Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@22:47:27 GMT

ویروس کرونا در آزمایشگاه ساخته شد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۴۶۹۶

ویروس کرونا در آزمایشگاه ساخته شد

محققان استرالیایی نسخه ای از ویروس کرونا را در آزمایشگاه کشت کرده اند. این اقدام به ساخت واکسن کرونا و شناسایی بیماری کمک می کند.

به گزارش مشرق به نقل از پرس اسوسیشن، دانشمندان به طور موفقیت آمیزی نسخه ای از ویروس کرونا را در آزمایشگاه کشت دادند. این اقدام مسیر را برای ساخت واکسن این بیماری خطرناک هموارتر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان «موسسه عفونت و سیستم امینی پیتر دوهرتی» در ملبورن اعلام کرده اند  کشت این ویروس به آنها کمک می کند تا تحقیقات دقیق تری انجام دهند و ویروس  را راحت تر تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید: فیلم/ کرونا شهر را به کما برد نکاتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

جولیان دروس مدیر آزمایشگاه شناسایی ویروس این موسسه معتقد است کشت این ویروس در آزمایشگاه تحولی بزرگ است.

او در این باره می گوید: مقامات چینی توالی ژنوم ویروس جدید کرونا را منتشر کردند که برای شناسایی این بیماری کمک حال است اما در اختیار داشتن این ویروس به طور واقعی به ما کمک می کند تا تمام روش ها را آزمایش و تایید و علاوه بر آن حساسیت ها و ویژگی های هر روش را مقایسه کنیم. این ویروس به عنوان یک ماده برای کنترل بیماری در شبکه آزمایشگاههای بهداشتی استرالیا استفاده  می شود. همچنین این ویروس برای آزمایشگاه های تخصصی در اروپا ارسال می شود که با سازمان جهانی بهداشت همکاری می کنند.

این ویروس روز جمعه از نمونه دریافتی از یک بیمار در موسسه دوهرتی دریافت و کشت شد. پیش بینی می شود این ویروس کشت شده در آزمایشگاه  برای تولید یک تست آنتی بادی به کار رود . این تست به شناسایی ویروس در افرادی کمک می کند که هنوز نشانه های بیماری در بدن آنها آشکار نشده است.

به گفته یکی دیگر از محققان این موسسه، تست آنتی بادی به پژوهشگران کمک می کند افراد مشکوک به ابتلا به بیماری را آزمایش کنیم. به این ترتیب می توان تصویری واضح و دقیق از میزان گستردگی ویروس و میزان دقیق مرگ و میر ناشی از آن به دست آورد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: سقوط هواپیمای آمریکایی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا ویروس کرونا سلامت اروپا واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته معیشتی بین مهاجرین افغانستانی + فیلم

 بسته‌های معیشتی میان مهاجرین افغانستانی خراسان رضوی توسط خیّریه امام جواد (ع) توزیع شد.

به همت این موسسه خیریه مهاجرین افغانستانی ۲ هزار بسته کمک معیشتی در قالب طرح موتسارت و همدلی با مهاجرین افغانستانی در مشهد توزیع شد.

به گفته مسئولان این موسسه همزمان در قالب این طرح ۱ هزار بسته معیشتی در کابل و ۳ هزار بسته معیشتی در هرات نیز توزیع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • توزیع بسته معیشتی در آران و بیدگل
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • توزیع بسته معیشتی بین مهاجرین افغانستانی + فیلم
  • بنیاد جهان، غیر مادی است/ حکمت، گمشده انسان