Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته قرآن و عترت در استان اصفهان از ۱۹ تا ۲۵ بهمن ماه برگزار می‌شود، این هفته فرصتی برای گسترش فعالیت‌های قرآنی در شهرضا است. ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، ما مدعی زندگی در کشوری اسلامی هستیم و قرآن کتاب آسمانی ما است، این کتاب مقدس باید به صورت مستقیم در زندگی ما نقش داشته و تأثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به فعالیت‌های قرآنی بیشتر اهمیت داده‎ شود، قطعا فرهنگ جامعه تقویت می‌شود؛ در این صورت مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، اختلافات خانوادگی، فقر و اختلاس به حداقل می‌رسد و فرهنگ جامعه ارتقا یافته و دستاوردهای غیر مستقیم شکل می‌گیرد.

همان‌طور که دغدغه مقام معظم رهبری است، دولتمردان باید توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی داشته باشند و در فشارها و مشکلات، حمایت‌های مادی و معنوی خود را از فعالان این حوزه افزایش دهند که به طور قطع نتیجه آن را در جامعه خواهند دید.

امروز ابزار فعالیت‌های دشمنان برای گمراه کردن جوانان بسیار زیاد شده است و در هیچ زمانی دشمنان اینقدر مجهز به ابزارهای گوناگون از قبیل رسانه، کتاب، فیلم، شبکه‌های مجازی و دنیای اینترنت نبوده‌اند و شرایط برای انحراف جوانان بسیار مهیا و باز است و در چنین شرایطی توجه دادن نسل جوان به قرآن و فعالیت‌های قرآنی از جمله راهکارهایی است که می‌تواند مانعی برای اهداف شوم دشمنان اسلام شود.

رسول خدا(ص) در حدیث ثقلین فرمودند، من در میان شما دو چیز سنگین گران‌بها را به جا می‌گذارم؛ کتاب خدا و عترت اهل بیت‌(ع)، مادامی که به آن دو چنگ بزنید، هرگز گمراه نخواهید شد و هرگز نخواهید لغزید.

بر اساس مصوبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد در همه استان‌ها در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی، هفته قرآن و عترت برگزار شود، این هفته امسال برای نخستین بار در استان اصفهان و شهرستان شهرضا نیز برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با بیان این‌که قرآن و عترت با زندگی همه مسلمانان عجین شده است، اظهار داشت: وزارت ارشاد در گذشته طرح ملی هفته‌های قرآنی را پیشنهاد کرد، این طرح به تصویب رسید و قرار شد همه استان‌ها هفته قرآن و عترت را برگزار کنند.

سعید طبیبیان با اشاره به اینکه برای نخستین بار هفته قرآن و عترت در استان اصفهان از 19 تا 25 بهمن ماه برگزار می‌شود، بیان کرد: هفته قرآن و عترت فرصتی برای گسترش فعالیت‌های قرآنی در شهرضا است.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه هفته قرآن و عترت والا است و باید همه دستگاه‌ها برنامه‌های هفته قرآن را پیاده‌سازی کنند، گفت: نشر فرهنگ قرآنی در جامعه و تلاش برای تولید آثار فاخر در زمینه قرآن و عترت از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های گرامیداشت هفته قرآن و عترت در شهرضا است.

قره‌شیخلو: هم‌افزایی در "طرح ملی حفظ قرآن" وجود نداردچهاردهمین نمایشگاه بزرگ قرآن در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شودبرگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در استان گلستان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه باید سبک زندگی قرآنی در جامعه ترویج پیدا کند چرا که مردم به هر میزان با قرآن مأنوس شوند، مشکلات اجتماعی و فردی آنان رفع می‌شود، تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و ترویج سیره اهل بیت(ع) از مهم‌ترین اهداف این هفته است.

وی با اشاره به اینکه در این هفته بیش از 20 برنامه با محوریت کودکان و نوجوان در شهرضا برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری مسابقات و مفاهیم قرآن کریم، جنگ‌های قرآنی، محفل انس با قرآن، اجرای نمایش‌های کودکان با قصه‌های قرآنی از برنامه‌های این هفته قرآنی است.

هفته قرآن و عترت در 15 بخش در اصفهان برگزار می‌شود

دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت اصفهان با بیان اینکه شهرستان شهرضا همیشه در بین شهرستان‌های استان الگو بوده است، تصریح کرد: نخستین تشکل قرآنی در دانشگاه پیام نور شهرضا تشکیل شد و نخستین تجلیل از بانیان روضه‌های قرآنی نیز در شهرضا بوده است.

سید محمد قلمکاریان با بیان اینکه در هفته قرآن و عترت قالب‌های متفاوت ارائه شده است، افزود: براساس دستور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه برگزاری هفته قرآن و عترت جلسات ایده‌پردازی و هم‌اندیشی مختلفی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شعار هفته قرآن و عترت «تربیت قرآنی، جامعه مهدوی» است، تصریح کرد: 15 بخش اصلی از جمله بخش مقالات، شعر و مشاعره، داستان کوتاه، صنایع دستی، هنرهای تجسمی شامل گرافیک و خوشنویسی، هنرهای نمایشی، هنرهای سینمایی، تلاوت و نشست‌های تخصصی در زمینه گام دوم انقلاب در این هفته برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت اصفهان خاطرنشان کرد: شعر و داستان از رشته‌های هنری این هفته است که با هدف شکوفایی استعدادهای نهفته در حوزه شعر و داستان با نگاه ویژه به حوزه قرآن و عترت (ع) به منظور تقویت ادبیات قرآنی متعهد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هنرهای دستی و سنتی از دیگر رشته‌های هفته قرآن و عترت است، بیان کرد: دعوت از مبلغان دینی، جشن کتاب انقلاب، پیاده‌روی فعالان قرآنی، برگزاری جشن‌های دهه فجر با موضوع قرآن و عترت، مراسم انس با قرآن در اماکن عمومی، مشارکت حداکثری فرهنگسراها از جمله برنامه‌های پیشنهادی هفته قرآن و عترت در اصفهان است.

قلمکاریان با اشاره به اجرای سرود، نمایش، برنامه‌های قرآنی ویژه در این هفته خاطرنشان کرد: مسابقه «ایده شو» و ورکشاپ‌هایی در بخش بازی‌های فکری و رایانه‌ای، عکس، پوستر و نقاشی، خوشنویسی و خطاطی و ایده‌پردازی از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان اصفهان است.

نصب برج اذان هوشمند در شهرضا

شهردار شهرضا با اشاره به نواختن زنگ قرآن و عترت در این هفته بیان کرد: شبی با قرآن، تجلیل از حافظان قرآن، برگزاری همایش سبک زندگی از دیدگاه قرآن و اجرای همایش حقوق شهروندی از دیدگاه قرآن و عترت با حضور کارشناسان از جمله برنامه‌های شهرداری شهرضا در هفته قرآن و عترت است.

حبیب قاسمی با اشاره به نصب برج اذان هوشمند در شهرضا خاطرنشان کرد: این برج در راستای ترویج فرهنگ نماز و پخش نوای ملکوتی اذان نصب شده است و در صورت تأمین اعتبار در 5 برج اذان‌گوی دیگر در نقاط مختلف شهر در آینده نزدیک نصب می‌شود.

بانیان روضه‌های خانگی در شهرضا تجلیل می‌شوند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرضا با بیان اینکه در هفته قرآن و عترت بانیان روضه‌های خانگی در شهرضا تجلیل می‌شوند، گفت: در سال گذشته از 234 بانی روضه خانگی در طول سال تجلیل به عمل آمد.

حجت‌الاسلام محمدحسن رهایی با اشاره به وجود 270 جلسه قرآنی ثابت و سیار در شهرضا افزود: در حال حاضر برای تکریم از بانیان جلسات قرآن خانگی 65 جلسه در شهرضا ثبت شده است.

وی با بیان اینکه هدف از تجلیل بانیان روضه‌های خانوادگی تکریم و تشویق برای جلسات قرآنی است، بیان کرد: پس از شناسایی بانیان روضه‌های خانگی قرآن در جلسات مرتبط افراد مستعد در زمینه حفظ و قرائت را معرفی و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرضا با بیان اینکه در هر خانه‌ای برای مبارزه با تهاجم فرهنگی وجود افراد مستعد در زمینه حفظ و قرائت قرآن یک امتیاز است، خاطرنشان کرد: جلسات خانگی قرآن در شهرضا ماهیانه و یا هفته‌ای یک بار برگزار می‌شود و به طور قطع تأثیرگذار است و بنیان خانواده را تقویت می‌کند.

معرفی روستای سولار به عنوان دهکده قرآنی شهرضا

بخشدار مرکزی شهرضا با بیان اینکه 24 بهمن همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم در روستای سولار مهد قرآن بخش مرکزی با 80 حافظ قرآن برگزار می‌شود، بیان کرد: 300 نفر از روستاهای دیگر در کلاس‌های قرآن روستای سولار شرکت می‌کنند و قرار است به عنوان دهکده قرآنی شهرضا معرفی شود.

حسین بهزادفر افزود: محفل انس با قرآن، بازدید از مؤسسات قرآنی، برگزاری دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه، نشست بصیرتی از برنامه‌های هفته قرآن و عترت در روستاهای بخش مرکزی شهرضا است.

شهرضا در کشور در بخش حافظان قرآنی نمونه است

سرپرست فرمانداری شهرضا با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران همه برنامه‌های خود را از قرآن گرفته و در همه کارها دستورات قرآن کریم در دستور کار است، گفت: رفتار، گفتار و اعمال‌مان باید بر اساس قرآن باشد.

ناصر اسدی با تأکید بر تشکیل کمیته شهرستانی قرآن و عترت برای جمع‌بندی برنامه‌های این هفته در شهرضا افزود: هفته قرآن و عترت، هفته ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در شهرستان شهرضا است، در این هفته برای اجرای برنامه‌های قرآنی باید از مؤسسات قرآنی و گروه‌ها و محفل‌های قرآنی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهرضا در کشور در بخش حافظان قرآنی نمونه است، بیان کرد: شهرستان شهرضا یکی از شهرستان‌های پیشرو در ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی است و از نخبه‌های زیادی در حوزه قرآنی بهره می‌برد.

سرپرست فرمانداری شهرضا با اشاره به اینکه امامزاده شاهرضا(ع) محیط خوبی برای برگزاری محافل و برنامه‌های قرآنی است، خاطرنشان کرد: امروزه جوانان و نوجوانان زیادی در سطح شهرستان علاقه‌مند به حفظ قرآن هستند که باید به آن‌ها آموزش داد.

انتهای پیام/173/ز

R41346/P1549/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس اداره آموزش و پرورش منطقه اشکنان گفت: بیش از ۶۰۰ دانش آموز از مناطق آموزش و پرورش لامرد، مهر، گله دار، علامرودشت و اشکنان در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

مهدی راهپیما افزود: دانش آموزان در رشته‌های مختلف قرانی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، اذان و نماز با یکدیگر به رقابت پرداختند که برگزیدگان در نیمه اول خرداد و در مرحله استانی در شهر شیراز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه اشکنان گفت: برای برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی به میزبانی اشکنان بیش از ۲۰۰ نفر از فرهنگیان و عوامل اجرایی همکاری داشتند.

شهرستان لامرد و شهرستان لامرد در جنوبی‌ترین نقطه از استان فارس و ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان