Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@07:54:30 GMT

کتاب «پایان انتظار» در مهریز نقد و بررسی شد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۰۱۳

کتاب «پایان انتظار» در مهریز نقد و بررسی شد

در این مراسم، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز با  اشاره به نقد و بررسی این کتاب گفت: برگزاری جلسه‌های نقد و بررسی آثار مکتوب مولفان می‌تواند تصویری روشن از محتوا و میزان اعتبار یک کتاب به جامعه ارائه کند.

محمدجواد برزگر ادامه داد: نگارش کتاب در زمینه معرفی و بیان شخصیت‌ شهیدان منطقه بسیار ارزشمند است و قلم‌زدن در این راه موجب ماندگار شدن یاد و خاطره  شهدا و انتقال سیره و تفکر آنها به نسل امروز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به دهه فجر اشاره کرد و بیان داشت: این دهه ایام مناسبی برای معرفی کتاب‌های مفید در راستای مباحث انقلاب و رهنمودهای امام (ره) است و دستگاه‌های فرهنگی این فرصت را مغتنم شمرده و با تهیه بنرهای معرفی کتاب و برگزاری نشست‌های کتابخوان و مسابقات در ترویج و نشر آثار ارزشمند انقلاب گام بردارند.

این مسوول افزود: دستگاه‌های اجرایی تحولی را در برنامه‌های فرهنگی ایجاد کنند و تبلیغات و اطلاع‌رسانی برنامه‌های دهه فجر به آحاد جامعه بسیار مهم است و در ادامه آن مستندسازی این فعالیت‌ها توسط اداره ها و سازمان‌های مربوطه است.

برزگر به جایگاه خوب انجمن کتابخانه‌های مهریز در گزارش نهاد کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: کسب رتبه اول تا سوم در بین انجمن‌های استان حاصل تلاش و پیگیری‌های خوب اعضای حقیقی و حقوقی انجمن است.

همچنین رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز با اشاره به اهمیت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کتابخانه‌ها  گفت: فعالیت‌های فرهنگی جدید و خوبی توسط این اداره تدارک دیده شده است.

سعید قریشی ، نشست‌های کتابخوان، نمایش‌نامه‌خوانی، قصه‌گویی، نمایش خلاق با موضوع انقلاب، روایتگری، نمایشگاه کتاب، جمع‌خوانی‌کتاب «پیام‌ها و نامه‌های امام(ره)، جمع‌خوانی و نشست هنر در کلام رهبری و حکومت اسلامی از دیدگاه امام علی(ع) را از مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر اعلام کرد. 

همچنین سیدکاظم حسینی مدیر آموزش و پرورش مهریز، ایام فاطمیه را فرصتی مناسب در راستای معرفی کتاب‌های حضرت زهرا(س) دانست و گفت: معرفی کتاب با موضوع حضرت زهرا(س) توسط معلمان و کتابداران به دانش‌آموزان کار بس نیک و اثرگذار است.

در این جلسه مسلم زارع بیدکی هنرمند و فعال فرهنگی مهریز، کتاب «پایان انتظار» ، یادنامه دانشجوی شهید محسن زاده، نوشته سید عباس حسینی و چاپ انتشارات مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد را معرفی کرد.

همچنین حسینی نویسنده کتاب، برخی شاخصه‌های اخلاقی، فردی و وصیت‌نامه این شهید را روایت کرد و در ادامه گفت: نوشتن در خصوص شهدا دشوار است چرا که بیان جانفشانی و ایثار شهدا با کلمات قابل توصیف نیست.

همچنین سیدمصطفی محسن‌زاده برادر شهید با تشکر از نویسنده و ویراستاری کتاب گفت: این اثر نگاه کوتاهی دارد به زندگی و خاطره برادر شهیدم سید مهدی که خاطره و لحظه های از زندگی او در هشت سال دفاع مقدس به خوانندگان ارائه شده است.

دیگر اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی مهریز نیز در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

اهدای کتاب به مناسبت‌های مختلف در مراکز مذهبی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، برگزاری اختتامیه مسابقه دل نوشته «من هم یک قاسم سلیمانی هستم» در  ۱۹ بهمن‌ماه جاری، و تجلیل از ۱۵ برگزیده این مسابقه و  معرفی کتاب پایان انتظار در مدارس به صورت نمایش‌نامه خوانی از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

در پایان مراسم، هدایایی از طرف اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز به نویسنده، ویراستار و برادر شهید اهدا شد.

شهید محسن زاده ، اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۶ در شهرستان مهریز متولد شد و بیست و سوم خردادماه سال ۱۳۶۷ در عملیات بیت المقدس در شلمچه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

مهریز ۱۲ کتابخانه عمومی با ۱۴۰ هزار نسخه کتاب دارد.
مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 ترویج فرهنگ جامعه مدیر آموزش و پرورش معرفی کتاب هشت سال دفاع مقدس قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند

استاندار کردستان گفت: کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها، مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، بر حمایت از این نهاد تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

وی برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط مؤثر رؤسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در کردستان

معصومه حسنی‌خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، تاکید کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

وی افزود: هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

حسنی‌خونسار با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان، تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد که این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: حمایت‌های جنابعالی به عنوان استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتابخوانی مایه دلگرمی برای فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 746838

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • ماجرای کتاب به امانت گرفته‌شده‌ای که بعد از یک قرن به کتابخانه بازگشت!
  • کتابخانه عمومی بزمان تجهیز می‌شود