Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرها و روستاهای مختلف استان اصفهان در سالروز شهادت مادر آسمانی‌ها، نخستین شهیده راه ولایت و شناسنامه شیعه، حضرت فاطمه زهرا (س) یکپارچه سوگوار است و پرچم‌های سیاه و عزاداری در اماکن و مساجد آن برافراشته شده است.

مردم ولایتمدار و شهید پرور اصفهان در نقاط مختلف استان با حضور در مسجدها، حسینیه‌ها، تکیه‌ها و اماکن مذهبی آیین‌هایی در سوگ دخت پیامبر مکرم اسلام (ص) برگزار کردند و اشک ماتم ریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مردم نیک‌اندیش نیز نذری‌های خود را مانند شیر، چای و شربت و نان در بین دسته‌های سینه‌زنی، نوحه‌سرایی، سوگواران و عزاداران فاطمی پخش کردند.

از جمله در محمدیه واقع در سه کیلومتری نایین هم‌زمان با سالروز شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا (س) بیش از ۲ تن آش نذری به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پخته شد.

این برنامه که به همت مردم محمدیه و کمک‌های مالی خیران در جهت تهیه و پخت و توزیع آش همه ساله در شب شهادت حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود، امسال به یاد سردار سلیمانی و سایر شهدای مقاومت پخته و بین سوگواران فاطمی توزیع شد.

گلستان شهدای اصفهان و امامزاده‌های مختلف از جمله هلال بن علی (ع)، سلطانعلی بن محمد باقر (ع)، آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع)، بی‌بی زینب یزدل (س)، شاه کرم (ع)، شاه زید (ع) و ابراهیم (نرمی) و حسینیه‌های شهشهان و انگورستان ملک از جمله اماکن میزبان خیل سوگواران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این ایام بود.

بیان فضایل اخلاقی و ویژگی‌های شخصیت والای حضرت فاطمه (س)، ترویج فرهنگ دینی اسلامی و تاکید بر ضرورت توجه مردم به‌ویژه دختران و بانوان به ویژگی‌های بارز دخت آخرین پیامبر آسمانی از سوی روحانیان، از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این مناسبت بود.

همچنین جمعی از شاعران و هنرمندان به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت ایشان، نسبت به برپایی شب‌شعر اقدام کردند.

فاطمه، نام مبارک دخت پیامبر بزرگ اسلام (ص) و همسر امیرالمومنین علی (ع) است که در سال پنجم پس از بعثت، روز ۲۰ جمادی‌الثانی در مکه دیده به جهان گشودند.

حضرت فاطمه زهرا (س) در حالی که ۱۸ سال بیشتر از عمر مبارکشان نمی‌گذشت، بنابر روایتی بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان در ۱۳ جمادی الاول سال ۱۱ هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسیدند.

برای ایشان القاب و صفات گوناگونی هم‌چون زهرا، کوثر، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه عنوان شده است و در روایت‌ها و نزد مسلمانان برترین و والا مقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار به شمار می‌روند.

برچسب‌ها اصفهان شهادت حضرت فاطمه زهرا هیأت عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان شهادت حضرت فاطمه زهرا هیأت عزاداری اصفهان شهادت حضرت فاطمه زهرا هیأت عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان در دیدار با رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: ایجاد امکانات بهداشتی برای زائران، حفظ و نگهداری اماکن ایجاد شده، هدایت کمک‌های مردمی به سمتی که مورد نیاز اماکن مقدسه است و آگاه‌سازی مردم از فعالیت‌های انجام شده از جمله مواردی که است که بیش از پیش باید به آن توجه شود.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: هدف اصلی ستاد بازسازی عتبات عالیات نه تنها بازسازی ساختمان‌ها و اماکن متبرکه، بلکه مهم‌ترین راهبرد و نگاه اصلی این ستاد، احیای امر اهل‌بیت (ع) عصمت و طهارت است.


رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان هم در حاشیه این دیدار با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نذورات جمع آوری شده ویژه بازسازی عتبات عالیات در استان اصفهان گفت: تکمیل صحن حضرت زینب (س) برای سال آینده به نقطه خوبی می‌رسد و ۱۲۰ هزار نفر را حداقل کنار حرم امام حسین (ع) می‌تواند اسکان دهد.
جعفر عسگری با اشاره به اینکه این استان در چهار طرح اصلی و بزرگ در عتبات عالیات

حضوری فعال دارد، افزود: تکمیل صحن حضرت زینب (س) در کربلا، ساخت صحن حضرت امام باقر (ع) در کاظمین، ساخت نیم ضریح امام حسین (ع) و طرح توسعه حضرت سلمان فارسی در مدائن این چهار طرح هستند.

دیگر خبرها

  • ۶ مدال بانوان مازندرانی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور
  • معرفی نفرات برتر کوراش بانوان قهرمانی کشور
  • دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • سوگواری دانش آموزان گرگانی در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) + تصاویر
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات