Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین‌الملل ــ نتایج یک تحقیق تازه نشان می‌دهد اسلام‌هراسی در آمریکا، بیش از آنکه در زندگی روزمره نمود داسته باشد، در رسانه‌های اجتماعی دیده ‌می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از داییجی ورلد، در جریان انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در سال 2018، اسلام‌هراسی در رسانه‌های اجتماعی این کشور افزایش قابل توجهی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان در تحقیق تازه‌ای دریافتند که بیشتر توئیت‌های ضد مسلمانان در جریان این انتخابات، یا از سوی چند رهبر فکری با دنبال‌کنندگان زیاد در شبکه‌های اجتماعی فرستاده شده یا از طریق بات‌های نرم‌افزاری که به طور خودکار توئیت و بازتوئیت می‌کنند ارسال شده است.
علاوه بر این، مشخص شد تجارب رو در روی کاندیداهای مسلمان با مردم حوزه انتخابیه خود، عموماً نسبت به تجارب آنلاین آنها مثبت‌تر است.
 
«شاهین پاشا» استاد دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در این باره گفت: مردم، این پیام‌های حاوی مطالب نفرت‌انگیز را بازتوئیت می‌کنند زیرا فکر می‌کنند در فضایی قرار گرفته‌اند که همه مثل آنها فکر می‌کنند. اما در واقع تعداد اندکی از مردم و چند ربات هستند که این مطالب را تولید می‌کنند.     وی افزود: این پیام‌های نفرت‌آمیز مانند یک گلوله برفی بزرگتر می‌شود در حالی که بیشتر مردم ممکن است با آن موافق نباشند.
به گفته محققان، اسلام‌هراسی طی رقابت‌های انتخابات میان دوره‌ای کنگره که چند داوطلب مسلمان در آن حضور داشتند، افزایش یافت. «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب» که در انتخابات سال 2018 شرکت کردند و برنده شدند،‌ هدف بیشترین میزان اسلام‌هراسی قرار گرفتند.
به گفته پاشا، همزمان با افزایش تعداد مسلمانانی که برای مناصب سیاسی رقابت می‌کنند، او و دیگر محققان خواستند درباره سرمنشأ اسلام‌هراسی در رسانه‌های اجتماعی تحقیق کنند تا دریابند در آینده چه چیزی در انتظار کاندیداهای مسلمان است.
 
آنها برای این تحقیق، 40 مسلمان آمریکایی که در انتخابات 2018 برای راهیابی به کنگره تلاش می‌کردند را مورد بررسی قرار دادند. آنها همچنین اطلاعاتی را درباره فعالیت این افراد در رسانه‌های اجتماعی و توئیت‌های منتشر شده درباره آنها بین 30 سپتامبر و 4 نوامبر 2018 را بررسی کردند.
نتایج تحقیق نشان داد که این کاندیداها در جریان دیدار با مردم حوزه انتخابیه خود به ندرت با اسلام هراسی روبرو می‌شدند،‌ اما در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات اسلام‌هراسانه، نژادپرستانه و خارجی‌ستیزانه زیادی علیه آنها به راه افتاده بود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن آمریکا اسلام هراسی مسلمانان انتخابات کنگره رسانه های اجتماعی توئیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید

دریافت 518 KB

به گزارش همشهری آنلاین تصاویر این رنگین کمان از زوایا و مکان‌های مختلف شهر اصفهان به شکل بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

کد خبر 840825 برچسب‌ها خبر مهم میدان نقش جهان استان اصفهان

دیگر خبرها

  • هشتگ یونایتد: حمله فضای مجازی به فوتبال واقعی!‏
  • فضای شهر سیدنی کاملاً رمضانی است / همراهی جدی دولت با برنامه‌های رمضانی
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • کاربردهای بالقوه بازخورد لمسی| انتقال حس مجازی به تجربه‌ای واقعی
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید