Web Analytics Made Easy - Statcounter

رونمایی از طرح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن با حضور نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل علاوه بر واکنش فلسطین، واکنش ایران، اردن و دیگر کشورهای فعال در خاورمیانه را در پی داشت و از آن جمله می‌توان به واکنش وزیر امورخارجه ایران اشاره کرد که هشدار داد طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به معامله قرن را کابوسی برای منطقه و جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»؛ پس از رونمایی از طرح ترامپ درباره فلسطین موسوم به «معامله قرن»، فلسطینی‌ها در «رام الله» واقع در کرانه باختری، تصاویر ترامپ و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. فلسطینی‌ها در نوار غزه نیز در اعتراض به این اقدام آمریکا به خیابان‌ها ریخته و علیه معامله قرن شعار دادند و اتحاد ملی و تاکید بر گزینه مقاومت برای مواجهه با این معامله را خواستار شدند.

محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه‌شنبه در یک پیام توییتری طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به معامله قرن را کابوسی برای منطقه و جهان خواند و ابراز امیدواری کرد که رونمایی از این طرح، کشورهای مسلمانی که راه غلط می‌پیموده‌اند را از خواب غفلت بیدار کند.

ظریف در این پیام توئیتری تصریح کرد: «این طرح به اصطلاح چشم‌انداز صلح در واقع پروژه موهومی یک ساختمان‌ساز ورشکسته است. اما این یک کابوس برای منطقه و جهان است و امیدوارم که زنگ بیدارباشی برای همه مسلمانانی باشد که تاکنون در مسیر غلط حرکت می‌کرده‌اند.»

 

اردن: الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل تبعات خطرناکی خواهد داشت

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن طرح آمریکا موسوم به معامله قرن را ناعادلانه خواند و گفت که دولت فلسطین باید بر اساس راهکار دودولتی به پایتختی قدس شرقی تشکیل شود و این راه، تنها راه صلح است.

وزیر امور خارجه اردن گفت که مواضع ثابت کشورش در باره فلسطین و حقوق مردم این کشور غیرقابل تغییر است. ایمن الصفدی گفت: «پادشاهی اردن به دنبال صلح عادلانه بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی است؛ صلحی که به اشغال‌گری پایان داده و حقوق مردم فلسطین و منافع اردن را حفظ کند».

اردن تأکید کرد که اقدامات تک‌جانبه رژیم صهیونیستی منطقه را به درگیری‌ها و تنش‌های بیشتری سوق خواهد داد.

در همین ارتباط، از امان، پایتخت اردن نیز خبر می‌رسد که معترضان این کشور در برابر سفارت ایالات متحده آمریکا در این شهر تجمع کرده و علیه آمریکا و سیاست‌های آن شعار میدهند.

 

محمود عباس:
معامله قرن به زباله دان تاریخ می‌پیوندد
سیلی ترامپ را در آینده با چندین سیلی پاسخ خواهیم داد

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به رونمایی معامله ترامپ گفت: معامله قرن اجرایی نخواهد شد و ملت ما آن را به زباله دان تاریخ خواهد انداخت و راهبرد ما بر ادامه دادن به مبارزه تا پایان دادن به اشغالگری اسراییل تاکید می کند. قدس برای فروش نیست و معامله شما اجرایی نخواهد شد... این سیلی ترامپ را در آینده با چندین سیلی پاسخ خواهیم داد. با شهدا و اسرا پیمان بستیم که فداکاری هایشان هدر نخواهد رفت. ما از همان ابتدا با معامله مخالفت کردیم.

محمود عباس بیان داشت: اروپا دارد متوجه این مساله می شود که در گذشته به ما ظلم کرده است. ما از امریکا بسیار رنج کشیدیم این کشور از ارتباط میان ما و دادگاه کیفری بین المللی جلوگیری می کرد. وجدان جامعه جهانی در حال بیدار شدن است و ما به راه خود برای رسیدن به حقوقمان ادامه می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: جهان متوجه شد که ما ملتی مانند دیگر ملت ها هستیم و حق زندگی داریم اما امریکا به این امر رضایت نمی دهد. ما به کشوری به مساحت 22 درصد از فلسطین رضایت دادیم اما ترامپ می خواهد این را نیز از ما بگیرد. پیروزی با ملت فلسطین خواهد بود و به دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف پایبند هستیم و توطئه‌ها برای از بردن موضوع فلسطین با شکست مواجه خواهد شد و از بین می‌رود. برای سرنگون کردن توطئه‌های اسرائیل اولویت را به جبهه مقاومت می‌دهیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: هیچ چیز جدیدی در طرح ترامپ نسبت به آن چیزی که دو سال پیش شنیده بودیم وجود نداشت و طی این دو سال موضع ما تغییری نکرده و امروز نیز هرگز تغییر نخواهد کرد. وحدت ما ظلم و اشغالگری را سرنگون خواهد کرد و آمریکا به همراه انگلیس اعلامیه بالفور را ایجاد کرد و طرحی که امروز رونمایی شد آغاز اجرای آن بود.

عباس تاکید کرد که با جنبش مردمی مسالمت‌آمیز با طرح ترامپ مقابله خواهیم کرد و به برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی در کرانه باختری، غزه و قدس پایبند هستیم. باید در راستای پایان اشغالگری و ایجاد استقلال و تغییر نقش وظایف تشکیلات خودگردان حرکت کنیم.

محمود عباس گفت: مخالف این هستیم که واشنگتن تنها میانجی در مذاکرات باشد و آماده مذاکره با اسرائیل تحت نظارت کمیته چهار جانبه هستیم. مذاکرات فلسطینیان را با هدف ایجاد یکپارچگی آغاز می‌کنیم و در نشست امروز تمامی گروه‌های فلسطینی حضور داشتند. به تلاش خود برای ایجاد دولت فلسطینی مستقل به پایتخت قدس شرقی ادامه خواهیم داد و از اصول خود کوتاه نخواهیم آمد. با هنیه برای برگزاری دیداری در غزه به توافق رسیدیم.

 

حزب‌الله لبنان: طرح آمریکا موسوم به معامله قرن، معامله ننگین و خیانت حاکمان عرب است

جنبش حزب‌الله لبنان طرح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله» قرن را طرح ننگ‌آور دولت این کشور دانست و گفت که اگر خیانت برخی از حکام عرب نبود، این طرح تحمیل نمی‌شد.

این جنبش شامگاه سه شنبه (هشتم بهمن) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «این معامله ننگین گام بسیار خطرناکی است و بازتاب‌های بسیار بدی بر آینده منطقه و ملت‌های آن خواهد داشت».

حزب الله لبنان تأکید کرد: «اگر هم‌دستی و خیانت برخی رژیم‌های عربی که به صورت علنی و مخفیانه در این توطئه دست دارند، وجود نداشت، این معامله شکل نمی‌گرفت».

این جنبش تأکید کرد که ملت‌های منطقه هرگز این حکام و رژیم‌هایی را که در این توطئه سهیم بودند، نخواهد بخشید؛ حکامی که تاریخ درازی از کوتاهی در خون شهداء در کارنامه خود را دارند.

 

حماس: معامله قرن طرحی «تجاوزکارانه» است

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با رد طرح پیشنهادی «دونالد ترامپ» برای صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن»، آن را طرحی «تجاوزکارانه» خواند و پیشنهاد ترامپ در مورد بیت المقدس را «یاوه و مهمل» دانست.

«سامی ابو زهری» یک مقام بلندپایه جنبش حماس در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: «اظهارات ترامپ تجاوزکارانه بود و به خشم فراوانی دامن خواهد زد».

زهری همچنین با انتقاد از طرح پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا در مورد آینده بیت المقدس، آن را طرحی «یاوه و مهمل» خواند و تأکید کرد که «بیت المقدس همواره سرزمین فلسطینیان خواهد بود» و اینکه «فلسطینیان با این طرح ترامپ مخالفت خواهند کرد».

 

موسوی: آماده همکاری در هر سطحی برای مقابله با این توطئه بزرگ ضد کیان امت اسلامی هستیم

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به "معامله قرن" را "خیانت قرن" در حق مردم فلسطین و امت اسلامی توصیف کرد و خواستار مقابله دولت ها و ملت های آزاده منطقه و جهان با این طرح ننگین شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه سرزمین فلسطین از آن مردم فلسطین است، گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی غاصب و اشغالگر است و تنها راه حل بحران فلسطین برگزاری همه پرسی در میان ساکنان اصلی سرزمین فلسطین خواهد بود و اینگونه طرح های خباثت آمیز محکوم به شکست است.

موسوی با بیان اینکه از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مساله فلسطین و قدس شریف مساله اول جهان اسلام است، افزود: جای تاسف است برخی کشورهای اسلامی با فراموشی این آرمان که آینده و حیثیت مسلمانان و کشورهای اسلامی را نشانه رفته است، دشمن را جای دوست نشانده و بیش از ۷۰ سال جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی را عامدانه و یا از روی غفلتی راهبردی به فراموشی می سپارند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به فوریت و اهمیت مساله فلسطین و توطئه عظیمی که پشت سر به اصطلاح معامله قرن ضد امت اسلامی نهفته است، آمادگی دارد تا صرف نظر از اختلافات خود با برخی کشورهای منطقه که بسیاری از این اختلافات بر ساخته غاصبان قدس شریف و معامله گران حیثیت، آبرو و ناموس مسلمانان است، برای وحدت جهان اسلام و به منظور مقابله با توطئه بزرگی که کیان امت اسلامی را به خطر افکنده است در هر سطحی همکاری نماید.

 

روسیه خواستار بررسی «معامله قرن» از سوی کمیته چهارجانبه بین‌المللی شد

سرگئی لاوروف اظهار کرد: آمریکایی‌ها ما را در جریان جزئیات معامله قرن قرار نداده‌اند و آن‌ها همیشه می‌خواهند به طور یکجانبه مشکلات را حل کنند اما این نتایج مثبتی در پی نخواهد داشت.

او افزود: خبرهایی در مورد جزئیات معامله قرن شنیده‌ایم که اگر درست باشد باید گفت که این طرح متفاوت با راهکارهای به رسمیت شناخته شده از سوی جامعه بین‌الملل از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت، و طرح‌های صلح مادرید و پاریس است.

لاوروف تاکید کرد: باید منتظر رونمایی از معامله قرن بمانیم و آن وقت ببینیم که دیگر طرف‌ها به ویژه فلسطینیان و اتحادیه عرب در مورد آن چه موضعی می‌گیرند.

 

محمد علی الحوثی: معامله قرن تجاوز آشکار آمریکا به ملت فلسطین است

محمد علی الحوثی رئیس شورای عالی انقلابی یمن نیز در واکنش به طرح ادعایی ترامپ برای صلح در خاورمیانه اظهار داشت: طرح ترامپ تجاوز آشکار آمریکا به فلسطین و ملت فلسطین است و این معامله‌ای است که سعودی (عربستان) و امارات متحده عربی برای تحکیم اشغالگری اسرائیل آن را تأمین مالی کرده اند. مردم منطقه باید برای ایستادگی در برابر این خطر و رویارویی با آن با هر ابزار ممکن و مشروع احساس مسئولیت کنند.

 

ترکیه: «معامله قرن» مرده به دنیا آمد

وزارت خارجه ترکیه سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: این طرح برای ضمیمه و غصب کردن سرزمین‌های فلسطینی و کشتن راه‌حل دو دولتی است.

ترکیه با تاکید بر اینکه معامله قرن مرده به دنیا آمد، قدس را خط قرمز خواند و افزود: آنکارا اجازه نخواهد داد رژیم صهیونیستی اشغالگری و آزار و اذیت خود را توجیه کند.

وزارت خارجه ترکیه با اشاره به اینکه مردم و سرزمین فلسطین فروشی نیستند، اعلام کرد که ما همواره در کنار برادران فلسطینی خواهیم بود و برای تحقق فلسطینی مستقل در سرزمین‌های فلسطینی تلاش خواهیم کرد.

«نعمان کورتولموش» نایب رییس حزب عدالت و توسعه ترکیه نیز در توئیتر نوشت: نه، ترامپ! قدس پایتخت کشور فلسطین و جهان اسلام است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح صلح خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد. شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند. طرح ترامپ با مخالفت‌های گسترده‌ای در منطقه مواجه شده است.

همچنین مردم فلسطین در واکنش به این اقدام ترامپ تظاهرات سراسری در غزه و کرانه باختری برگزار کردند.

 

بورل: معامله قرن با معیارهای اتحادیه اروپا بررسی می‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که طرح ادعایی صلح «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا موسوم به «معامله قرن» طبق معیارهای اتحادیه اروپا بررسی خواهد شد.

«جوسپ بورل» با صدور بیانیه ای که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، اعلام کرد: اتحادیه اروپا طرح پیشنهادی (معامله قرن) را بررسی و ارزیابی خواهد کرد. این اقدام براساس موضع اتحادیه اروپا و همچنین تعهد قوی و متحد آن برای دست یابی به راه حل تشکیل دو دولت [فلسطین و اسرائیل] با در نظر گرفتن آرمان‌ های مردم فلسطین و اسرائیل و احترام به تمامی قطعنامه‌ های سازمان ملل متحد و توافق‌ های بین‌ المللی صورت می‌گیرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای همکاری در راستای از سرگیری مذاکرات معنادار به‌ منظور حل و فصل دائمی مشکلات و دست‌یابی به صلح پایدار اعلام می‌دارد. تنها راه حل واقعی برای پایان درگیری‌ها، تعهد به تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه امیر تتلو کوبی برایانت طرح گام کروناویروس علی دیواندری محمدرضا شجریان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ترامپ نتانیاهو اسرائیل آمریکا ایام فاطمیه امیر تتلو کوبی برایانت طرح گام کروناویروس علی دیواندری محمدرضا شجریان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات

دبیر شورایعالی امنیت ملی در نشست امنیتی سنت پترزبورگ، پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان را مطرح کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورایعالی امنیت ملی امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه در نشست امنیتی سنت پترزبورگ، ضمن قدردانی از دولت روسیه برای برگزاری این نشست، عملیات تروریستی مسکو را محکوم کرد.

وی گفت: ما در حال گذار از نوعی حکمرانی پیچیده مبتنی بر اطلاعات هستیم که روز به روز در حال توسعه است و با تکیه بر فناوری اطلاعات، نه تنها دولت‌ها بلکه نظام سلطه با شناختی که از افراد و جوامع پیدا کرده، به سمت کنترل‌های روانکاوانه‌ای گام بر می‌دارد که کمتر رنگ و بوی مداخله سنتی دارد. اما امکانی به مراتب بیش از گذشته برای اعمال سیاست و کنترل را در اختیار حاکمان و البته متأسفانه، دیگرانی قرار می‌دهد که می‌توانند اطلاعات را در اختیار گیرند.

احمدیان افزود: همین امر سبب شده، اکنون، اطلاعات نقش و اهمیتی به مراتب بیش از گذشته پیدا کند و یکی از مهم‌ترین چالش‌های امنیتی در عرصه بین‌المللی، امنیت اطلاعات خصوصاً در فضای سایبری است که حل آن نیازمند همکاری و مشارکت جمعی کشورهاست.

دبیر شورایعالی امنیت ملی ادامه داد: سایر همکاران من از امنیت اطلاعات به مفهوم رایج آن سخن گفتند که مورد موافقت ما نیز هست، اما من با یک «نظریه محوری» و متفاوت به این نشست آمده‌ام تا توجه شما را به دو تهدید بزرگ جلب کنم که از آن به «تهدید نرم» و «تهدید نیمه سخت» تعبیر می‌کنم.

آسیب‌ها، چالش‌ها و تهدیدات امنیت اطلاعات

احمدیان یادآور شد: امنیت اطلاعات آنگونه که در نگاه ساده‌انگارانه تصور می‌شود صرفاً به معنای حفاظت از اطلاعات، داده‌ها و ارتباطات نیست، بلکه در نگاهی فراگیر ایجاد سپر دفاعی و امنیتی در برابر «برده‌سازی مدرن» از انسان‌ها و جوامع با حذف هویت انسانی و ملی آنان از طریق ترویج فردگرایی افراطی و ایجاد شکاف بین نسلی و گسستن پیوندهای اجتماعی است.

وی آسیب‌ها، چالش‌ها و تهدیدات امنیت اطلاعات را شامل موارد زیر خواند: انحصار اینترنت به آمریکا، انحصار سیستم‌های عامل رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند (مانند ویندوز و اندروید به آمریکا) و انحصار دیتاسنترهای جهانی و بزرگ و سکوها (مانند گوگل و NSA به آمریکا)دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: در نتیجه این انحصارات تهدیدات زیر رخ داده است: سوءاستفاده از اطلاعات و توانمند شدن صاحبان اطلاعات به نفوذ تا عمق زندگی افراد، جوامع و کشورها؛ شکل دهی به خواسته‌ها، زندگی و حتی آرزوهای افراد و جوامع بشری، مطابق با اهداف و امیال صاحبان مکنت و قدرت و نظام سلطه بین‌المللی؛ ایجاد امکان برای برخی کشورهای خاص به منظور در اختیار گرفتن زیرساخت‌های حیاتی کشورها که به عنوان مثال زیرساخت اینترنت در انحصار آمریکاست و از این طریق زیرساخت‌های همه کشورها را در تصرف، کنترل و اختیار خود گرفته است. دخالت حکومت‌ها فراتر از مرزهای سیاسی و حاکمیتی خود و حذف تدریجی حاکمیت ملی کشورها؛ ایجاد امکانی جدی برای تغییر در هویت انسان‌ها و جوامع و شکل دهی به آن به دلخواه غرب و ایجاد فاصله بین افراد و جوامع با ریشه‌های خود و گسست و شکاف نسلی و پیوندهای اجتماعی، خانوادگی از طریق فردگرایی افراطی آن هم از نوع انحرافی و فروکاست انسان‌ها به لذت جویی و کسب سود فردی.

اعمال نفوذ آمریکا در حوزه امنیت ملی کشورها

وی گفت: در نتیجه این موارد، توانایی کنترل بی سابقه و به شدت افراطی، روانکاوانه و مداخله در خصوصی‌ترین لایه‌های زندگی افراد و جوامع و حتی کنترل ذهن و رفتار آنان با مقاصد تجاری و سیاسی به نوعی که آزادی، استقلال و قدرت انتخاب را از آنان سلب کرده و حاکمیت فردی و ملی را حذف و برده‌داری مدرن را شکل می‌دهد.

احمدیان با طرح این سوال که کدام یک از شما با تغییر شگفت انگیز افکار و امیال نسل جوان خود حتی فرزندان خویش مواجه نشده‌اید، افزود: سارق اصلی و عامل ناامنی همان کسی است که امین شمرده شده است، اوست که شبکه و اطلاعات را در دست دارد.

وی ادامه داد: همان گونه که ملاحظه می‌شود از این منظر، امنیت فردی، اجتماعی و حاکمیت ملی کشورها به سرعت در معرض دو تهدید نیمه سخت به معنای تصرف سکوها، سیستم‌ها و سازوکارهای جهانی و همچنین، در معرض تهدید نرم به معنای تصرف افکار و علایق و اقناع انسان‌ها برابر امیال نظام سلطه جهانی است.

دبیر شورایعالی امنیت ملی اضافه کرد: فقدان قوانین عادلانه بین‌المللی در این حوزه موجب شده تا دولت آمریکا با در اختیار داشتن مدیریت جهانی اینترنت و توسعه سکوهای اینترنتی، فضای سایبر بین‌المللی را قلمرو حاکمیتی خود بداند و بر حکمرانی کشورهای مختلف به ویژه در حوزه امنیت ملی آنها اعمال نفوذ کند.

احمدیان گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که سال‌ها قربانی حملات سایبری متعدد از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

هشدار به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم اسرائیل داده‌اند

وی خطاب به حاضران با بیان اینکه شما ماجرای حمله خطرناک به سایت اتمی جمهوری اسلامی ایران با بدافزار استاکس نت را به خاطر دارید، گفت: با توجه به اینکه اکثر سامانه‌های سخت افزاری و نرم افزاری، به ویژه سیستم عامل‌های رایانه‌ها و گوشی تلفن‌های هوشمند متعلق به شرکت‌های آمریکایی است، این کشور از این ابزار سوء‌استفاده می‌کند.

احمدیان ادامه داد: متأسفانه در عملیات‌های خرابکارانه، جاسوسی و تروریستی از قبیل حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و یا ترور فلسطینی‌ها از بسترهای مذکور استفاده شده است.

دبیر شورایعالی امنیت ملی به برخی از کشورها که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری و یا خرید و نصب سخت‌افزارها و نرم افزارهای رژیم صهیونیستی را داده‌اند، هشدار داد که رژیمی که با نسل‌کُشی فلسطینی‌ها و کودک کشی و زن کشی و جنایات متعدد علیه بشریت در غزه ماهیت خود را بر همگان آشکار ساخت صلاحیت ورود به این عرصه مهم را ندارد و افزود: کشورها باید مطمئن باشند که با گشودن مرزهای خود برای این رژیم، زیرساخت بزرگی برای تهدید امنیتی خود ایجاد کرده‌اند که جاسوسی از مردم و مقام‌های کشورهایشان بخش بسیار کوچکی از این خطر است.

به گفته احمدیان، مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود.

پنج پیشنهاد احمدیان به نشست سن‌پترزبورگ

وی ادامه داد: در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا و غرب، سازمان‌های منطقه‌ای همچون شانگهای و بریکس باید تلاش کنند تا در عرصه امنیت اطلاعات همکاری‌های خود را گسترش داده و ابزارها، نهادها و ساختارهای جدید را خلق کنند تا در برابر این دو نوع تهدید بی دفاع نباشند.

احمدیان افزود: جمهوری اسلامی یک بسته پیشنهادی مشخص شامل این موارد به این نشست ارائه می‌کند: ۱- همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بین‌المللی با موضوع امنیت اطلاعات بر مبنای نظریه و رویکرد جمهوری اسلامی ایران به امنیت اطلاعات ۲- چندجانبه کردن نهادها و ساختارهای بین المللی در حوزه امنیت اطلاعات و سایبر و خارج کردن آن از انحصار یک کشور و یک قطب ۳- همکاری برای تدوین قوانین و مقررا ت مرتبط با امنیت اطلاعات و امنیت سایبری جهانی (دیپلماسی سایبری) در ابعاد مختلف و دفاع هماهنگ از آنها در مجامع بین المللی از قبیل ITU و مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا در فضای سایبر ۴- تشکیل ائتلاف‌های ضد تحریمی و استفاده از سامانه‌ها و سکوهای غیرآمریکایی تحریم ناپذیر برای تبادلات مالی و اقتصادی و اداری بین اعضا با یکدیگر ۵- تقسیم کار بین کشورهای مستقل برای تولید سخت افزارها، نرم افزارها، دیتاسنترها و سکوهای مستقل.

آمادگی ایران برای همکاری در زمینه مقابله با تهدیدات تروریستی

دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: ایران، امروز، برخوردار از ظرفیت‌های غیرقابل انکار علمی و فناوری است که می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای همکاری در سطح بین‌المللی فراهم کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی دارد در عرصه تأمین صلح و امنیت پایدار بین‌المللی خصوصاً در عرصه مقابله با تهدیدات تروریستی و افراط گرایی با دیگر کشورها در سطح جهان و منطقه همکاری کند.

دیگر خبرها

  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟
  • درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ
  • شمار شهدای کرانه باختری از هفتم اکتبر به ۴۷۸ نفر رسید
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|بمباران غزه وحمله گسترده به کرانه باختری
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • بازداشت ۸۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته