Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:29:23 GMT

«مایک پمپئو» با ادای شهادت در مورد ایران موافقت کرد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۲۶۲۸

«مایک پمپئو» با ادای شهادت در مورد ایران موافقت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «الیوت انجل» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که روز سه شنبه با «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور صحبت کرده و وی موافقت کرده است تا در یک جلسه استماع جداگانه در مورد سیاست واشنگتن در قبال ایران و عراق به ادای شهادت بپردازد.

انجل در بیانیه ای اعلام کرد که به زودی تاریخ برگزاری این جلسه استماع تعیین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که هم اکنون شماری از اعضای کنگره آمریکا- از جمله تعدادی از هم قطاران ترامپ در حزب جمهوریخواه- مقامات کاخ سفید را برای ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص حمله پهپادی ماه گذشته به کاروان نیروهای حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد- که به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی مهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی انجامید- تحت فشار قرار داده اند.

در همین حال قانونگذاران کنگره آمریکا در تلاش هستند تا با تصویب قانون اختیارات جنگی، توانایی ترامپ برای اعزام نیروی نظامی بدون کسب اجازه از کنگره را محدود نمایند.

کد خبر 4839120

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا عراق ایران ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران لیبی فلسطین معامله قرن سوریه لبنان روسیه ترکیه افغانستان نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روح قاتل در دو بدن

اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب کمک ۲۶.۳۸ میلیارد دلاری به اسرائیل نشان داد آدرس‌ها و سیگنال‌هایی که طی روزهای اخیر از سوی کاخ سفید باهدف القای اختلاف میان نتانیاهو و بایدن مخابره شده، همگی نمایشی و منبعث از یک بازی تاکتیکی از پیش طراحی شده‌است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، حنیف غفاری در یادداشتی نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا کمک 26.38 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را با 366 رأی موافقت در مقابل 58 رأی مخالف به تصویب رساند.پیش‌بینی می‌شود این لایحه به‌سرعت در مجلس سنای آمریکا نیز تصویب و متعاقبا با امضای فوری جوبایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اجرایی شود. بنیامین نتانیاهو از این اقدام کنگره تمجید کرده و آن را نماد مدنیت غرب دانسته است! اگرچه در حمایت مطلق آمریکا از جنایات رژیم اشغالگر قدس در جنگ غزه از ابتدا نیز کمترین شبهه‌ای وجود نداشت، اما اقدام اخیر کنگره و حمایت کاخ سفید از آن، نقطه آشکارساز ائتلاف واشنگتن -تل‌آویو در این کشتار ناجوانمردانه و دهشتناک است. 

این اقدام کنگره، به‌وضوح نشان داد که آدرس‌ها و سیگنال‌هایی که طی روزهای اخیر از سوی کاخ سفید  باهدف القای اختلاف میان نتانیاهو و بایدن مخابره شده، جملگی نمایشی و منبعث از یک بازی تاکتیکی از پیش طراحی‌شده است. حمایت مالی گسترده کنگره و کاخ سفید از جنگ‌افروزی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه یک پیام بیشتر ندارد و آن چراغ سبز آمریکا به صهیونیست‌ها جهت استمرار جنایاتشان در غزه، خان یونس و رفح است. در چنین شرایطی تمییز دادن واشنگتن ( بایدن ) از تل‌آویو ( نتانیاهو) نوعی خطای راهبردی و محاسباتی محض محسوب می‌شود.

آمریکا طی هفته‌های اخیر چندین اقدام در حمایت مطلق از نسل‌کشی رژیم اشغالگر قدس در غزه و استمرار آن صورت داده که باید در کنار یکدیگر موردتوجه قرار گیرد.در ابتدا، واشنگتن قطعنامه مدنظر الجزایر جهت وقوع آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه را وتو کرد.در ادامه ، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد با استفاده از حق وتوی خود، مانع از تحقق عضویت دائمی فلسطین در سازمان ملل متحد شد و اکنون نیز شاهد تصویب لایحه جنگ‌طلبانه اخیر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا باهدف تقویت مواضع رژیم کودک کش صهیونیستی هستیم! این اقدامات آشکار، قطعا باید مبنای اصلی قضاوت ما در خصوص جنگ غزه و رویکرد واشنگتن و تل آویودر قبال آن قرار گیرد.

اگرچه ممکن است بایدن در قبال رویکرد هزینه‌ساز نتانیاهو در جنگ غزه ملاحظاتی داشته باشد، اما این ملاحظات را هرگز به عرصه تصمیم سازی سیاست خارجی آمریکا تسری نمی‌دهد. در چنین شرایطی باید بایدن و نتانیاهو را یک روح قاتل در دو بدن قلمداد کرد. با توجه به اسناد و مدارک خدشه‌ناپذیر، مسجل است که هدایت میدانی جنگ غزه از ابتدا توسط سنتکام و پنتاگون صورت گرفته وحتی در برخی مناطق، ارتش رژیم اشغالگر قدس در حکم مجری عملیات وارد میدان شده است. 

نکته تاسفبار اینکه رسانه‌های غربی ، از آمریکا در کنار قطر و مصر به‌عنوان بازیگری واسطه‌گر در مذاکرات آتش‌بس غزه یاد می‌کند، حال‌آنکه بازیگر واسطه‌گر، قاعدتا نباید سهمی در ایجاد و استمرار نبرد ایفا کند! بر همین مبنا، دیگر جایی برای تفکیک ماهوی، راهبردی، استراتژیک، تاکتیکی و حتی رفتاری مقامات آمریکایی و صهیونیستی از یکدیگر باقی نخواهد ماند. قطعا بایدن و نتانیاهو بابت نسل‌کشی غزه ، سخت‌ترین مجازات ممکن را متحمل خواهند شد.

منبع: رسالت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • (ویدئو) تصویب بسته کمک مالی برای اسرائیل و اوکراین در کنگره آمریکا
  • تصویب بسته‌ کمک مالی برای اسرائیل و اوکراین در کنگره آمریکا
  • موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با کمک ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل
  • تصویب کمک ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل در مجلس نمایندگان