Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: با رایزنی که با شورای نگهبان داشته‌ایم نظر مساعد اولیه اعضای شورا را برای طرح شفافیت مالی کاندیداها را اخذ کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس درباره شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس، گفت: این مصوبه برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با رایزنی که با شورای نگهبان داشته‌ایم نظر مساعد اولیه اعضای شورا را برای این طرح را اخذ کرده‌ایم و فکر نمی‌کنم که مشکلی در شورای نگهبان در زمینه این طرح وجود داشته باشد و این طرح احتمالا به مجلس بازگردانده نشود.

بیشتر بخوانید: دهقان: نباید به افراد گرفتار در مسائل اخلاقی و مالی رحم کرد هزینه‌های تبلیغاتی که از حقوق ۴ سال نمایندگی بیشتر است

نماینده مردم کرج در مجلس درباره اینکه اگر شورای نگهبان به این طرح ایراداتی وارد نکند و برای اجرا ابلاغ شود آیا در این دوره از انتخابات مجلس قابلیت اجرایی شدن دارد یا خیر؟ اظهار داشت: بخش اعظمی از این مصوبه مجلس که نیاز به زمانبندی ندارد قابلیت اجرا در این دوره از انتخابات مجلس را دارد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه نظر مساعد شورای نگهبان بر اجرای این قانون مصوب مجلس در انتخابات پیش‌رو است، اضافه کرد: بخش‌های همچون مشخص شدن حساب بانکی برای کاندیداها، معرفی مسئول مالی کاندیداها، دریافت کننده و پرداخت کننده وجه به کاندیداها موارد است که باید در انتخابات پیش‌رو اجرایی شود.

کولیوند با بیان اینکه اگر این مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان تائید شود و اجرایی شود، کمک بزرگی در راه شفاف‌سازی انتخابات خواهد بود، گفت: اجرایی شدن این مصوبه استارتی خواهد بود که موارد غیر شفاف و مبهم در انتخابات پیش‌رو شفاف شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: سقوط هواپیمای آمریکایی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا مجلس شورای نگهبان شفافیت مالی انتخابات98 انتخابات مجلس انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بر لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات تاکید کرد و از کاندیداها و هواداران‌شان خواست قانونمند و اخلاق مدار باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری جرایم و تخلفات انتخاباتی کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات در کرمانشاه، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات به مانند دوره اول چهار مؤلفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در دستور کار مجریان قرار دارد.

وی رویکرد دستگاه قضائی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و افزود: هر یک از مجریان انتخابات باید در حوزه کاری خود برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان عملکرد مدیران را تضمین کننده سلامت انتخابات خواند و گفت: به همه مدیران استان تذکر لازم داده شده که هرگونه سوءاستفاده از اموال دولتی جرم است و مدیر مجرم تحت تعقیب دستگاه قضائی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را یادآور شد و اعلام کرد: نهادهای مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

کرمی با اشاره به لزوم قانونمندی و اخلاق مداری در انتخابات پیش رو از سوی نامزدها، طرفداران و مجریان، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، حفظ احترام رقبا، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد شایسته دست اندرکاران و مجریان در دور اول انتخابات، گفت: ثمره مشارکت حداکثری در انتخابات، عزت و اقتدار نظام اسلامی و اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضائی خاطرنشان کرد: به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در کرمانشاه، انتظار از آنها بسیار زیاد است و امیدواریم با احترام به قانون و توجیه طرفداران خود، از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

دادستان کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت پرشور و حداکثری مردم به همراه سلامت و امنیت لازم برگزار شود.

کد خبر 747351

دیگر خبرها

  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال