Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:38:51 GMT

ارزهای مجازی ثبات پولی جهان را تهدید می‌کنند

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۹۱۹

ارزهای مجازی ثبات پولی جهان را تهدید می‌کنند

داچ بانک آلمان تاثیر ارزهای مجازی و بلاک چین را بر فضای اقتصاد کلان و ژئوپلتیک عمیق خواند و در مورد تهدید آن برای ثبات پولی جهان هشدار داد. ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از کوین رایوت، داچ بانک آلمان که یک موسسه سرمایه گذاری چند ملیتی است، در آخرین گزارش تحقیقات خود از ارزهای مجازی انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانک تاثیر ارزهای مجازی و بلاک چین را بر فضای اقتصاد کلان و ژئوپلتیک عمیق خواند و در مورد تهدید آن برای ثبات پولی جهان هشدار داد.

این گزارش به نقش فزاینده ساختار پرداخت دیجیتال در اقتصاد جهان می پردازد و چندین زمینه نگرانی را برای سیاست گذاران مالی مشخص می کند.

این بانک با اشاره به اینکه عموم مردم اعتماد عمیقی به پول نقد دارند، ادعا می‌کند پرداخت دیجیتال به این زودی ها جای اسکناس را نخواهد گرفت.

محققان به این نتیجه رسیده اند که وقتی صحبت از امنیت و حریم خصوصی می‌شود، پول نقد هنوز هم برتری دارد چون در برابر حمله های سایبری و ردیابی های آنلاین ایمن است.

ایران با ارز مجازی سلطه مالی آمریکا را به چالش می‌کشدرئیس جمهور سوئیس: ارز مجازی فیسبوک شکست خورده است

 ولی این بانک به این نکته هم اشاره کرد که روند فزاینده ای به سمت پرداخت با ارز دیجیتال وجود دارد مخصوصاً از طرف تامین کنندگان خدمات اینترنتی مثل آژانس های مسافرتی و شرکت های مخابرات.

 در نتیجه، در این گزارش آمده است که پول نقد به تدریج جایگاه خود را به عنوان یک شیوه پرداخت از دست می دهد :« چندین کشور اخیراً اسکناس های بزرگ 100 دلاری یا بیشتر از آن را از دور خارج  و سیاست هایی برای جایگزینی شیوه های سنتی پرداخت با راه حل های دیجیتال اتخاذ کرده اند. در این بین، ارزهای مجازی غیر دولتی تهدیدی برای ثبات سیاسی و مالی هستند».

 این بانک همچنین به نقش ارزهای دیجیتال بانک مرکزی مخصوصاً آنهایی که در کشورهای رو به رشد مثل هند و چین ساخته می شوند به عنوان خطری برای وضعیت فعلی اقتصاد اشاره کرد.

 در این گزارش آمده است طرح های بانک مرکزی چین برای ارز دیجیتال ارزش دلار آمریکا را کاهش می دهد: « چین بر روی یک ارز دیجیتال با پشتوانه بانک مرکزی کار می کند که می تواند به عنوان یک ابزار مورد استفاده قرار گیرد. در واقع اگر  شرکت هایی که در چین تجارت می کنند مجبور شوند از یک یوان دیجیتال استفاده کنند، مسلماً برتری دلار در بازار مالی جهان از بین میرود».

  بسیاری از دولت ها طرح های فیس بوک برای تغییر ساختار پرداخت جهان را تهدیدی مستقیم برای حاکمیت پول ملی می دانند.

 انتهای پیام/34

R7586/P/S7,79,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش رایگان ارزهای دیجیتال برای مبتدی ها: از باز کردن حساب تا معامله و سود ( اطلاع رسانی تبلیغی)

خب شروع شد!   اونایی که حرفه ای هستند و فقط سیگنال می خوان برای معامله می تونن از الآن به مدت 24 ساعت به صورت رایگان وارد کانال رُز ما بشن و سیگنال دهی ما اونجا شروع میشه. اما فقط حرفه ای ها برن لطفا.  @keyochiroz   اونایی که حرفه ای نیستند و میخوان آموزش ببینند کانال آموزشی ما رو عضو بشن که این کانال عضو گیری این دوره رو فقط تا 24 ساعت آینده انجام میده و بعد شروع می کنه. دیگه وسط دوره عضو نمی گیریم.    @keyochiedu   فقط یه نکته که قبلا هم بارها دربارش صحبت کردیم اما الآن وقت عمل بهش هست. این بازار بزرگ و جهانیه و هیچ کس جای هیچ کس رو تنگ نمی کنه. حتما و لطفا و قطعا به بقیه به ویژه جوانان زیر ۳۵ سال اطلاع بدید که عضو بشن. هر کس حداقل به ۵ نفر جوان زیر ۳۵ سال خانم و آقا عضویت رو پیشنهاد بده.    اگه خودتون تو خونه جوان دارید و نگران آیندش هستید اطلاع بدید تا بیاد یاد بگیره.    انشاالله که برای همتون برکت و سود زیاد و حلال داشته باشه‌. 

کانال تخصصی کی و چی @keyochi   الهی به امید خودت کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • آموزش رایگان ارزهای دیجیتال برای مبتدی ها: از باز کردن حساب تا معامله و سود ( اطلاع رسانی تبلیغی)