Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد قدس فروشی نیست و معامله قرن دونالد ترامپ توطئه‌ای است که اجرا نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه روسیا الیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی درباره معامله قرن گفت: قدس فروشی نیست و معامله قرن توطئه‌ای است که هرگز اجرا نخواهد شد. ما فورا تمامی اقدامات را برای مقابله با این معامله اتخاذ خواهیم کرد که از جمله آن تغییر نقش تشکیلات خودگردان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: معامله قرن هرگز اجرا نخواهد شد بلکه به زباله دان تاریخ می‌پیوندد. استراتژی ما بر ادامه مبارزه برای پایان اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس اتکا دارد و در این خصوص همه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

عباس خاطر نشان کرد: واکنش‌های مستقیمی را علیه طرح ترامپ شاهد بودیم و آن‌ها را حمایت می‌کنیم و به قطعنامه‌های بین المللی در این باره استناد خواهیم کرد. ما به اصول و ارزش‌های ملی که شورای ملی فلسطین در 1988 صادر کرد پایبندیم و از آن نمی‌گذریم. به همه جهان می‌گوییم ما تروریست نیستیم و فلسطین به مبارزه با تروریسم پایبند است و جهان باید بفهمد که مردم ما مستحق زندگی کردن هستند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطر نشان کرد: ما انتخابات سراسریو ریاستی را اعلام کردیم و به آن پایبندیم و در کرانه باختری و قدس و غزه اجرا خواهیم کرد و هر شهروند اهل قدس باید در مرکز این شهر و نه خارج از آن رای بدهد.

وی گفت: این معامله پایان معاهده بالفور است. معامله قرن به معاهده بالفور استناد دارد که انگلیس و آمریکا آن را تهیه کردند.

عباس همچنین عصر سه‌شنبه پس از حضور در جلسه اضطراری کابینه تشکیلات خودگردان گفت: "ما با این طرح از ابتدا مخالف بوده‌ایم و اکنون هم مخالفیم... هزار بار گفته ایم نه، نه، نه".

وی در واکنشی تند به طرح دونالد ترامپ برای صلح خاورمیانه، موسوم به معامله قرن، گفته هیچ سرزمین فلسطینی بدون آن که قدس پایتخت آن باشد قابل تصور نیست. هیچ فلسطینی، عرب مسلمان و حتی کودک مسیحی نمی‌تواند کشور فلسطینی را متصور شد که پایتخت آن بیت‌المقدس نباشد.

________________

بیشتر بخوانید:

"معامله قرن" چیست؟ ترامپ معامله قرن را اعلام کرد لینک کوتاه: asriran.com/002z1N

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فلسطین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل

 سازمان اسناد و کتابخانه ملی: محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهر‌هایی که پاکزاد برای عکاسی به آن‌ها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز، آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهر‌های شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال ۱۳۷۷ خودش را بازنشسته کرد و در سال ۱۳۷۸ عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد.

عکس زیر از محمود پاکزاد مربوط به کاخ گلستان در سال ۱۳۲۵ است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • مهدی قایدی به پرسپولیس می‌پیوندد؟
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه