صدا وسیماست و تصمیم گیری در مورد این موضوع طبق گفته روحانی بر عهده شورای عالی فضای مجازی به ریاست وی می‌باشد چرا سال‌ها است این موضوع در شورای عالی فضای مجازی مسکوت مانده است و در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است.

این گزارش می‌افزاید: در بخشی از نامه غلامحسین اسماعیلی تصریح شده است: بخشنامه صادره همانگونه که در عنوان ان آمده است یک بخشنامه داخلی و با هدف رفع ابهام در رسیدگی به پرونده‌های قضائی بوده و از استنادات قانونی متقن برخوردار است.

رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه همچنین می‌افزاید: اگر موضوع مذکور در صلاحیت شورای عالی فضای مجازی بوده چرا با گذشت بیش از ۴ سال از نظر مقام معظم رهبری و هفت سال از تاریخ تشکیل شورای عالی فضای مجازی، تاکنون از ناحیه آن شورا در این مورد اظهارنظر نشده است، هر چند متأسفانه در برخی موارد مذکور در پیوست حکم تشکیل شورای عالی فضای مجازی که وظیفه و مأموریت اصلی شورا است نیز اقدام مناسبی انجام نشده است.

در این نامه تاکید شده است، مراتب برای استحضار رئیس جمهور اعلام می‌شود.

کد خبر 4839094 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود واعظی قوه قضاییه غلامحسین اسماعیلی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران بارش برف محسن هاشمی مناطق سیل زده کشور محسن حاجی میرزایی نیروی انتظامی سیدابراهیم رئیسی کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه محمد سالاری آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته با کاهش نزدیک ۹ درصد به ۴۹/۴ میلیارد دلار رسیده است. ارنظر کارشناسان اقتصادی تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، پایین آمدن قیمت جهانی خرید کالاها، افزایش رقایت در بازار‌های جهانی و مقررات و آیین نامه‌های خلق الساعه تجاری از موثر در کاهش صادرات کشور بوده است.

دولت سیزدهم در سال گذشته آیین نامه ماده ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود فضای کسب و کار را تصویب کرد. این آیین نامه‌ها باعث شفافیت اقتصاد کشور و جلوگیری از بخشنامه‌های خلق الساعه میشود. به گفته وزیر اقتصاد و دارایی این آیین نامه‌ها از اول تیر ۱۴۰۲ لازم الاجراست.

گمرک ایران در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد؛ تعداد بخشنامه‌ها در حوزه تجارت در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبلش ۵۳ درصد کاهش داشته است. تعداد بخشنامه‌های صادره در حوزه تجارت خارجی از ۲۶۴ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۵ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته که ۱۲۹ مورد کمتر از سال ۱۴۰۱ بوده است.

این گزارش در خصوص بخشنامه‌های صادره به تفکیک سازمان و وزارت‌خانه‌های مرتبط در سال ۱۴۰۲ و مقایسه آن با سال ۱۴۰۱ می‌افزاید: بخشنامه‌های صادره از سوی وزارت صمت از ۱۲۲ مورد به ۳۶ مورد، سازمان ملی استاندارد از ۳۱ مورد به ۲۳ مورد، وزارت جهاد کشاورزی از ۱۲ مورد به ۵ مورد، وزارت امور اقتصادی و دارایی از ۸ مورد به ۳ مورد، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ۶ مورد به ۲ مورد، سازمان امور مالیاتی کشور از ۵ مورد به ۳ مورد و سازمان غذا و دارو از ۶ مورد به یک مورد در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، در اسفند ماه سال گذشته تنها ۶ بخشنامه از سوی سازمان‌های مرتبط در امر تجارت خارجی به گمرک ابلاغ شد که در مقایسه با ۱۴ بخشنامه صادره در مدت مشابه سال ۱۴۰۱، کاهش ۵۷ درصدی داشته است. همچنین بخشنامه‌های صادره از سوی سایر سازمان‌های مرتبط در حوزه تجارت خارجی نیز ۵۲ مورد بود.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک