Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@09:45:26 GMT

شکار در استان‌های مازندران و گلستان ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۴۰۸۰

شکار در استان‌های مازندران و گلستان ممنوع شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: به موجب آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، هرگونه شکار و صید پرندگان مهاجر در استان‌های مازندران و گستان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: متأسفانه یک‌هزار و 800 لاشه دیگر از پرندگان مهاجر، جمع‌آوری و دفن بهداشتی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اعلام اینکه مرجع رسمی اعلام نتیجه نهایی این تلفات، سازمان دامپزشکی کشور است، افزود: نتیجه نهایی علت تلفات باید از سوی سازمان مذکور اعلام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور نیز اعلام کرد، علل و عوامل تلفات پرندگان مهاجر در دست بررسی است و در چند روز آینده اعلام خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: در پنج روز گذشته تیم‌هایی متشکل از دامپزشکان سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل دامپزشکی استان مازندران در حال بررسی علت و یا علل تلفات پرندگان مهاجر هستند.

ابراهیمی با اشاره به بازدید معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست از محل تلفات پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله افزود: به موجب آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، هرگونه شکار و صید پرندگان مهاجر در استانهای مازندران و گستان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید کرد: امروز نیز همانند روزهای گذشته، عملیات جمع‌آوری و دفن بهداشتی با حضور نیروهای محیط زیست و دامپزشکی انجام می‌شود.

وی از عموم مردم استان مازندران خواست تا همچنان از خرید و مصرف لاشه پرندگان وحشی جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/4076/

منبع: آنا

کلیدواژه: محیط زیست شکار میانکاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در ۴ شهر مازندران

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان حین گشت وکنترل در شهر‌های چالوس، آمل، قائم شهر و ساری متخلفان شکار و صید را به همراه ۵ قبضه سلاح شکاری، ۶ قطعه ماهی دستگیر و بیش از ۴۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز کشف وضبط کردند.

در چالوس ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری ماموران نیروی انتظامی حین گشت وکنترل در منطقه جنگلی پلهم کوتی از شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.

در ماموریت دیگری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس باهمکاری نیرو‌های بسیج این شهرستان حین گشت و کنترل در دهنه رودخانه سردآبرود از صیادن غیرمجاز دو رشته تور ماهیگیری کشف و ضبط کردند.

در آمل ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان درماموریت و گشت مشترک با ماموران نیروی انتظامی از شکارچی غرمجاز ۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق کشف و ضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست طی ماموریت مشترک باماموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضایی منزل یک متخلف را بازرسی و ۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق کشف وضبط و درماموریت مشترک دیگری ماموران یگان حفاظت محیط زیست با ماموران نیروی انتظامی حین بازرسی از فروشگاه‌های صنایع دستی تاکسیدرمی۱ قلاده سمور آبی و۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق کشف و ضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست قائم شهر حین گشت و کنترل در مناطق جنگلی روستا‌های ریکنده و چپی متخلفان شکار را به همراه ۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق دستگیرکردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری (محیط بانی هولار) حین گشت و کنترل در مناطق حوزه استحفاظی ازصیادان غیرمجاز یک رشته تورماهیگیری سالیک، ۳ رشته دام صیادی و ۶ قطعه ماهی کپورکشف و ضبط کردند.

ماموران پناهگاه حیات وحش میانکاله حین گشت وکنترل دراین پناهگاه ۴۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز و یک فروند تیوب صیادی کشف و ضبط نمودند.

متخلفان باتشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • آغاز سرشماری قرقاول در استان گلستان
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در ۴ شهر مازندران
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۴ شهر مازندران