Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۵۰ تن از نیروهای نظامی آمریکا در پی حمله موشکی و انتقام جویانه ایران به پایگاه نظامی «عین الاسد» در عراق، دچار آسیب جدی مغزی شده اند.

این در حالی است که هفته گذشته، مقامات پنتاگون شمار نظامیان آسیب دیده را تنها ۳۴ نفر اعلام کردند!

در همین ارتباط، «توماس کمپبل» سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای گفت: «تا به امروز، ابتلای ۵۰ عضو نیروهای مسلح آمریکا به آسیبهای تروماتیک مغزی (TBI- Traumatic Brain Injuries) را تأیید می کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «از ۵۰ نفر، ۳۱ تن از اعضای نیروهای مسلح در عراق تحت درمان قرار گرفته و دوباره به مأموریت خود بازگشتند… ۱۸ نیروی نظامی نیز برای معاینه بیشتر و درمان به آلمان منتقل شدند. یک نیروی نظامی نیز به کویت منتقل شده بود که اکنون برای انجام مأموریت بازگشته است».

با این حال، تعدادی از مقامات پنتاگون به سی ان ان گفتند که شمار مجروحان احتمالاً تغییر خواهد یافت.

گفته می شود که حدود ۲۰۰ تن از افرادی که در زمان حمله موشکی ایران در منطقه انفجار حضور داشتند، برای بررسی علائم بیماری و آسیب مغزی تحت معاینه قرار گرفته اند.

شایان ذکر است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و پنتاگون در ساعات و حتی روزهای ابتدایی حمله موشکی و انتقام جویانه ایران به پایگاه عین الاسد عراق- در روز هشتم ژانویه- مدعی شدند که هیچ نظامی آمریکایی در این حمله مجروح یا کشته نشده است!

کد خبر 4839118

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق عین الاسد ایالات متحده آمریکا ایران ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران لیبی فلسطین معامله قرن سوریه لبنان روسیه ترکیه افغانستان نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان و گردان‌های مجاهدین و القسام یک پایگاه نظامی و دو شهرک در شمال فلسطین را هدف حمله موشکی و راکتی خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، حزب الله لبنان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد شهرک «شومیرا» در شمال فلسطین اشغالی را در پاسخ به حمله جنایتکارانه ارتش صهیونیستی به شهرک حانین در جنوب لبنان، با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد: نظامیان رژیم اشغالگر را در منطقه «نتوعا» در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرده است.

همزمان منابع عبری زبان از حمله موشکی به شهرک «اویویم» در شمال فلسطین اشغالی خبر داده و اعلام کردند یک موشک مستقیما به ساختمانی در این شهرک اصابت کرده است.

همچنین گردان‌های مجاهدین اعلام کرد بعد از ظهر امروز چهارشنبه پایگاه نظامی «کیزوویم» در جنوب فلسطین اشغالی را در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه و به مناسبت سالروز شهادت عمر ابو شریعه بنیانگذار این گردان‌ها هدف حمله موشکی قرار داده است.

گردان‌های القسام اعلام کرد نظامیان اشغالگر را در شرق منطقه «جحر الدیک» در مرکز نوار غزه با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا