Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس الکترونیک جنسیت: آقا  مسلط به Altium, AVR, FPGA از متقاضیان واجد شرایط خواهشمندیم رزومه خود را به ایمیل زیر ارسال نمایند. اطلاعات تماس ایمیل: elec@tahacontrol.com

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استخدام استخدامی آگهی استخدام استخدام دولتی اخبار استخدامی استخدام کرج استخدام بانک استخدام اصفهان استخدام تهران استخدام حسابدار استخدام در تهران استخدام پاره وقت استخدام تمام وقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ناترازی در الگوی کشت برنامه راهبردی تات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدمجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در نشست خبری پنجاه سالگی تات درباره­وضع اجرای الگوی کشت، گفت: الگوی کشت با محوریت معاونت زراعت و همکاری شرکت بازرگانی دولتی صورت می‌گیرد و تمرکز آن بیشتر بر محصولات راهبردی است، منتهی نکته‌ای که هست وظیفه سازمان تحقیقات آموززش و ترویج کشاورزی، تدوین و به روزرسانی و نظارت بر الگوی کشت است ما هر ساله الگوی کشت را تدوین و به روزرسانی می‌کنیم و گزارشی از میزان پیشرفت را به مسئولان کشور تقدیم می‌کنیم.
وی افزود: امسال که دامنه الگوی کشت را از محصولات زراعی به محصولات باغی تعمیم دادیم اگر حمایت ویژه‌ای بشود، امیدواریم مثل سال گذشته میزان ناترازی را به حداقل برسانیم، سال گذشته تلاش ­که شد میزان ناترازی در الگوی کشت که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بود ولی به میزان حمایتی که صورت می‌گیرد این ناترازی کاهش پیدا می‌کند­ اگر حمایت ویژه‌ای بشود از لحاظ دانش، ­فناوری و محققان ما در نظارت که ۲ هزار نفر درگیر الگوی کشت هستند سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها هم همکاری می‌کنند امسال شرایط الگوی کشت عملکرد قابل قبول تری در مقایسه با سال گذشته خواهد داشت.
خیام نکویی اضافه کرد: همین که بعد از ۵۱ سال در کشور الگوی کشت و اجرای آن ­دارد تبدیل به یک گفتمان غالب می‌شود مطلوب است و اگر سالی ۵ درصد میزان پیشرفت مان نسبت به سال قبلش در الگوی کشت عملیاتی بشود، حداکثر ظرف ۷ تا ۸ سال به میزان الگوی کشت واقعی دست پیدا خواهیم کرد.
وی درباره برنامه امسال تات با توجه به ماده ۳۳ برنامه هفتم که به ­کوچک سازی، ­ اثربخشی و پژوهش و فناوری بخش کشاورزی اشاره شده چیست، تصریح کرد­: برای چابک سازی مجموعه تات برنامه ما این است که امسال تعداد هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی را مستقر در پارک‌ها و دهکده‌های فناوری و نوآوری افزایش بدهیم، الان حدود ۶۲۱ شرکت دانش بنیان و هسته‌های فناور در بخش کشاورزی داریم و انتظار رهبر انقلاب از بخش کشاورزی این هست که تعداد شرکت‌های دانش بنیان ۲۰ درصد کل شرکت‌ها بشوند.
رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: امسال با همکاری وزارت علوم و تحقیقات­، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش کردیم نسبت به بخش کشاورزی و استقرار هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان به شکل ویژه تری برخورد کنیم ­وزارتخانه تسهیلات مناسب و بهتری در نظر بگیرد و سازمان تحقیقات در زمینه در اختیار گذاشتن عرصه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان برای امر تجاری سازی آنها کمک کند هم در پارک علمی و فناوری البرز و هم در ۱۳ تا ۱۴ استان کشور و ما این تعداد دهکده‌های فناوری را در سایر استان‌های کشور گسترش بدهیم اگر این اتفاق بیفتد بتوانیم تعداد شرکت‌ها را امسال به ۱۰۰۰ شرکت افزایش بدهیم و با این اتفاق می‌توانیم بگوییم بخش خصوصی در سالی که به دنبال جهش تولید هستیم مشارکت شان یک مشارکت قابل قبولی هست راهبرد ما امسال حمایت از شرکت‌های نوآور بهره ­ور در بخش کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان هست که این کمک می‌کند به چابک سازی و انتقال دانش‌های فنی تولیدی سازمان تات به شکل رایگان به شرکت‌های خصوصی است.
خیام نکویی افزود: فازغ التحصیلان بخش خصوصی که مایل به ایجاد هسته‌ها و­واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان هستند در اولویت واگذاری دانش فنی به صورت رایگان در بخش خصوصی و تجاری سازی هستند و آنها می‌توانند در پارک و دهکده‌های فناوی و نوآوری ما مستقر بشوند برای اینکه امر توسعه بخش کشاورزی را با مشارکت خودشان افزایش بدهند این راهبرد کلان ماست.
وی درباره چگونگی و مبنای طراحی الگوی کشت، اضافه کرد­: الگوی کشت را برای کل کشور تدوین کردیم و به تفکیک برای کل استان‌های کشور متناسب با اقلیم و مزیت‌ها و شرایط منطقه‌ای و حتی برای شهرستان و دهستان، بنابراین کل مناطق کشور به تفکیک مشخص است که در هر استانی به تفکیک شهرستان و دهستان برای آنجا چه کشت‌هایی و به چه شکل داشته باشیم.
خیام نکویی درباره تدوین ۳ سناریو بدبینانه، خوش بینانه و روند رو به رشد و ارزیابی الگوی کشت، گفت: ارزیابی ما گزینه واقع بینانه است یعنی آنچه پیش بینی کردیم محقق شد و حتی یک مقدار فراتر رفتیم، ­اما ­­سرجمع واقع بینانه بوده در برخی محصولات بیشتر از انتظار حاصل شد و در برخی محصولات کمتر بوده ولی برایندش واقع بینانه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • کاهش ناترازی در الگوی کشت برنامه راهبردی تات
  • آمادگی ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف
  • ۹۶۷۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان