Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پیشرفت ایران در ریشه کن کردن بیماری های مختلف واگیردار سبب شده تا کشورمان جایگاهی مناسبت را در این زمینه کسب کند. تاریخ انتشار: 06:00 - 09 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۱۱۳۵ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ ایران در دهه‌های اخیر موفق شده با اتخاذ رویکرد و سیاست‌های درست از پس چالش بیماری‌های واگیردار اعم از عفونی، ویروسی و انگلی برآمده و موقعیت و رتبه قابل توجهی را در میان دیگر کشور‌ها از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی که کشور‌های مختلف جهان به رغم تدوین راهبرد‌های پیشگیرانه و کنترل کننده در مورد بیماری‌های عفونی و واگیردار، همچنان با شمار بالای مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها مواجه هستند، ایران توانسته است با انجام اقدامات موثر در حوزه بهداشت عمومی از پس این چالش‌های مرگبار بر آید.
ایران، کشوری است که به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در معرض خطر شیوع بیماری‌های واگیردار مختلفی قرار دارد و کشور‌های همسایه اش به ویژه در یک دهه گذشته تحت تاثیر چند بیماری واگیردار مرگبار قرار گرفته اند. مقابله با این بیماری‌های واگیردار جدید در ایران به شکل قابل ملاحظه‌ای موفقیت آمیز بوده است.
به گزارش وب سایت سازمان بهداشت جهانی، از سوی دیگر ایران توانسته بیماری‌های واگیردار دیگر مانند مالاریا، سرخک، سرخجه، فلج اطفال، آبله، کزاز، جذام، حصبه، سل، هپاتیت‌های ویروسی و ... را به طور قطعی ریشه کن کرده و سلامت اتباع خود را تضمین کند. این امر با صرف هزینه‌های مالی هنگفت، تجهیزات و زمان حاصل شده است.    بیشتر بخوانید:  بازتاب نفوذ منطقه‌ای ایران  بازتاب فناوری رباتیک ایران  
دستاورد تلاش‌های ایران در چهار دهه اخیر به حدی بوده که این کشور توانسته در رده بندی سازمان بهداشت جهانی در مورد مشخصات بهداشتی، در قیاس با آمریکا از جایگاه بهتری برخوردار شود. این در حالی است که همانطور که پیشتر گفته شد ایران در جغرافیای خطرناک تری از لحاظ بیماری‌های واگیردار قرار دارد. این برتری به ویژه در مورد انواع هپاتیت قابل ملاحظه است.
آن چه سبب شده تا ایران امروز در چنین جایگاه و رتبه‌ای در سطح جهان قرار بگیرد، توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به موضوع‌های مهمی مانند بهداشت، آموزش و توسعه انسانی، تشخیص و نظارت بر بیماری‌های واگیردار نوظهور قبل از ورود آن‌ها به کشور، همکاری نزدیک با سازمان‌های بین المللی، به روز رسانی برنامه‌های ملی واکسیناسیون، پروژه ملی توسعه سیستم سلامت، تامین و تولید دارو‌ها در داخل، هماهنگی چشمگیر میان سازمان‌های مختلف اعم از وزارت بهداشت و وزارت اطلاعات و ... بوده اند.
در پایان باید گفت ایران نمره بسیار خوبی در مقابله با بیماری‌های واگیردار کسب کرده و از پس چالش‌های بزرگی برآمده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایران تحولات بین الملل ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در اجلاس معاونان بهداشت دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در بیمارستان قلب تهران برگزار شد، افزود: خوشبختانه برنامه‌های کلان حوزه بهداشت اعم از جوانی جمعیت و سلامت خانواده در کشور نهادینه شده و با اجرای موفق پویش ملی سلامت و مشارکت گسترده مردمی در این پویش، برنامه غربالگری بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت نیز اجرا شد و از این پس باید کنترل این بیماری‌ها در جمعیت هدف، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی (امرو) در ایران و بازدید وی از مراکز بهداشتی در سفر به استان اصفهان، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای بهداشت منطقه یک کشور مرجع است و سازمان بهداشت جهانی از ایران توقع دارد برای انتقال بیشتر تجارب و تکنولوژی خود به کشورهای منطقه، برنامه داشته باشد.‌

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: ۱۶ مرکز تحقیقاتی حوزه بهداشت مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی هستند که با توجه به حضور رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در ایران، زمینه همکاری این مراکز و سایر مراکز تحقیقاتی با امرو بیشتر فراهم شده است و مراکز شبکه بهداشت باید به تقویت مراکز تحقیق و توسعه خود بپردازند زیرا بهترین فیلد برای پژوهش در حوزه سلامت، حوزه بهداشت است.

کد خبر 6079832 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • 37 خواص عالی این میوه و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند