Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:24:52 GMT

۵۳ درصد جمعیت خمین زیرپوشش خدمات بیمه سلامت هستند

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۴۲۹

۵۳ درصد جمعیت خمین زیرپوشش خدمات بیمه سلامت هستند

سیده «رویا شریفی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفت هزار و ۶۱۵ نفر این افراد در صندوق بیمه کارمندی، ۲۴ هزار و ۹۰۰ نفردر صندوق بیمه عشایر و روستاییان، ۱۶ هزار و ۴۴۷ نفر درصندوق بیمه همگانی، چهار هزار و ۲۵۳ نفر در صندوق بیمه سایر اقشار(جانبازان و خانواده شهدا) قرار دارندو به انان خدمات ارایه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ۲۴۳ نفر از بیمه‌شدگان سلامت این شهرستان زیرپوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار دارند که این افراد سالانه با پرداخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال می‌توانند از تمامی خدمات درمانی و بهداشتی موسسه‌های بخش دولتی و خصوصی بهره‌مند شوند.
رییس بیمه سلامت خمین اظهار داشت: یک‌هزار و ۲۳۱ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان زیرپوشش خدمات این بیمه قرار دارند.
شریفی یادآور شد: ۱۰۰ بیمار خاص شامل افراد دیالیزی، پیوند کلیه، ام اس، هموفیلی و تالاسمی در خمین زیرپوشش بیمه سلامت هستند و خدمات مورد نیاز خود را به‌صورت نامحدود دریافت می‌کنند.
وی افزود: ۱۲ مرکز بهداشتی و درمانی در روستاهای این شهرستان باید ۴۳۶ قلم دارو، ۵۷ نوع آزمایش، خدمات تزریقات و پانسمان به بیمه شدگان بیمه سلامت ارایه دهند.
رییس بیمه سلامت خمین ادامه داد: در هریک از این مراکز بهداشتی روستایی پزشک، ماما و کاردان حضور دارد.
شریفی گفت: ۴۰ فقره همپوشانی بیمه سلامت در خمین با سایر صندوق‌های بیمه گر در سال جاری شناسایی و حذف شده است.
وی بیمه‌گری، اسناد پزشکی و نظارت و ازشیابی را مهمترین خدمات بیمه سلامت بیان کرد و افزود: به‌منظور کاهش تصدی دولت ۲ دفتر پیشخوان  خدمات بیمه سلامت در این شهرستان را ارایه می‌دهند.

خمین واقع در جنوب استان مرکزی به عنوان سومین شهر پرجمعیت این خطه است.

 
 

برچسب‌ها استان مرکزی بیمه سلامت خمین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی بیمه سلامت خمین استان مرکزی بیمه سلامت خمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی سه شنبه شب در نشست با مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر که دهیاران شهرستان حضور داشتند، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستایی و عشایری به عنوان یکی از مزیت‌های و ابتکارات نظام جمهوری اسلامی بشمار می‌آید که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه خدمت عادلانه به روستاییان و گروه عشایر شکل گرفته است.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: هدف از تشکیل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر این است تا کسانی است که بهر دلیل از مزایای بیمه‌های اجتماعی و صندوق‌های باز نشستگی محروم بودند بهره مند شوند.

وی یاد آور شد: همه دهیاران تلاش کنند تا اطلاع رسانی کامل به ساکنان روستاهای شهرستان جهت استفاده از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایری انجام شود.

نماینده عالی دولت در تنگستان با اشاره به اینکه متوسط پوشش این بیمه در استان ۱۶ درصد است و متوسط عضویت شهرستان ۱۴ درصد است، خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل آمار که صورت گرفته جامعه هدف شهرستان ۲۰ هزار نفر است که تعداد سه هزار نفر آن تحت پوشش بوده و ۱۷ هزار نفر آن در روستاها با اطلاع رسانی باید توسط دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها انجام گیرد تا جهت استفاده از مزایای باز نشستگی در این صندوق عضو شوند.

وی ادامه داد: جهت استفاده بهتر از مزایا بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی نماینده صندوق بیمه در شهرستان و با محوریت بخشداران مرکزی و دلوار برنامه کمی و کیفی آن برای دهیاران و شوراهای اسلامی در سطح روستا مشخص کنند.

لطفی اضافه کرد: در شهرستان ۱۷ هزار نفر باقی مانده در طرح بیمه روستایی در تنگستان، نیازاست ظرف یک برنامه ۲ ساله این تعداد افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند.

فرماندار تنگستان یاد آور شد: ۵۰ درصد مادران دارای سه فرزندی در روستاهای شهرستان تحت پوشش بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفتند و باید تلاش کرد این آمار به ۱۰۰ درصد رسانیده شود.

نماینده عالی دولت در تنگستان بیان کرد: باید تلاش کرد تا در سال ۱۴۰۳ بیش از ۷ هزار نفر از جمعیت روستایی در سطح شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی بخشداران در ۲ بخش، دهیاران و شوراهای اسلامی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: بخشداران تنگستان برای اطلاع رسانی و تشویق بیشتر روستاییان جهت بهره مندی از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر نشست‌هایی را در چهار دهستان شهرستان برگزار کنند.

کد خبر 6087084

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت