Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «سانی لگت» سخنگوی نظامیان آمریکا در افغانستان روز گذشته(سه شنبه) گفت: اجساد سرنشینان هواپیمای ساقط شده این کشور در افغانستان را بازیابی کرده و لاشی این هواپیما نیز از بین برده شده است. 

وی افزود: تفنگداران دریایی آمریکا همچنین موفق شدند که جعبه سیاه یا مرکز ثبت داده‌های این هواپیما را در محل حادثه کشف و لاشه هواپیمای ساقط شده در منطقه تحت کنترل طالبان را نیز منهدم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بامداد روز گذشته اعلام شد که یک فروند هواپیما در ولایت «غزنی» افغانستان سقوط کرده است. ساعاتی بعد مشخص شد که این هواپیما، یک هواپیمای شناسایی و ارتباطی «E-11A» نیروی هوایی آمریکا است.

منابع افغانستانی اعلام کرده‌اند که تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی نظامیان آمریکا در افغانستان تاکید کرد: بنظر می‌رسد این هواپیما در حال پرواز از قندهار به سمت کابل بوده که در میانه راه سقوط کرده است.

این مقام نظامی آمریکایی همچنین در مورد علت سقوط هواپیما گفت: علت سقوط این هواپیما در حال بررسی است.

هرچند دولت آمریکا می‌گوید نشانه‌ای دال بر هدف قرار گرفتن این هواپیما وجود ندارد، اما سخنگوی گروه طالبان به رسانه‌ها گفته است که نیروهای این گروه «به گونه‌ای تاکتیکی» این هواپیما را ساقط کرده‌اند. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد گزارش «افغانستان اینترنشنال» مبنی بر ممنوعیت دیدار مسئولان دفتر سیاسی هیئت حاکمه افغانستان با مقامات خارجی جعلی است.

افغانستان اینترنشنال به‌استناد مکتوبی که طالبان تصریح می‌کند جعلی است، گزارش داده بود: در این حکم هر نوع دیدار «خودسرانه آشکار و پنهان» مقامات طالبان با مقامات خارجی ممنوع شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که هیئت حاکمه افغانستان تأکید دارد خواستار روابط خوب با همه کشورهاست و با تمام ظرفیت به‌دنبال گسترش روابط خود با کشورهای مختلف است.

پیش از این نیز معاون سخنگوی طالبان با جعلی خواندن گزارش‌های «افغانستان اینترنشنال» درباره اعمال محدودیت بر مراسم محرم گفته بود: این یک رسانه نیست و مأموریت جاسوسی دارد.

وی تأکید کرده بود: تصمیم‌ها در هماهنگی با علمای اهل‌تشیع گرفته شده است و محدودیت خاصی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سقوط وحشتناک یک هواپیمای روسی (فیلم)
  • ببینید | سقوط هواپیمای نیروی هوافضای روسیه
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد