Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@06:27:27 GMT

مردم یزد در شهادت زهرای مرضیه به سوگ نشستند

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۰۷۹

مردم یزد در شهادت زهرای مرضیه به سوگ نشستند

در این محافل مذهبی ابتدا تعدادی از هیات‌ها و دسته‌های مختلف به سینه‌زنی و سوگواری پرداختند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای شهادت این بانوی فداکار و نمونه اسلام مرثیه‌خوانی کردند.

در ادامه کارشناسان مذهبی ، شخصیت و سیره فاطمه زهرا (س) را مورد بررسی قرار  دادند و بر الگوگیری مردم خصوصا جوانان از آن حضرت تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم امروز ( چهارشنبه ) با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار در مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان ادامه دارد .

حضرت فاطمه (س)، سال پنجم پس از بعثت، روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه مکرمه و در خانه حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد.

نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است.

ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.

سراسر زندگانی صدیقه طاهره مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کردند و در برهه های حساس زندگی در کنار امام بود و از او حمایت می کرد، و در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.

در دامن پاک فاطمه زهرا (س) ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتاز عالم بشری، امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب کبری(س) حماسه ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را به جهانیان اعلام کرد.

سرانجام حضرت فاطمه بر اثر شدت ضربات و لطماتی که بر اثر هجوم به خانه‌اش و وقایع پس از آن وارد شده بود، بیمار و در بستر بیماری افتاد.

در ایام بیماری، آن حضرت روزی امام را فراخواند و آن حضرت را وصی خویش قرار داد که پس از وفاتش،جسدش را شبانه غسل دهد، شبانه کفن و دفن کند و احدی از کسانی که در حق او ستم روا داشته اند، در مراسم تدفین و نماز بر پیکرش حاضر نباشند.

سرانجام روز سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری، دخت پیامبر اسلام،به شهادت رسید، در حالی که از عمر مبارکش بنا بر مشهور، ۱۸ سال بیشتر نمی گذشت و بنا بر روایت های مشهور تنها ۹۵ روز پس از رحلت رسول خدا در این دنیا زندگی کرد.
استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد و افزون بر ۱۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه دارد.
 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 بیت عصمت و طهارت زهرا شیعیان فاطمه زهرا س یزد قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان فریمان گفت: حاج حسین هروی؛ این مبلغ را در قالب خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد مصرفی مورد نیاز شامل تهیه یو پی اس، تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل چشم پزشکی و قطعات دستگاه‌های دیالیز به بیمارستان حضرت زهرا (س) اختصاص داد.

 محمود ولایتی مقدم با قدردانی از اقدام خیرخواهانه این خیر افزود: امیدوارم با عنایت بیشتر خیرین سلامت به مقوله بهداشت و درمان، شاهد تحولات خوبی در راستای بهبود ارائه خدمات در حوزه سلامت شهرستان فریمان باشیم.

دیگر خبرها

  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود