Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@15:00:50 GMT

۱۴ نیروی دولتی افغانستان در حمله طالبان کشته شدند

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۵۰۲۶

خرداد: نماینده مردم قندوز در مجلس نمایندگان افغانستان اعلام کرد که شب گذشته گروه طالبان به یک پاسگاه نیروهای دولتی در این استان حمله کردند که در نتیجه آن ۱۴ سرباز کشته شدند.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا ،«مولوی عبدالله» روز چهارشنبه به رسانه های محلی افغانستان گفت که حادثه شب گذشته در شهرستان «دشت ارچی» رخ داد که در آن ۸ سرباز دیگر نیز زخمی و ۳ تن دیگر هم مفقود شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود که در این درگیری به طالبان نیز تلفات وارد شده است اما امار دقیق تلفات شبه نظامیان طالبان روشن نیست.
شب گذشته نیز طالبان بر یک پاسگاه دولتی در مرکز استان «بغلان» حمله کردند که در آن ۱۰ سرباز دولتی و ۱۶ عضو گروه طالبان کشته و شمار  دیگر هم از دو طرف زخمی شدند.
طی سال های گذشته در فصل زمستان به علت بارش برف و سرمای شدید امنیت نسبی در مناطق مختلف افغانستان برقرار بود و شبه نظامیان طالبان سنگرهای جنگ در روستاها و مناطق سردسیر را ترک می کردند اما امسال برخلاف سال های گذشته جنگ در فصل زمستان نیز ادامه یافته است.
  
برچسب ها: افغانستان ، طالبان

منبع: خرداد

کلیدواژه: افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم

سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور طالبان در دیدار با کادرهای علمی و فرهنگی افغانستانی مقیم اروپا اظهارداشت: دنیا باید این حقیقت را بپذیرد و به آن عادت کند که افغانستان یک کشور مستقل است.

وی افزود: همانطور که طالبان در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران دستوراتی بدهند که با حاکمیت ملی ما هم‌خوانی نداشته باشد.

حقانی ادامه داد: ما می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم، بحث آموزش مربوط به ماست، ما خودمان برای آن زمینه‌سازی می‌کنیم. چون این مشکل فرزندان خودمان است و هیچکس به اندازه ما با فرزندانمان مهربان نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • هشدار سیلاب در ولایات افغانستان
  • می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم