Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:30:21 GMT

معامله قرن بیانگر دیدگاه غیر الزام آور آمریکا است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۴۶۴۵

معامله قرن بیانگر دیدگاه غیر الزام آور آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در واکنش به اعلام معامله قرن از سوی واشنگتن اظهار داشت: طرح معامله قرن حقوق مشروع ملت فلسطین را تا حد زیادی از بین می برد.

وی گفت: تحقق صلح عادلانه و دائمی میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها در گرو خواست طرفین و نه خواست طرف سوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح صلح رئیس جمهوری آمریکا نیز بیانگر دیدگاه غیرالزام آور آمریکا است.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: ما طرح آمریکا را به دقت بررسی و مطالعه می کنیم و از هر تلاش جدی که برای تحقق صلح انجام شود، استقبال می کنیم. اما پس از اعلام جزئیات این طرح، نخستین برداشت از آن این است که حقوق مشروع فلسطینی ها در سرزمین خودشان به طور گسترده پایمال شده و بندهای این طرح با ایده های توافقی مطرح شده، بسیار فاصله دارد.

ابوالغیط تاکید کرد: نمی توان با نادیده گرفتن اشغال اراضی فلسطینی در سال ۱۹۶۷ از سوی اسرائیلی ها یا تلاش برای قانونی جلوه دادن این اشغالگری، صلح عادلانه و پایدار را محقق کرد.

وی گفت: معیار اساسی برای قضاوت کردن درخصوص هر گونه طرحی برای تحقق صلح، میزان همسویی و سازگاری آن با قوانین بین المللی و مبانی عدالت و انصاف است.

کد خبر 4839226

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد ابوالغیط اتحادیه عرب معامله قرن ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران معامله قرن لیبی فلسطین سوریه لبنان روسیه ترکیه افغانستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کودک فلسطینی برای جمع‌آوری اوراق قرآن پس از بمباران غزه + فیلم

به نقل از الجزیره، اقدام رامی ابوطعیمه، کودک فلسطینی در جمع‌آوری ورق‌های قرآن از بین آوار مسجدی در شهر خان یونس در نوار غزه با واکنش مثبت کاربران فضای مجازی روبه‌رو شد.

این کودک فلسطینی نتوانست تحمل کند که صفحات قرآن در میان ویرانه‌های این مسجد که بر اثر بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ویران شده بود باقی بماند.

رامی صفحات قرآن را از میان آوار جمع کرد و بر سکوی بلندی گذاشت. او در پاسخ به این سؤال که چرا این کار را کردی گفت: دارم صفحات قرآن کریم، کتاب پروردگارمان را جمع‌آوری می‌کنم و در کیسه‌ای می‌گذارم تا اشغالگران صهیونیست صفحات آن را پاره نکنند و آن‌ها را از هواپیما پرت نکنند.

کلیپی که رامی را در حال جمع‌آوری صفحات پاره‌شده قرآن نشان می‌دهد، مورد تقدیر و تمجید فعالان شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. مریم عطوی یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خداوند تو را یاری کند همانطور که تو او را یاری می‌کنی.

کاربر دیگری این اقدام را نشانه ایمان قوی کودکان غزه با وجود تحمل مصائب شدید در چند ماه گذشته دانست.

 از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ تاکنون بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۳۴۰۰۰ نفر از غیرنظامیان این منطقه شهید شدند که بیشتر آنها کودک و زن بودند. همچنین حدود ۷۷۰۰۰ نفر مجروح و صدها هزار نفر آواره شده‌اند. رژیم صهیونیستی در این حملات، به تخریب گسترده منازل و زیرساخت‌های نوار غزه از جمله مساجد و کلیساها اقدام کرده است.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • فیلم| تیراندازی به دختر فلسطینی به بهانه تلاش برای حمله
  • بانک‌های دشتی در تحقق شعار سال مشارکت و همکاری لازم داشته باشند
  • تلاش کودک فلسطینی برای جمع‌آوری اوراق قرآن پس از بمباران غزه + فیلم