Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:25:36 GMT

هیجدهمین آزمون قرآنی در کردستان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۴۷۹۳

هیجدهمین آزمون قرآنی در کردستان برگزار می شود

ایسنا/کردستان رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: روز جمعه هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با آغاز چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور شرکت کنندگان از سراسر استان در ۹ حوزه برگزار می شود.

کامل گلباغی اظهار کرد: از سراسر استان تعداد 2 هزار و  ۲۲۹ نفر در هیجدهمین دوره آزمون قرآن و عترت ثبت نام و شرکت کرده اند که از این تعداد ۸۰۹ نفر مربوط به شهرستان سنندج است که  بیشترین شرکت کننده از این شهرستان ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت امسال همزمان با آغاز چهل ویکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سراسر استان آغازگر جشن پیروزی انقلاب در کردستان خواهد بود، لذا آزمون مذکور در ۴ گروه امتحانی و ۱۵ رشته شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (۲ رشته)، گروه معارف اهل بیت (ع) (۲ رشته)، گروه حفظ قرآن کریم (۹ رشته) و گروه آموزش‌­های الکترونیک (۲ رشته) در سراسر کشور برگزار می شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هدف از برگزاری آزمون های قرآنی را اینچنین تشریح کرد: آموزش‌های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از اهداف هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم برشمرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گلباغی در بخش دیگری از سخنان خود ذکر کرد: این آزمون به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در جامعه برای فراگیری معارف قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در آزمون قرآن و عترت در ۹ حوزه شهرستانی های تابعه و مرکز استان روز جمعه از ساعت ۸ صبح در محل های تعیین شده در آزمون های رشته اختصاصی شرکت می کنند، برای کلیه شرکت کنندگان گواهی شرکت در آزمون صادر و به کسانی که حائز رتبه برتر شوند تجلیل خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قرآن و عترت استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان لرستان با شرکت ۳۱۰ دانش آموز برگزیده مرحله قطبی عصر امروز ۳۰ فروردین با معرفی برترین‌ها به پایان رسید.

به گفته عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، مسابقات امسال در ۱۴ رشته آوایی و پژوهشی برگزار شد که۵۰ برگزیده مرحله استانی مردادماه امسال در مشهد مقدس با هم رقابت خواهند کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور برگزار شد
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج