Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگاهی به جزئیات طرح سازش دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» نشان می‌دهد این طرح، معامله‌ای یکجانبه به سود رژیم صهیونیستی است.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، کاخ سفید متن کامل طرح سازش ۱۸۱ صفحه‌ای سازش موسوم به «معامله قرن» را روی وب‌‌سایت خود منتشر کرده است.   

این طرح که کاخ سفید عنوان «چشم‌انداز صلح» را برای آن انتخاب کرده حاوی مفادی تحقیرآمیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال در بخشی از طرح پیشنهادی آمریکا، با ادبیاتی تحقیرآمیز عنوان شده است که کل «اورشلیم» (قدس) پایتخت اسرائیل و متعلق به این رژیم است.

این طرح عنوان کرده است که فلسطینی‌ها می‌توانند بخشی از مناطق واقع در شرق و شمال حصار امنیتی قدس، از جمله شرق «شعفاط» و «ابودیس» را به عنوان پایتخت خود در نظر گرفته و «آن را قدس بنامد یا هر نام دیگری که دولت فلسطین تشخیص دهد».

  کاخ سفید در این طرح با لحنی تحقیرآمیز از حماس به عنوان «سازمان تروریستی» یاد کرده و در بخش مربوط به غزه آورده است: «ایالات متحده انتظار ندارد کشور اسرائیل وارد مذاکره با هیچ دولت فلسطینی شود که اعضای حماس، جهاد اسلامی فلسطین یا وابستگان آنها را شامل شود، مگر آنکه آن دولت فلسطینی به صورت شفاف و آشکارا خودش را به نفی خشونت، شناسایی کشور اسرائیل و پایبندی به سایر ملاک‌های مربوط به غزه که در بند ۹ آمده‌اند متعهد بداند.»

  در بند ۹ این سند اینطور آمده است: «کشور اسرائیل تنها در صورتی به تعهداتش خودش ذیل "توافق صلح اسرائیل-فلسطین" عمل خواهد کرد که: ۱) تشکیلات خودگردان فلسطین یا یک نهاد ملی یا بین‌المللیِ دیگر که مورد قبول کشور اسرائیل باشد کنترل غزه را به نحو همخوان با بند B 2 در زیر به عهده بگیرد.  ۲) حماس، جهاد اسلامی فلسطین و سایر گروه‌های تروریستی در غزه خلع سلاح شوند و ۳) غزه کاملاً به منطقه غیرنظامی تبدیل شود.»

طرح ترامپ علاوه بر این، کلیه شهرک‌های رژیم صهیونیستی در دره اردن و کرانه باختری را به رسمیت می‌شناسد. 

نقشه‌ای که ترامپ از کشور فلسطین در این طرح ارائه کرده با انتقادات بسیاری روبرو شده و عده زیادی گفته‌اند طرح سازش ترامپ، خواستار محصور کردن فلسطین به عنوان جزیره‌ای در دل اسرائیل است. 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کاخ سفید معامله قرن دولت آمریکا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، آمده است که دارایی‌های اعظم سلطانه و مصطفی آئیش، به دلیل حمایت مالی از آژانس خبری موسوم به «غزه اکنون» (GAZA NOW) مسدود شده و شرکت‌ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان منع شدند. آنها همچنین حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

بر اساس بیانیه وزارت دارایی انگلیس، این برای دومین بار است که دولت لندن، برای هدف قرار دادن کسانی که مظنون به اقدامات به‌اصطلاح تروریستی هستند، از نظام تحریم‌های ضد تروریسم داخلی این کشور استفاده می‌کند.

در این بیانیه آمده است: اقدام امروز بخشی از یک تلاش هماهنگ بین‌المللی برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم، محافظت از سیستم مالی و عدم سوء استفاده از اقتصاد انگلیس است. بریتانیا به همکاری نزدیک با شرکای خود برای اخلال در شبکه‌های مالی حماس و جهاد اسلامی فلسطین، ادامه می‌دهد. این کار در کنار دستیابی به یک راه حل سیاسی بلندمدت ادامه دارد تا اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بتوانند در صلح زندگی کنند.

در همین حال شارلوت ور معاون وزیر دارایی انگلیس ادعا کرد: بریتانیا و شرکای آن به قطع منابع مالی حماس، جهاد اسلامی و دیگرانی که از فعالیت‌های تروریستی حمایت می‌کنند، متعهد هستند. ما هرگز از اقدام علیه کسانی که از یکپارچگی سیستم مالی بریتانیا و اقتصاد گسترده‌تر آن سوء استفاده و امنیت ملی ما را تهدید می‌کنند، تردید نخواهیم کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشور‌های میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • حماس: اسرائیل بدون توجه به مواضع جهانی جنگ را ادامه می‌دهد
  • ایران و آذربایجان به سازش رسیدند؟
  • مقاومت فلسطین: صهیونیست‌ها حرفی از آتش‌بس نمی‌زنند
  • یک رهبر حماس: تسلیم شروط صهیونیست‌ها نخواهیم شد
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد
  • روز ۱۷۲ طوفان الاقصی|حماس:درباره آتش‌بس بر موضع خود پایبندیم
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • اجازه برداشت یکجانبه از میدان گازی آرش را نخواهیم داد
  • اسرائیل در مورد به رسمیت شناختن کشور فلسطین به کشورهای اروپایی هشدار داد