Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:31:06 GMT

سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در خراسان رضوی است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۴۲۳

سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در خراسان رضوی است

دکتر خدیجه رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین آمارهای ارائه شده سالانه حدود ۱۰ هزار نفر در خراسان رضوی به انواع سرطان‌ مبتلا می‌شوند که قریب به  هزار نفر آنان مبتلایان به سرطان پستان هستند. 
وی ادامه داد: شیوع سرطان پستان در خراسان رضوی ۳۲.۶ نفر به ازای صد هزار نفر جمعیت ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس مسول برنامه سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگرچه سرطان پستان در استان خراسان رضوی و کشور طی سالهای گذشته رشد داشته است اما موفقیت درمان در این نوع سرطان با تشخیص زودرس رو به افزایش است به طوری که مرگ و میر این سرطان طی این مدت کاهش قابل توجهی داشته است.
رضایی افزود: پس از سرطان پستان، شایع‌ترین سرطانها در خراسان رضوی سرطان معده، کلورکتال(روده بزرگ) و پروستات گزارش است.
وی میزان ابتلا به سرطان معده طبق آخرین آمارهای ارائه شده در خراسان رضوی را  ۹۶۰ نفر در سال عنوان کرد و ادامه داد: سرطان کلورکتال با ۸۰۵ نفر در سال و پروستات با ۴۰۵ نفر به ترتیب در رتبه‌های بعدی میزان ابتلا قرار دارند.

استان خراسان رضوی دارای شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است که سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این جمعیت در مشهد سکونت دارند.

برنامه ثبت سرطان استان خراسان رضوی از سال ۱۳۷۴ آغاز شده است و هم‌اکنون آمار مبتلایان به سرطان در ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مستقر در این استان به صورت آنلاین در قالب این برنامه ثبت می‌شود.
 

برچسب‌ها سرطان معده مشهد سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرطان سینه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرطان معده مشهد سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرطان سینه سرطان معده مشهد سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرطان سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: شرایط استان در تابستان پیش رو از نظر منابع آبی نگران‌کننده است و هنوز بودجه طرح های مصوب استان، که بخشی از آن نیز در دست اقدام و اجراست، تخصیص نیافته است.   نعمت نژاد افزود: طرح های در دست اقدام برای تأمین آب شرب مشهد در تابستان جاری روی حفاری چاه متمرکز است که البته این اقدام با اهداف طرح سازگاری با کم‌آبی همخوانی ندارد اما برای عبور از خشکسالی‌های پیاپی در این استان راه چاره کوتاه مدت دیگری وجود ندارد.   وی ادامه داد: برای گذر از تنش آبی در تابستان پیش رو ۱۶ طرح با همکاری شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب مشهد با اعتبار ۴۵ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است که با تخصیص این اعتبار اجرای طرح ها شتاب خواهد گرفت و از مشکلات برای تامین آب مشهد در تابستان پیش رو خواهد کاست.

دیگر خبرها

  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد