Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان امانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در این استان ۱۰ شهرستان و ۴۲ شهر مصوب وجود دارد، افزود: جاده‌های مواصلاتی استان از داخل ۲۴ شهر عبور می‌کند که ایمن‌سازی ورودی و خروجی شهرها یک امر ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد تصادفات در حوزه ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: اجرای طرح ایمن‌سازی ورودی و خروجی این جاده‌ها، همچنین اصلاح هندسی، تجمیع و ایمن‌سازی دوربرگردان‌ها در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانی افزود:چهارمحال و بختیاری دومین استان کشور به دلیل شلوغی تعداد جاده‌ها در سطح کشور است، که این امر اجرای طرح‌های عمرانی در خصوص ایمن سازی و همچین راهسازی در این جاده‌ها را کند کرده است.

امانی گفت: در استان ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده وجود دارد، که ۲۶۰ کیلومتر از جاده‌های استان بزرگراه، ۸۱۶ کیلومتر راه اصلی،۲۹۰ کیلومتر راه فرعی و مابقی راه شوسه و درون شهری است و توسعه بزرگراه و جاده‌های چهاربانده در استان یک ضرورت است.

وی به سخت گذربودن جاده‌های استان به دلیل کوهستانی بودن اشاره کرد و گفت: محورهای ارتباطی استان به عنوان محورهای ترانزیت و کریدور اتصال جنوب به مرکز کشور هستند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون جاده شهرکرد، بروجن به لردگان و خوزستان به عنوان مرکز ارتباط جنوب به مرکز کشور و محور داران به بن نیز محور ارتباطی شرق به مرکز کشور است که ایمن‌سازی و اجرای چهارخطه این محور در دستور کار قرار دارد.

استان چهارمحال وبختیاری با بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت با ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع مساحت یک درصد از کل وسعت کشور را دارد.

برچسب‌ها مرکز مدیریت راه های کشور چهارمحال وبختیاری تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز مدیریت راه های کشور چهارمحال وبختیاری تصادفات جاده ای مرکز مدیریت راه های کشور چهارمحال وبختیاری تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در مسیرهای اربعینی نزدیک به ۱۳۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که تا امروز توانستیم ۷۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنم.

وی گفت: ۸۷۸ نقطه حادثه خیز در مجموع در جاده‌های کشور وجود داشت که از یک هزار و ۵۰۰ نقطه که به دولت تعهد داده بودیم در سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنیم و برنامه این است که تا پایان این دولت تمام این نقاط حادثه خیز را در سطح جاده‌های کشور برطرف کنیم.

وی با اشاره به نیاز اساسی زائران اربعین به ناوگان حمل و نقل و سهولت در تردد آنها تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در حال برنامه‌ریزی برای واردات و همچنین استفاده از محصولات داخلی در راستای تکمیل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم تا بتوانیم از ناوگان حمل و نقل این کشور برای جا به جایی آسان زائران در مرزها استفاده کنیم.

وی درباره مشکلات موجود در مسیر منتهی به مرز شلمچه و ناایمن بودن جاده اهواز به خرمشهر گفت: ما در سال گذشته بیش از ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان طرح برای راه‌های اربعینی تعریف کردیم و امسال هم این طرح ادامه دارد که بخشی از مطالبات پیمانکاران تأمین اعتبار شده است و ایمن سازی جاده اهواز به خرمشهر در اولویت کار ما قرار گرفته تا هم در تکمیل بزرگراه و هم در تأمین روشنایی و رفع مشکلات موجود آن اقداماتی انجام شود که در ایام اربعین حسینی بخشی از آن قابل استفاده باشد.

کد خبر 6087669

دیگر خبرها

  • سفر استاندار چهارمحال وبختیاری به ناغان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • لحظه عبور قطار آتش‌گرفته از مرکز لندن در کانادا مقابل چشمان پلیس (فیلم)
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد