Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیح کشاورز در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه تخصیص ارز به واردات برنج متوقف شده است، اظهار کرد: توقف تخیصص ارز علاوه بر برنج‌های رسوبی در گمرک شامل برنج‌های می‌شود که از آذرماه سالجاری خریداری شده است.

وی ادامه داد: در گذشته به دلیل اعتبار و تعهد تجار ایرانی، هندی‌ها تنها با یک تماس تلفنی حاضر به ارسال برنج‌ به هر میزان که سفارش داده می‌شد، بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با ادامه بد قولی‌ها در پرداخت‌ها، هندی‌ها دیگر حاضر به ارسال کالا قبل از تسویه نیستند.

به گفته کشاورز؛ ‌تجار پاکستانی نیز مانند هندی‌ها از فروش برنج به ایران خودداری می‌کنند و فروش برنج به ایران را منوط به تسویه کامل بهای کالا قبل از ارسال آن کرده‌اند.

وی از تصمیم تجار به فروش برنج‌های مانده در گمرک به کشورهای دیگر یا مرجوع آن به مبدا واردات خبر داد.

کشاورز گفت: هر چند این اتفاق نیز به زیان تجار است، اما هر روز هزینه دموراژ و انبار به تجار تحمیل می‌شود که می‌تواند زیان آن‌ها را بیشتر کند.

دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران با تاکید بر اینکه انجمن در تلاش برای تخصیص سریع‌تر ارز برای جلوگیری از عملی شدن این تصمیمات است،‌ افزود: ما امیدواریم یکی از مسائل مطرح شده در کمیته ارزی بانک مرکزی تخصیص ارز به برنج‌ها وارداتی باشد.

کشاورز میزان برنج‌های که بهای آن‌ها پرداخت نشده و امکان ورود آن‌ها به کشور وجود ندارد را ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن عنوان کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز ایران برنج گمرک تخصیص ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سردار رضا بنی اسدی فر در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشور‌های همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالا‌های خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی ماموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهارکرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه