Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی پلیس، سردار " وحید مجید " گفت: همه شرایط و ضوابط تبلیغ و اقدام داوطلبان مجاز به تبلیغات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی، تابع قوانین و مقررات ستاد برگزاری انتخابات است.

وی ادامه داد: پلیس فتا بر حسب ماموریت های ذاتی و محوله خود به صورت عام فضای مجازی را رصد می کند و هرگونه جرایم و موارد مغایر با قوانین و موازین تعیین شده را احصاء کرده و به مراجع قضائی اعلام می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات پیش رو در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از هموطنان به حضور حداکثری و پرشور در پای صندوق های رای، تصریح کرد: رصد فعالیت ها و جریانات خبری مرتبط به انتخابات در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا است؛ در صورت مشاهده مواردی مبنی بر رویت "تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی" به ستاد برگزاری انتخابات وزارت کشور و سایر مراجع ذیصلاح قانونی منعکس می شود.

وی، عمده ترین تخلفات انتخاباتی را آغاز تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی اعلام کرد و بازه زمانی انجام تبلیغات مجاز انتخاباتی با بهره گیری از فضای سایبر را، همان تبلیغات در فضای واقعی به مدت ۷ روز برشمرد و گفت: در خارج از محدوده زمانی تعیین شده، هرگونه تبلیغات انتخاباتی برای کاندیداها جزء موارد تخلفاتی به شمار می رود.

سردار مجید با بیان اینکه یکی از آفت های فضای مجازی در دوران انتخابات افزایش شایعات بی پایه و اساس بر علیه اشخاص و گروه های سیاسی است، به هموطنان توصیه کرد: ضمن حفظ هوشیاری، از عضویت در گروه های ناشناس و ارسال اطلاعات شخصی و حساب های مالی به افراد غریبه جدا خودداری کنند و به هیچ عنوان محتوای کذب و شایعات موجود در فضای مجازی را باز نشر نکنند.

رئیس پلیس فتا ناجا گفت: کاندیداها نیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلفاتی در فضای مجازی با در دست داشتن سوابق و ادله موجود با مراجعه به مراجع قضائی و طرح شکایت قانونی در پلیس فتا مراکز استان و شهرستان های کشور به دعاوی آنان رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

20 / 20 رئیس پلیس سایبری کشور رئیس پلیس فتا هشدار انتخاباتی هشدار انتخاباتی رئیس پلیس فتا مشاهده و رویت " تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی " ستاد برگزاری انتخابات وزارت کشور سردار " وحید مجید "

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس پلیس سایبری کشور رئیس پلیس فتا هشدار انتخاباتی ستاد برگزاری انتخابات وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت در استان فارس اظهار داشت: خانمی به پلیس فتا مراجعه کرد و اظهار داشت شخصی ناشناس در فضای مجازی من را به عنوان کلاهبردار معرفی کرده و با این کار باعث بی‌اعتباری کسب و کار و ریزش اعضای فضای مجازی من شده است.

به گزارش ایران، وی افزود: رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم توسط کارشناسان، هویت فرد ناشناس در کمترین زمان ممکن کشف و طی هماهنگی با مرجع قضایی به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت گفت: متهم که خانمی ۳۱ ساله است در بازجویی اولیه مدعی شد، بر سر اختلافی که با شاکی برای تبلیغات کسب و کارش داشته، اقدام به نشر اکاذیب در گروه‌های فضای مجازی کرده و قصد بی‌اعتباری وی را داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم انگیزه خود را انتقام‌جویی شخصی اعلام کرد، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمه به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ زینلی هشدار داد: فضای مجازی جایی برای انتقام‌جویی نیست و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد. از جرائم سایبری که می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری در زندگی افراد داشته باشد، انتشار تصاویر خصوصی، نشر اکاذیب و توهین در فضای مجازی است که معمولا با سهل‌انگاری خود کاربر در دسترس مجرمان سایبری می‌افتد.

وی تاکید کرد: بنابراین می‌طلبد شهروندان فضای مجازی را به عنوان محلی برای ابراز اختلافات خانوادگی و انتقام‌جویی انتخاب نکنند و مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • انتقام از بلاگر معروف به خاطر اختلاف بر سر تبلیغات
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی