Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) شش ماده اصلی فعال را در اسپری‌ها و لوسیون‌های ضد آفتاب آزمایش کردند و دریافتند که غلظت تمام این مواد شیمیایی در خون بیش از حد مجاز اعلام شده از سوی این سازمان است.

طبق نتیجه این آزمایش غلظت یکی از مواد تشکیل دهنده این لوسیون‌ها ۳۶۰ برابر بیشتر از آنچه توسط آژانس توصیه می‌شود، بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان غذا و دارو و آکادمی پوست ایالات متحده تأکید کرده‌اند که این مواد شیمیایی بی‌خطر هستند، اما گزارش‌های متعددی آن‌ها را به اختلالات هورمونی و نارسایی کبد و کلیه مرتبط دانسته است.

این تیم تأکید کرده یافته‌های این مطالعه به این معنا نیست که مردم باید از استفاده از ضدآفتاب خودداری کنند، اما برای تعیین تأثیر این سطوح از موادشیمیایی در خون تحقیقات بیشتری لازم است.

کرم‌های ضد آفتاب معمولاً حاوی یک یا چند مورد از شش ماده شیمیایی آووبنزون، اکسی بنزن، اکتوکریلن، هموسالات، اکتیزالات و اکتینوکسات هستند. این مواد در سال‌های اخیر به دلیل سوالاتی پیرامون ایمنی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در سال ۲۰۱۲ میلادی گروه کاری محیط زیست گزارشی را منتشر کرد که در آن توصیه شده بود ضد آفتاب‌ها به دلیل پیوند‌های احتمالی با آسیب سلولی که ممکن است منجر به سرطان پوست شود، عاری از اکسی بنزن تولید شوند. مطالعه دیگری که در همان سال انجام شد، نشان داد که آووبنزون می‌تواند در معرض کلر سمی و به طور بالقوه منجر به اختلال عملکرد کلیه و کبد شود.

برای این مطالعه جدید که در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است این تیم ۴۸ داوطلب را برای مدت ۲۱ روز مورد مطالعه قرار دادند. این افراد طی مدت آزمایش از یکی از چهار برند ضدآفتاب در دسترس استفاده می‌کردند. نمونه خون آن‌ها نیز چندین بار طی این دوره ۲۱ روزه جمع‌آوری شد.

محققان دریافتند که تمام مواد شیمیایی یاد شده غلظت‌های بیشتری از ۰.۵ نانوگرم در میلی لیتر پلاسما خون دارند که حد مجاز سازمان غذا و داروی آمریکا است.

تمام مواد تشکیل دهنده در روز هفتم بالاتر از آستانه باقی مانده و سطح هموسالات و اکسی بنزون پلاسما همچنان در روز ۲۱ بالای آستانه باقی ماند.

بیشترین سطح غلظت پلاسما برای اکسی بنزون در روز چهارم بود که بعد از استفاده برخی از شرکت کنندگان از یک اسپری آئروسل حاوی این ماده تشکیل دهنده، ۱۸۰.۱ نانوگرم در میلی لیتر بود. این میزان ۳۶۰ برابر بیشتر از حد مجاز سازمان غذا و داروی آمریکا است.

بنا بر گزارش روزنامه دیلی میل، از آنجا که شواهد بسیاری نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش یک علت اصلی قابل پیشگیری در سرطان پوست و ملانوما است، متخصصان تأکید می‌کنند که افراد باید هم‌چنان از ضد آفتاب استفاده کنند، اما به مطالعات ایمنی بیشتری در این زمینه احتیاج است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت ضدآفتاب بهداشت پوست و مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: با بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دو هزار و ۱۱۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته فاسد جمع‌آوری و معدوم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حسن ذبیحی بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: موالید شهرستان اردستان در سال 1401 تعداد 429 مورد بوده است و در سال 1402تعداد 399 نفر بوده‌اند که این کاهش را نشان می‌دهد اما رشد جمعیتمان نسبت به موالید و نسبت به مرگ و میر افزایش داشته است و از این رو در سال گذشته نسبت به سال 1401 رشد بهتر شده است.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت که مهمترین مسئله فعلی است باید گفت باروری کلی بر اساس سامانه سیب خیلی بهتر شده است و عدد باروری شهرستان اردستان طبق سامانه حدود 1.44 است و نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته‌ایم و نسبت به آمار پنج ساله موالیدمان افزایش داشته که این می‌تواند خبر خوبی برای شهرستان اردستان باشد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: شعار اصلی هفته سلامت با نام سلامت و مشارکت با مردم است که با پشت میز نشستن درست نمی‌شود و با شبکه‌سازی و میدانی و مشارکت مردم موضوع جوانی جمعیت محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: در سال گذشته تعداد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی سه هزار و 740 مورد بوده که 258 اخطار صادر و 11 مورد پلمب صورت گرفته است و دو هزار و 110 کیلو گرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد جمع آوری و معدوم شده است.

وی ابراز داشت: موضوع بهداشت دهان و دندان در سال گذشته میانگین تعداد ترمیم دندان در سال گذشته سنین شش تا 14 سال که به صورت رایگان بوده است 198 مورد بوده و نسبت به سال قلش 30 درصد افزایش داشته است و میانگین خدمات بین موارد دانپزشکی یک هزار و 390 مورد بوده که 30 درصد افزایش داشته است و خدمات در حال حاضر به گروه شش تا 14 سال و زنان باردار رایگان انجام می‌شود.

81 هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد

ذبیحی با اشاره به موضوع واحد بهداشت و روان در سال گذشته بیان کرد: تعداد 9 هزار و 850 نفر را در مراکز جامع سلامت از نظر مصرف دخانیات، مواد و الکل غربالگری کرده‌اند و 573 مورد آن مثبت بوده است و 230 نفر هم مشاور روانپزشکی دریافت کرده‌اند و 10 هزار و 200 نفر هم در موضوع سلامت روان مورد قرار گرفته‌اند که 267 نفر آنان تحت درمان و مشاوره قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/802

دیگر خبرها

  • مادران باردار مراقب مصرف کرم‌های ضد آفتاب باشند
  • استفاده بی خطر از کرم‌های ضد آفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • مادران باردار مراقب مصرف کرم های ضد آفتاب باشند
  • هشدار دادستان شهریار به اخلال‌گران اجاره املاک
  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • زیرمیزی پزشکان روی میز تعزیرات
  • رسیدگی فوری به پرونده‌های زیرمیزی پزشکان