Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرنی مصطفی پور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: تیم طناب کشی بانوان هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان مهاباد (قهرمان شمالغرب کشور) به مسابقات نهایی و قهرمانی کشور جام خوشه چین اعزام شد.

او با بیان اینکه این رقابت‌ها ۱۰ تا ۱۲ بهمن ماه به میزبانی شهرستان شیراز در استان فارس برگزار می‌شود، اضافه کرد: تیم مهاباد در المپیاد ورزشی روستائیان که ۲۲ الی ۲۵ آبان ماه به میزبانی ارومیه برگزار شد به مقام قهرمانی رسید و جواز حضور در المپیاد ورزشی روستائیان شمالغرب کشور را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طناب‌کشی، ۲ گروه پنج تا هشت نفره رودروی یکدیگر قرار می‌گیرند و هر گروه یک سر طناب را در دست گرفته و با شروع مسابقه طناب را به سوی خود می‌کشند؛ گروهی که بتواند تیم مقابل را به طرف خود کشیده و از خط وسط زمین رد کند برنده میدان خواهد شد.

بیش از ۱۵۰ نوع بازی سنتی در ایران وجود دارد که به مرور زمان و تغییر شیوه‌های زندگی، نسل امروز با بسیاری از آن‌ها بیگانه است.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان بومی محلی مسابقات طناب کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرداد، اصفهان میزبان المپیاد جهانی فیزیک

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سیدرضا حسینی، رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: برای اینکه دانش‌آموزان ایرانی یک تجربه بین‌المللی جدید کسب کنند، امسال اولین بار در مسابقات آسیایی فیزیک که یک مسابقه بسیار مطرح دنیا در زمینه فیزیک است، شرکت می‌کنیم. به گفته حسینی؛ دهم تا چهاردهم خرداد گروه ایران به این مسابقات اعزام می‌شود.
وی از اعزام تیم المپیاد ریاضی کشورمان برای یک اردوی دو هفته‌ای به کشور چین خبر داد و گفت: بعد از این مسابقات، تیم ریاضی به مسابقات جهانی ریاضی در کشور انگلیس اعزام می‌شود.
رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان به برگزاری سایر المپیاد‌های جهانی اشاره کرد و افزود: سایر گروه‌های المپیاد جهانی نیز در بازه زمانی اواخر تیر، مرداد و شهریور به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند. به گفته وی، گروه المپیاد نجوم در اواخر مرداد یعنی بیست‌و‌شش یا بیست‌و‌هفتم مرداد اعزام می‌شوند و المپیاد جهانی کامپیوتر در شهریور برگزار می‌شود. رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: امسال اولین بار دانش‌آموزان مدال‌آور رشته ادبیات و زبان فارسی به مسابقات جهانی زبان‌شناسی اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • فوت مرد 71 ساله مهابادی هنگام جمع آوری گیاهان کوهی
  • مرد ۷۱ ساله مهابادی بخاطر جمع آوری گیاهان کوهی جان باخت
  • خرداد، اصفهان میزبان المپیاد جهانی فیزیک
  • قهرمانی ووشوکاران مهابادی در مسابقات جنوب استان
  • برگزاری پرحاشیه مسابقات والیبال بانوان جام رمضان در کاشمر
  • قهرمانی ووشوکاران مهابادی در رقابت‌های جنوب استان
  • مسابقات «اسکای رانینگ» به میزبانی کامیاران برگزار می‌شود
  • اعزام ۱۱ بوکسور ایران به تورنمنت قرقیزستان
  • وزیر ورزش، پیگیر برگزاری مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا
  • اعزام ۴ ورزشکار اسکواش خراسان جنوبی به مسابقات بین‌المللی