Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس سلطانیان شامگاه سه شنبه در همایش استانی مدیران متوسطه نظری استان زنجان با اشاره بر ضرورت توجه به روندها و فرایندهای آموزشی، افزود: متاسفانه در هیچ استانی رشته ریاضی اولویت اول دانش آموزان در انتخاب رشته نیست.

وی یادآور شد: تامین و بسط عدالت در دسترسی به آموزش‌های متوسطه، کیفیت بخشی به آموزش‌ها، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، تقویت و توسعه مشارکت دستگاه‌ها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش و توسعه فعالیت‌های پژوهشی و پژوهش‌سراها محورهای اساسی در معاونت آموزش متوسطه وزارتخانه آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانیان با بیان اینکه ارتقای کیفیت آموزش متوسطه نظری در گرو ارتقا کمی و کیفی هنرستان ها است، ادامه داد: به استناد راهکار سند تحول بنیادین، آموزش مهارت در شاخه نظری با ارتقای حجم، عناوین، فضای مناسب و  غیره لحاظ شده تا دانش آموزان حداقل مهارت ها را کسب کنند.
وی اظهار داشت: توجه به اهداف دوره تحصیلی در ساحت های ۶ گانه، اشراف کامل به اساسنامه ها و تبیین آن برای فرهنگیان، مطالبه اجرای سیاست مدرسه محوری و  ارزیابی مستمر دانش آموزان از جمله نکات قابل مهمی است که  مدیران در دبیرستان ها باید لحاظ کنند.

 مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش  ادامه داد: هر چقدر شکاف بین "آنچه میدانیم و آنچه باید بدانیم "و " آنچه عمل می‌کنیم و آنچه باید عمل کنیم"بیشتر باشد در مدیریت مشکل خواهیم داشت و این شکاف با یادگیری پر می شود که کلید آن آموزش است.

به گفته وی، مدرسه متعلق به جامعه است و همه افراد باید در اداره آن مشارکت داشته باشند.

سلطانیان مهمترین کار و رسالت امروز آموزش و پرورش را اجرایی کردن هرچه بهتر و متوازن سند تحول بنیادین عنوان کرد و افزود: سند تحول زمانی محقق می شود که ٢٣ هدف عملیاتی آن محقق شود و برای آن اهداف راهکارهایی وجود دارد که باید اجرایی شود.

این مسؤول با اشاره به بیانیه گام دوم که روی سخن با جوانان است گفت: این مهم باید در تدوین برنامه مدنظر قرار گیرد و به بهره وری و استفاده بهینه از منابع توجه شود.

وی اضافه کرد: مدیریت مدارس امروز باید سمت و سوی مشارکتی داشته باشند و در کنار آن، ارتقای مدیریت آموزشگاهی از دیگر ضروریات و ملاحظاتی است که باید در تدوین برنامه ها مدنظر قرار گیرد.

سلطانیان خاطرنشان کرد: استان زنجان ٣٣ هزارو١٣٣ دانش آموز در دوره دوم متوسطه دارد که نزدیک میانگین کشوری است.

مدیران مدارس دانش خود را به روز کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برای مدیران از واجبات است که هر روز دانش خود را به روز کنند ادامه داد: متولیان امر تعلیم و تربیت عهده دار تحول و بهبود اوضاع سازمان هستند و بر این مبنا ضرورت دارد همواره دانش فردی، سیستمی و تخصصی خود را ارتقا دهیم.

ابراهیم رفیعی افزود: آموزش و پرورش شبیه هیچ سازمانی نیست و در این میان مدرسه یک واحد مستقل است که خود از سازمان های بسیار پیچیده محسوب می شود و محصول آن قابل مقایسه با سایر دستگاه ها نیست.

وی اضافه کرد: تغییر و تحول، مقاومت آگاهانه یا ناآگاهانه به دنبال خواهد داشت چرا که ظرفیت پذیرش ممکن است وجود نداشته باشد و این بزرگترین مانع تحول در حال حاضر است.

این مسؤول ادامه داد: فرهنگ سازمانی، بودجه، مدیران، دیدگاه ها می توانند موانعی برای تغییر باشند و اگر خواهان پیشرفت استان در حوزه آموزشی، پرورشی و ورزش  هستیم، باید خودمان و نسل جدید را با تغییر مثبت و بالنده به جلو هدایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم وضعیت اقتصاد، امنیت و غیره ترقی پیدا کند، باید تحول بنیادین آموزش و پرورش را به رسمیت شناخته و به اقتضائات آن تن دهیم.

برچسب‌ها مدارس وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش مدارس وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد

حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا ‌بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و  سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست