Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:53:02 GMT

وقوع زمین‌لرزه ۷.۷ ریشتری در منطقه کارائیب

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۶۲۴

وقوع زمین‌لرزه ۷.۷ ریشتری در منطقه کارائیب

مرکز لرزه نگاری آمریکا از وقوع زلزله‌ای مهیب به بزرگی ۷.۷ ریشتر در منطقه کارائیب خبر داد که موجب شد برای ساعاتی نسبت به احتمال سونامی هشدار داده شود.

به گزارش ایسنا، مرکز لرزه نگاری آمریکا روز سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کانون این زلزله در مناطقی بین جامائیکا، جزایر کیمن و کوبا بوده و در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال وقوع این زمین لرزه ساختمان‌ها در تمامی منطقه کارائیب به لرزه درآمد، اما گزارشی از تلفات و خسارت‌های احتمالی این حادثه منتشر نشده است.

این زمین لرزه با اخطارهای مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام نسبت به احتمال وقوع سونامی همراه بود که پس از ساعاتی لغو شد. طبق اعلام این مرکز احتمال رسیدن "امواج خطرناک سونامی" به سواحلی در شعاع ۳۰۰ کیلومتری کانون زمین لرزه وجود داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، کانون این زلزله که ابتدا بزرگی آن ۷.۳ ریشتر گزارش شده بود، در ۱۲۵ کیلومتری شمال غربی «لوسیا» در جامائیکا بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زلزله سونامي کارائیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​

تین نیوز

مدیرکل محیط زیست استان قم با بیان اینکه اکوسیستم دریاچه نمک قم به شدت شکننده شده است، گفت: ستاد ملی مدیریت گردوغبار کشور اعلام کرده اگر دریاچه نمک آسیب ببیند، فلات بخش مرکزی نیز آسیب خواهد دید و کانون گرد و غبار و ریزگردها در منطقه فعال خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمدحسین بازگیر در پاسخ به شرایط فعلی دریاچه نمک و وجود ریزگردها در این منطقه اظهار داشت: دریاچه نمک، یکی از فرصت های خوب استان قم است که بین سه استان قم، اصفهان و سمنان قرار گرفته و وسعتی حدود 200 هزار هکتار دارد و از دشت مسیله پشتیبانی می کند و خوشبختانه هنوز به وضعیتی که گرد و غبار و ریزگرد ایجاد کند نرسیده است.

بازگیر افزود: بخشی از آن به دلیل قرار گرفتن در محیط مناسب است که در سمت استان سمنان، کویر مرکزی ایران واقع شده و وجود پارک ملی، خود یک زون حفاظتی برای دریاچه به حساب می آید، در سمت استان اصفهان هم پناهگاه حیات وحش یخاب وجود دارد و در سطح استان قم، شرایط مناسب تری از لحاظ میزان رطوبت و آب دریاچه را داریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده، اکوسیستم این منطقه به شدت شکننده شده است، گفت: متأسفانه کم کم با تهدید این فرصت گرانبها روبه رو می شویم و حق آبه هایی که باید به تالاب های اقماری دریاچه، مثل؛ تالاب مُرّه، تالاب حوض سلطان، تالاب بند علی خان در استان تهران و ...  برسد، نرسیده و رودخانه ها، ورودی و آوردهای گذشته را ندارد، در بالادست، هم سدهای زیادی و هم برداشت های زیادی داشتیم.

بازگیر عنوان کرد: آبی که هم اکنون در رودخانه شور، تالاب مُرّه به استان می رسد، با خودش آلودگی همراه دارد و آب سالمی نیست، اما کارهای خوبی هم در دست اقدام است، از جمله؛ دریاچه نمک که در پایین دست یک حوزه آبخیز بزرگ قرار گرفته، یکی از زیرحوزه های فلات مرکزی ایران است که 9 استان در این حوزه آبخیز مشترک و سهیم هستند که به دریاچه نمک منتهی می شود.

وی تصریح کرد: لازمه مدیریت و ساماندهی آن کارهای فرااستانی است که در سفر قبلی رئیس جمهور به استان قم، موضوع دریاچه نمک در یک کارگروه ملی به تصویب رسید و بیش از یک سال کار انجام شد و یک برنامه جامعی برای مدیریت این حوزه تهیه و با دستگاه های مختلفی که مرتبط با این حوزه اند، همچون وزارت کشور، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، وزارت صمت و ... تبادل اطلاعات صورت گرفت و در این راستا طرحی نوشته شد که در ششمین جلسه ستاد ملی تالاب های کشور به تصویب رسید.

مدیرکل محیط زیست استان قم اظهار داشت: جایگاه این ستاد در ذیل قانون حفاظت و مدیریت تالاب های کشور است و با حضور 10 عضو کابینه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود و شأن مصوبات این ستاد شبیه مصوبات ستاد هیئت دولت است.

بازگیر درباره پروژه های الویت دار طرح جامع دریاچه نمک گفت: کارهایی که باید در سطح کل حوزه صورت پذیرد، مشخص شده و برنامه 5 ساله برای آن تصویب و از اسفند ماه ابلاغ شده که در دستور کار همه دستگاه ها باید قرار گیرد.

 وی افزود: برای تحقق پیدا کردن این اقدامات، یک کارگروه ویژه تخصصی باید شکل گیرد که ستاد، مسئولیت این کارگروه را به استاندار محترم قم داده و استانداران سایر استان های حوزه و دستگاه های مرتبط هم در این کارگروه حضور دارند.

مدیرکل محیط زیست استان قم تصریح کرد: ستاد ملی مدیریت گرد و غبار کشور  اعلام کرده اگر دریاچه نمک آسیب ببیند، فلات بخش مرکزی نیز آسیب خواهد دید و کانون گردوغبار و ریزگردها در منطقه فعال خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زمین لرزه در شهمیرزاد
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند