Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:08:41 GMT

سردرگمی حراجی‌های هنری در خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۳۸۹

سردرگمی حراجی‌های هنری در خاورمیانه

مایکل جی‌ها (Michael Jeha) رئیس خاورمیانه ای کریستیز گفت: در پی موفقیت چهار دوره فروش ما در دوبی و لندن که مرهون نمایش بهترین آثار هنری معاصر و مدرن خاورمیانه به حضار سراسر جهان بود، حال قصد داریم بر یک فروش هنری بزرگ در سال ۲۰۲۰ در لندن متمرکز شویم.

کریستیز که اولین حراجی اش در دوبی را  در سال ۲۰۰۶ برگزار کرد، خبر داد تصمیم لغو حراجی دوبی به واسطه کمبود آثار هنری باکیفیت در خاورمیانه برای فروش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارولین لوکا (Caroline Louca) مدیرعامل جدید کریستیر در خاورمیانه نیز گفت: باید پاسخگوی نیازهای جدید مجموعه‌داران خاورمیانه‌ای باشیم که مشتاق دستیابی به آثار باکیفیت هستند که با راهبردهای مجموعه هایشان تطابق داشته باشد. وی افزود: مجموعه داران در انتخاب و خریدشان، خردمندانه عمل می کنند. اکثریت آثار هنری مدرن خاورمیانه طی ۱۰ سال گذشته فروخته شده و هنوز به بازار برنگشته اند.

لوکا گفت: اکثر موسسات قصدی برای فروش مجدد آثارشان ندارند و این بدان معناست که ما در حال حاضر، به کمک بازار امروزی نیاز داریم. طی ۱۵ سال گذشته، آثار بزرگ به تصاحب موسسات خصوصی ای چون بنیاد هنر برجیل (Barjeel) در شارجه و موزه لوور ابوظبی درآمده است.

با وجود این، برخی دلالان می گویند موجود بودن آثار هنری برای برگزاری حراجی ها در خاورمیانه از اهمیت کمتری برخوردار است و مساله مهمتر، ابهام در بازار است.

چارلز پوکوک (Charles Pocock) از موسسان نگارخانه میم (Meem) گفت: ما به کیفیت، تحقیق، ارزش افزوده و شفافیت بیشتری نیاز داریم. خریدار باید برای تشخیص آثار تقلبی از امنیت و شفافیت بیشتری برخوردار باشد.

در همین حال، حراجی کریستیز به نوبه خود، یک برنامه نمایشگاهی و ابتکارعمل آموزشی را در دو بازار سنتی و بازار جدید در ماه های آتی راه اندازی خواهد کرد.

قرار است در قالب این برنامه، حراجی های خیریه در ابوظبی وعربستان برگزار شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی آرت‌نت، ناآرامی های سیاسی جاری در خاورمیانه، بازار منطقه ای برای حراج را تهدید می کند.

لوکا نیز با اشاره به شرایط دشوار در دریافت پول از لبنان گفت: اگر یک مجموعه  دار فقط یک حساب بانکی در لبنان داشته باشد، عملا قادر به تراکنش پول به خارج از این کشور نیست. اما این مساله، منعکس کننده این امر نیست که آیا آنها میلی به خرید دارند یا نه.

با وجود این، سایرین در حراجی ها می گویند از بابت بی ثباتی در منطقه خاورمیانه، نگران نیستند.

مای الدیب (Mai Eldib) یکی از روسای حراجی ساتبیز در خاورمیانه گفت: مجموعه دارانی که در کارشان جدی هستند، از ذوق تشخیصی بالایی برخوردارند و صرف نظر از اوضاع سیاسی، زمانی خرید می کنند که آثاری با کیفیت عرضه در موزه ها، به فروش گذاشته شود.

از نظر من، طبق معمول این یک دادوستد برای هر نفر است. مشتریان خاورمیانه ای در سال ۲۰۱۹، در این زمینه ۲۰ درصد بیش از سال ۲۰۱۸ در این کسب و کار هزینه کردند و ما در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال ۲۰۱۵ شاهد ۸۲ درصد خریدار بیشتر در امارات متحده عربی در فروش های جهانی مان بودیم.

در این میان، دلالان می گویند انعطاف پذیری امری ضروری است؛ به ویژه از آن جهت که وضعیت بازار از منطقه ای به منطقه دیگر متغیر است.

ویل لری (Will Lawrie) یکی از مالکان نگارخانه لری شبیبی (Lawrie Shabibi) در دوبی گفت: هر سال تفاوت هایی به وجود می آید و هر کس باید خود را با آن سازگار کند.

وی افزود: در سال ۲۰۱۸، عمده فروش های ما از نظر ارزش به فراتر از خاورمیانه رفت و به خریداران آمریکایی و دیگر بخش های جهان رسید، اما سال گذشته، بخش بزرگی از فروش به موسسات خصوصی و اشخاص در امارات متحده عربی اختصاص یافت.

با این همه، حراجی کریستیز می گوید هنوز قصد برگزاری حراجی هنر دوبی در مارس ۲۰۲۱ را دارد و حراجی سالانه ساعت های خود در این شهر را طبق برنامه ۱۱ آوریل ۲۰۲۰ (۲۳ فروردین ۹۹) برگزار می کند.

برچسب‌ها حراج خاورمیانه امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حراج خاورمیانه امارات متحده عربی حراج خاورمیانه امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)

در اینجا به برخی از معروف‌ترین نقاشی‌های بریتانیا نگاهی می‌اندازیم تا نشان دهیم که برای فردی که مبتلا به آب سیاه است این نقاشی‌ها چگونه به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، هر یک از این آثار هنری، از جمله «شام در امائوس»(۱۶۰۱) اثر میکل آنژ مریسی دا کاراواجو را می‌توان در گالری ملی لندن یافت. با این حال، محققان آنها را با محو کردن لبه‌هایشان و از دست رفتن جزئیات نشان داده‌اند و این موضوع را شبیه‌سازی کرده‌اند که چگونه افرادی که با آب سیاه به عنوان یکی از عوامل اصلی از دست دادن بینایی درگیر هستند این نقاشی‌ها را می‌بینند.

به نقل از اس‌اف، آب سیاه علت اصلی کاهش بینایی غیرقابل برگشت در سراسر جهان است که در حال حاضر ۸۰ میلیون نفر در کل جهان و سه میلیون نفر در ایالات متحده به آن مبتلا هستند.

«شام در امائوس» از نگاه فرد سالم

گیلز ادموندز(Giles Edmonds)، مدیر خدمات بالینی در شرکت Specsavers که این پروژه را رهبری کرد می‌گوید: مشاهده از بین رفتن جزئیات در این آثار هنری معروف نشان می‌دهد که این وضعیت چه تأثیری می‌تواند نه تنها هنگام تماشای آثار زیبا، بلکه در زندگی روزمره داشته باشد.

انجام آزمایش چشم حداقل هر دو سال یک بار، صرف نظر از سن، بسیار مهم است، زیرا این بیماری قابل درمان است و می‌توان از کاهش بینایی احتمالی یا حتی کوری غیرقابل برگشت جلوگیری کرد.

«شام در امائوس» از نگاه فرد مبتلا به آب‌سیاه

از دیگر آثار هنری گرانبهایی که تغییر یافتند می‌توان به «حمام‌کنندگان در اسنیر»(۱۸۸۴) اثر ژرژ سورات و «سفیران»(۱۵۳۳) اثر هانس هولبین جوان اشاره کرد.

گلوکوم یک بیماری شایع چشم است که در آن عصب بینایی بین چشم و مغز آسیب می‌بیند و معمولا از طریق یک آزمایش معمول چشم تشخیص داده می‌شود. این بیماری که اغلب به عنوان «دزد خاموش بینایی» نامیده می‌شود، می‌تواند بدون هیچ علامتی وجود داشته باشد و تقریبا نیمی از افرادی که با این عارضه زندگی می‌کنند از ابتلا به آن بی‌اطلاع هستند.

«حمام‌کنندگان در اسنیر»  از نگاه فرد سالم

تریسی جونز(Tracy Jones) از گالری ملی می‌گوید: این به همه یادآوری مهمی درباره اهمیت انجام آزمایش‌های بینایی منظم می‌کند تا همچنان از آثار هنری مورد علاقه‌شان لذت ببرند، و علائم اولیه بیماری‌هایی مانند آب سیاه را نیز تشخیص دهند.

«حمام‌کنندگان در اسنیر»  از نگاه فرد مبتلا به آب‌سیاه

جونز ادامه می‌دهد: خوشبختانه، گالری ملی طیف وسیعی از امکانات در دسترس را برای کمک به عموم مردم برای تجربه مجموعه، بازدید از نمایشگاه‌ها و حضور در رویدادها ارائه می‌دهد. این رویدادها که به طور خاص برای مخاطبان نابینا و کم بینا طراحی شده‌اند، نقاشی‌ها را در سطوح چند بعدی از طریق کلمات، موسیقی و صداها نمایش می‌دهند.

«سفیران» از نگاه فرد سالم «سفیران» از نگاه فرد مبتلا به آب‌سیاه کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • ببینید | آثار هنری با موضوع قدرت موشکی ایران
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • بزرگترین حراجی دمپایی در قم را از دست ندهید + اطلاعات تماس
  • آثار هنری با موضوع قدرت موشکی ایران + موشن گرافیک
  • سکه های حراجی با دلار چند هزار تومان فروخته شدند/ عمیدی: پیام دولت با فروش سکه ها با دلار افزایشی چیست! انتظار سه ماه پر بازده در بازار سرمایه وجود دارد/ دولت مشوق سرمایه گذاری در بازار بورس نیست؟