Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@11:55:53 GMT

تجدید قوای طلا برای ازسرگیری روند افزایشی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۴۸۴۲

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۵۶۵ دلار و ۶۷ سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۵۶۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

این ویروس باعث وحشت در بازار شده زیرا به سرعت در حال گسترش است و شناخت چندانی از آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویروس تاکنون جان ۱۳۲ نفر را گرفته و حدود ۶۰۰۰ نفر را در چین مبتلا کرده است و شیوع آن برگزاری جشنهای سال نوی چین را محدود کرده است در حالی که انتظار می‌رفت صدها میلیون نفر به سفر در این کشور بپردازند. همچنین دولت چین به عنوان یک اقدام بازدارنده، تعطیلات را تا دوم فوریه تمدید کرده است.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، هر گونه تاثیر اقتصادی این اپیدمی روی چین در حال حاضر غیرقابل تشخیص است و اگر تا یک ماه دیگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند، روی رشد اقتصادی قطعا تاثیر خواهد گذاشت اما در حال حاضر تنها گمانه زنی وجود دارد. اگر این بحران تشدید شود، قیمت طلا می‌تواند از مرز ۱۶۰۰ دلار عبور کند.

طلا در شرایط ابهامات سیاسی و مالی یک سرمایه گذاری مطمئن به شمار می رود.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی با شناسایی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا که باعث سقوط بازار سهام هنگ کنگ شد، رشدی که اوایل معاملات داشتند را از دست دادند.

در این بین، دلار آمریکا همچنان نزدیک به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته قرار دارد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرده است.

سرمایه گذاران همچنین منتظر نخستین نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند که روزهای ۲۸ و ۲۹ ژانویه برگزار می‌شود و انتظار می‌رود سیاست گذاران آمریکایی نرخهای بهره را بدون تغییر نگه دارند. پایین ماندن نرخهای بهره به نفع طلا است زیرا جذابیت سرمایه گذاری در این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، به ۲۳۰۹ دلار و هفت سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۹۸۸ دلار و ۶۰ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۷ دلار و ۴۲ سنت معامله شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟

احمد اشتیاقی کارشناس بورس و اوراق بهادار درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص رشد دو روز اخیر بازار سرمایه گفت: رشد بازار در اثر عملکرد توامان چند عامل بود. به هر جهت در هفته‌های گذشته کاهش شدیدی داشتیم و پس از فروکش کردن تنش‌ها در خاورمیانه و کاهش احتمال درگیری مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی بازار به نوعی در حال اصلاح خود است.

وی ادامه داد: در شرایطی که فضای غبار آلود سیاسی برطرف شده و به نظر می‌رسد که شرایط روبه آرامش می‌رود، بازار خودش را در معاملات چند روز گذشته نشان داد. علاوه بر این قیمت کامودیتی‌ها (کالا‌هایی که به صورت خام و اولیه تولید می‌شوند) روند رو به رو رشدی داشت.

اشتیاقی تاکید کرد: رقابت روز چهارشنبه هفته گذشته در بورس کالا بر سر محصولات فولاد مبارکه بر پایه دلار آزاد ۶۲ هزار استوار بود که این خود نشانه‌ای است که بازار نظر بر سود آوری از محل رشد قیمتی کامودیتی‌ها دارد. اخبار غیر رسمی نیز تصریح می‌کنند که بانک مرکزی از روند تثبیت قیمت ارزی در حال عقب نشینی است و به احتمال زیاد قیمت دلار نیمایی تا ۵۰ هزار تومان اصلاح می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار از مجموعه این عوامل استقبال کرده و طی دو روز گذشته روند مثبتی در رشد شاخص بازار سرمایه شکل گرفت. روند رشد در امروز به دلیل کمبود نقدینگی متوقف شد و از همین رو می‌توان به این نتیجه رسید که انتشار اخبار جدید بورس روز‌های آرامی را داشته باشد.

اشتیاقی گفت: تثبیت شرایط سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی در سامانه مبادله طلا و ارز می‌تواند بازار سرمایه را به تدریج در شرایط صعودی قرار دهد. شایان ذکر است که به تدریج گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها نیز منتشر می‌شود و اگر‌«ای پی اس» در عدد خوبی باشد، روند رشد ادامه خواهد داشت.

تا آخر هفته بازار چگونه خواهد بود

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به اینکه قیمت آخرین معاملات روز گذشته کمتر از قیمت پایه سهام‌ها بود امروز بازار سهام به سوی ثبات و یا اندکی کاهشی قدم بردارد. همچنین پیش بینی می‌شود که این روند تا پایان هفته ادامه خواهد یافت. شایان ذکر است که مسیر رشد بازار به تداوم آرامش در فضای سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی باز می‌گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • کف قیمت دلار به کجا می‌رسد؟
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی
  • سکه های حراجی با دلار چند هزار تومان فروخته شدند/ عمیدی: پیام دولت با فروش سکه ها با دلار افزایشی چیست! انتظار سه ماه پر بازده در بازار سرمایه وجود دارد/ دولت مشوق سرمایه گذاری در بازار بورس نیست؟
  • چرا مهمترین دلیل افزایش طلا و سکه افزایش قیمت اونس جهانی است؟
  • فروش فوری ایران خودرو با تحویل ۳ ماهه + جزئیات و جدول