Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@03:25:37 GMT

8 دلیل برای مصرف کیوی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۴۱۵

8 دلیل برای مصرف کیوی

کیوی میوه ای با مقدار متوسط کالری است که هر ۱۰۰ گرم از آن دارای ۶۱ کالری بوده و منبع خوبی از فیبر محلول محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، کیوی منبع عالی از آنتی اکسیدان، ویتامین C و سطوح بسیار خوبی از ویتامین A، E، K و ترکیبات آنتی اکسیدانی فلانوئید ها مانند بتا کاروتن، لوتئین، گزانتین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به علت خواص متعدد کیوی، مصرف آن به عنوان یک میوه عالی برای سلامت بدن توصیه می شود. کمک به بهبود هضم غذا کیوی دارای یک آنزیم تجزیه کننده پروتئین به نام Acitinidian است که به هضم غذا کمک می کند. پیشگیری از یبوست کیوی یک منبع بسیار خوب از فیبر در رژیم غذایی است که مانع از یبوست و سایر مشکلات گوارشی می شود. مطالعات متعدد گزارش کرده اند که کیوی ممکن است یک اثر ملین ملایم داشته باشد و می تواند به عنوان یک مکمل غذایی به ویژه برای افراد مسن دچار یبوست استفاده شود. مصرف منظم و روزانه این میوه می تواند مانع از یبوست در افراد شود. سلامت قلب و عروق فیبر و پتاسیم در کیوی سلامت قلب را پشتیبانی می کند؛ در هر ۱۰۰گرم کیوی ۳۱۲ میلی گرم پتاسیم وجود دارد که معادل هفت درصد متوسط نیاز روزانه افراد به پتاسیم است. پتاسیم الکترولیت مهمی در مایعات بدن است که با مقابله با اثرات زیان آور سدیم، در تنظیم ضربان قلب و فشار خون نقش دارد. مطالعات پژوهشی نشان می دهد که ترکیبات خاص در میوه کیوی وجود دارد که دارای عملکرد مشابه آسپرین در رقیق کردن خون است، بنابراین کیوی با جلوگیری از تشکیل لخته در داخل عروق خونی، بدن را در برابر خطرات سکته مغزی و حمله قلبی حفاظت می کند. دانه های موجود در کیوی منبع بسیار خوبی از اسید چرب امکا ۳ است. مطالعات پژوهشی نشان می دهد که مصرف غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ موجب کاهش خطر بیماری های عروق کرونر قلب و سکته مغزی می شود. خواب بهتر با توجه به مطالعات در مورد اثرات مصرف کیوی بر کیفیت خواب در بزرگسالان مبتلا به مشکلات خواب مشخص شده است که مصرف کیوی ممکن است شروع، مدت زمان و کیفیت خواب را در بزرگسالان مبتلا به خود گزارشی اختلالات خواب بهبود بخشد. بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن ویتامینE و محتوای بالای ویتامین c به همراه ترکیبات دیگر آنتی اکسیدانی موجود در کیوی در تقویت و تعدیل سیستم ایمنی بدن موثر است. خواص ضدسرطانی فلانوئیدها و کاروتنوئیدها در کیوی اثرات آنتی اکسیدانی دارند، این مواد شیمیایی گیاهی DNA را از آسیب رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می کند و با جلوگیری از آسیب DNA رشد سلول های سرطانی مهار می کند. بارداری کیوی منبع سرشار از اسید فولیک است که برای یک بارداری سالم و پیشگیری از نقایص عصبی در جنین و برای رشد مغز جنین در حال رشد موثر است. حفظ ثبات و استحکام پوست کیوی دارای محتوای بالای ویتامین C است که در تشکیل کلاژن دخیل است. کلاژن یک پروتئین همبند است که موجب استحکام پوست می شود. کاهش تولید کلاژن باعث از دست دادن قابلیت ارتجاعی پوست می شود. عصاره کیوی یک محرک تولید کلاژن است که به چندین محصول مراقبت از پوست اضافه شده و به کاهش سرعت روند پیری و موجب به حداقل رساندن علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز و لکه ها می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میوه مفید کیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن

یک متخصص آموزش بهداشت و ارتقای سلامت با اشاره به راهکارهای مدیریت وزن اظهار کرد: اغلب انسان‌ها در مقاطعی از زندگی به کاهش وزن فکر می‌کنند یا حداقل به فکر تغییر رژیم غذایی خود هستند اما مشکل اینجا است که بیشتر به کاهش وزن در مقاطع کوتاه به جای بررسی دقیق خطرات چاقی و تنظیم سبک زندگی برای مدت طولانی فکر می‌کنند.

مرضیه عربان با تاکید بر قرار دادن ورزش در برنامه زندگی افزود: فعالیتی که به وسیله یک فرد چاق انجام می‌شود نسبت به فرد لاغر، منجر به سوزانده شدن کالری بیشتری می‌شود بنابراین طبیعی است که افراد چاق زودتر خسته شوند پس توصیه می‌شود این خستگی را به فال نیک بگیرند و به ورزش خود ادامه دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنین این افراد می‌توانند ورزش را در فاصله‌های معین انجام دهند. علاوه بر این می‌توانند به کارشناس یا متخصص تغذیه مراجعه کنند و از آن‌ها کمک بگیرند.

عربان بیان کرد: به برنامه کاهش وزن باید به عنوان راهی برای زندگی کردن و مسیر زندگی سالم نگاه شود نه یک رژیم غذایی یا فعالیت تنبیهی. باید جسور باشیم و تنوع در وعده‌های غذایی افزایش یابد تا از انواع مواد غذایی مصرف شود و ذائقه نیز به مصرف مواد سالم که قبلا برای ما خوشمزه نبود، عادت کند.

این متخصص آموزش بهداشت و ارتقای سلامت گفت: صبحانه باید به عنوان یک وعده اصلی غذایی در هر روز مدنظر قرار بگیرد. مصرف شیرینی و شکلات به عنوان میان وعده حذف یا محدود شود. مصرف غذاهای چرب و پرانرژی مانند چیپس، بستنی و انواع سس‌ها را محدود یا حذف کرد و از مصرف کیک‌های خامه‌ای، خامه و سرشیر خودداری شود.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود ماست‌های کم‌نمک و کم‌چرب و آب‌میوه‌های طبیعی به جای نوشابه‌های شیرین در رژیم غذایی گنجانده شود. بهتر است از میوه به جای آب‌میوه مصرف و سبزی‌های تازه نیز به سفره غذایی اضافه شود. توصیه می‌شود به جای مصرف تنقلات از مغزها استفاده شود و این موضوعات را به سایر اعضای خانواده برای بهبود عادت غذایی آموزش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • خواب کافی و راحت یکی از پایه‌های اصلی سلامتی است
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟‌
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن