Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی با انتشار توییتی، از شورای امنیت، سازمان های بین‌المللی، سازمان همکاری های اسلامی و اتحادیه عرب خواست تا در محکومیت معامله قرن موضع تاریخی اتخاذ کنند.
وی ادامه داد که بیت المقدس موجودیت انسانی، اسلامی و عربی ما خواهد بود و خواهد ماند.
حکیم توضیح داد: بیت المقدس را نمی توان مصادره کرد یا به هر بهانه ای در بازار به فروش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رهبر جریان ملی حکمت عراق گفت که با توجه به این نقص آشکار از شورای امنیت، سازمان همکاری های اسلامی و اتحادیه عرب می خواهیم که با عنایت به موقعیت تاریخی این بیت المقدس طرح ترامپ را محکوم کنند.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا عراق پروندهٔ خبری داستان معامله قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا عراق ایالات متحده آمریکا عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

 «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین (وفا) گفت که استفاده آمریکا از حق تو علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد، موضعی ناامیدکننده، تاسف‌بار، شرم‌آور، غیرمسوولانه و غیرقابل توجیه است.

عباس تاکید کرد که این اقدام آمریکا، تجاوز آشکار به حقوق ملت فلسطین، تاریخ، سرزمین و مقدسات آن و نیز به چالش کشیدن اراده جامعه جهانی است.

وی با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت که آمریکا همچنان با ملزم کردن اسرائیل به توقف نسل‌کشی مخالفت می‌کند. حتی از این رژیم حمایت تسلیحاتی و مالی به عمل می‌آورد و در محافل بین‌المللی علیه ملت فلسطین موضع‌گیری می‌کند که این مواضع به نفع امنیت و ثبات منطقه و جهان نیست.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه آمریکا باید بداند که خاورمیانه بدون حل عادلانه مساله فلسطین هرگز ثبات نخواهد داشت، همچنین تأکید کرد: قدس اعم از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی آن خط قرمز است و هرگز به احدی اجازه عبور از آن داده نخواهد شد. سیاست یک بام و دو هوا و حمایت از تجاوزات اسرائیل علیه ملت فلسطین هرگز چیزی را تغییر نخواهد کرد.

محمود عباس با توصیه به دولت آمریکا برای تجدیدنظر در سیاست‌های غلط خود، درباره عدم حل مساله فلسطین و پیامد‌های آن بر کل منطقه هشدار داد و دولت آمریکا را مسوول نابسامانی اوضاع در منطقه دانست.

 آمریکا بامداد جمعه در رای‌گیری شورای امنیت، قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد که از ۱۵ عضو شورای امنیت، ۱۲ عضو به این قطعنامه رای مثبت و انگلیس و سوئیس به آن رای ممتنع دادند.کشور الجزایر پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود و روز پنجشنبه خواستار طرح آن در نشست شورا شد.

کشور مالت که رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) است، ابتدا اعلام کرد شورای امنیت عصر جمعه به وقت محلی در این باره تصمیم گیری خواهد کرد، اما سرانجام این نشست عصر پنجشنبه به وقت محلی برگزار شد.

تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل مستلزم آن است که حداقل ۹ رأی مثبت را بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین به دست آورد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • آرمین: شرم آور است
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • شورای امنیتِ کی؟
  • منطقه شاهد تنش خطرناکی علیه امنیت و ثبات آن است
  • محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است