Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@14:10:05 GMT

هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۲۹۷

هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۳۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز - چهارشنبه نهم بهمن ماه- با میانگین ۱۰۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

هم اکنون و بر اساس شاخص لحظه ای هوای این کلانشهر با میانگین ۱۳۵ همچنان در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز نیز به سبب پایداری و سکون هوا، افزایش غلظت آلاینده ها در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان پیش بینی می شود.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۵۴، خیابان استانداری روی عدد ۱۳۸، خیابان پروین روی عدد ۱۸۱، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۲۴،  خیابان دانشگاه روی عدد ۱۱۰ و خیابان رودکی روی عدد ۱۰۳ گزارش می شود.

کیفیت هوا در دیگر شهرهای استان از جمله شاهین شهر با میانگین ۷۸، کاشان با میانگین ۹۳، سجزی و نجف آباد با میانگین ۷۱ و مبارکه با میانگین ۶۷ در وضعیت قابل قبول "سالم" است.

سیستم ایستگاه‌های پایش هوای شهرهای  خمینی شهر ، زرین شهر، لنجان و دولت آباد قطع است و از داده های آنها اطلاعی در دست نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

کد خبر 408051

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محيط زيست کیفیت هوا هوای ناسالم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گتوند در وضعیت خطرناک تنفسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر گتوند با شاخص ۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت خطرناک تنفسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر هندیجان با شاخص ۱۰۷ و ایستگاه‌های استانداری و نیوساید اهواز به ترتیب ۱۲۳ و ۱۳۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شده است.

همچنین شهر‌های اندیمشک، حمیدیه، خرمشهر، دزفول، سوسنگرد، شادگان، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

در این مدت هوای شهر‌های بهبهان، رامشیر، رامهرمز، شوش و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارد.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • کیفیت هوای مشهد ناسالم است
  • هوای ناسالم سه شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • هوای این شهر در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت
  • هوای خرمشهر در وضعیت بسیار ناسالم
  • ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس
  • وضعیت امروز هوای پایتخت در شرایط قابل قبول
  • هوای شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار فرار گرفت
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک تنفسی
  • وضعیت قابل قبول هوای پایتخت