Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@01:05:39 GMT

تسهیل نظارت بهداشتی بر مشاغل خانگی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۴۵۰۹

تسهیل نظارت بهداشتی بر مشاغل خانگی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز دوشنبه، سی و پنجمین جلسه هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برگزار شد که در خلال این جلسه، مقرر شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق‌های بازرگانی، دستورالعمل نظارت بهداشتی ویژه مشاغل خانگی (رسته مواد غذایی) را تهیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع وزارت بهداشت با تهیه این دستورالعمل، دیگر نباید بر مشاغل خانگی با دستورالعمل کارگاه‌های تولیدی، ارزیابی و نظارت کند.

گفتنی است؛ بهمن ماه سال ۹۳ نمایندگان مجلس به تشکیل «هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار» رأی دادند که بر اساس آن، ضمن تقلیل هزینه‌های صدور مجوز کسب و کار، محیط کسب و کار ایران نیز بهبود یابد که در همین راستا هیأت مقررات زدایی در سال ۹۴ به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

دیگر مصوبات جلسه هیأت مقررات زدایی در بخش دام طیور زنبورداری‬ بود که براساس این مصوبه، هرگونه ممنوعیت صدور مجوز برای فعالیت‌های دامپروری و تولید طیور به دلیل ‎اشباع یا تنظیم بازار و تعیین ظرفیت حداقلی و حداکثری برای تولید در هر قالبی از جمله سیاستگذاری تولید سالیانه لغو و وضع مقررات مشابه ممنوع است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: دام و طیور دامپروری وزارت بهداشت مشاغل خانگی هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند

انسیه خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه به دنبال کسب و کار بانوان برای بهبود شرایط معیشت آنها هستیم، ابراز داشت: به این منظور تلاش شد تا سهم پرداخت مشاغل خانگی به بانوان افزایش یابد.

وی ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی به بانوان پرداخت شد، افزود: هدف از این مهم استقلال مالی، توانمند سازی بانوان و زنان سرپرست خانوار است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از کاهش دو درصدی نرخ بیکاری بانوان طی سال گذشته در کشور خبر داد و ابراز داشت: می‌توان گفت پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی توانسته در این کاهش بیکاری اثر گذار باشد.

خزعلی ضمن بیان اینکه برای سال جاری نیز روند کاهش نرخ بیکاری برای بانوان در دست پیگیری است، تصریح کرد: امیدواریم بانک‌ها نیز برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان همکاری بیشتری داشته باشند.

وی ضمن بیان اینکه در کنار همه اینها بازار فروشی نیز برای تولیدات بانوان نیز لازم است، افزود: مکان‌یابی برای این بازارچه‌ها و ایجاد یک پلتفرم مجازی در دست اقدام قرار دارد.

کد خبر 6081835

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی
  • از بین بردن امضاهای طلایی و بسترسازی برای تحقق شعار سال با اصلاح حرایم بهداشتی دامپروری
  • مصوبات هشتاد و یکمین جلسه هیئت مقررات زدایی
  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها