Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@15:46:00 GMT

برگزاری همایش دوچرخه سواری در سیروان

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۵۰۸۵

برگزاری همایش دوچرخه سواری در سیروان

طالب فرجی مدیر ورزش و جوانان شهرستان سیروان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ گفت : اداره ورزش و جوانان سیروان در نظر دارد همانند سایر شهرستان‌ها طرح ملی فجر تا نوروز در قالب پویش آخر هفته فعال در سیروان در رشته‌های ورزشی کوهروی، دوچرخه سواری، پیاده رویی ، دو همگانی و ورزش‌های تفریحی را در سطح شهرستان همراه با اهداء جوایز برگزار نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد : شرکت برای عموم آزاد بوده و از همه علاقمندان به ورزش دعوت بعمل می‌آید تا در این طرح شرکت نمایند.

طالب فرجی بیان کرد : فعالیت پنجشنبه این هفته دوچرخه سواری عمومی است و در صبح روز پنج شنبه از محل اداره ورزش و جوانان سیروان تا پارک شهدای گمنام برگزار می‌شود.

مدیر ورزش و جوانان شهرستان سیروان  یادآور شد : به منظور ایجاد جامعه فعال و پویا روز‌های آخر هر هفته برنامه ورزش همگانی در کل استان به صورت همزمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دوچرخه سواری ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند شیراز برای دستیابی به شهری متفاوت

شهردار شیراز گفت: در بهمن و اسفند سال گذشته با هماهنگی صورت گرفته با شورای اسلامی شهر شیراز برنامه راهبردی عملیاتی شیراز ۱۴۰۴ تعریف شد و بهره‌برداری از بیش از ۴۵ پروژه بزرگ و تاثیرگذار در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی شب گذشته با همراهی معاون فنی و عمرانی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی، شهرداران مناطق یک و شش شیراز و رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با توجه به راه‌اندازی شیفت شب، از چهار پروژه عمرانی بزرگ مقیاس کلان‌شهر شیراز بازدید کرد.

وی در اولین بازدید خود از پروژه پیست دوچرخه سواری ارتفاعات شیراز که در مسیرهای بام سبز، کمربندی جوادیه، شهرک زیبا شهر و کوه نور طراحی شده است، افزود: در راستای استفاده بهینه از زمان، بازدید از پروژه‌های شهری عمرانی کلان‌شهر شیراز به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.

شهردار شیراز تصریح کرد: پروژه پیست دوچرخه سواری ارتفاعات شیراز فاز اول آن در هفته دولت افتتاح و فاز تکمیلی آن در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

اسدی خاطرنشان کرد: در مسیر پیست دوچرخه سواری ارتفاعات شیراز یک فضای مفرح دلنشین گردشگری طراحی شده است.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها مد حمل‌ونقلی دوچرخه است و با توجه به اینکه نمی‌توان شرایط ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری را در مرکز شهر و خیابان‌های پر تردد ایجاد کنیم با مکان‌یابی مناسب، ایجاد یک پیست دوچرخه سواری در ارتفاعات شیراز با بیش از ۳۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.

شهردار کلان‌شهر شیراز تصریح کرد: این کلان‌شهر به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا در ۲۰۲۴ انتخاب شد و اجرای این پروژه می‌تواند یکی از اهداف و مصادیق این موضوع که این شیراز پاک‌ترین شهر کشور است و حتی یک روز آلوده را نداشته است، مشهود باشد.

اسدی افزود: در بهمن و اسفند سال گذشته با هماهنگی صورت گرفته برنامه راهبردی عملیاتی شیراز ۱۴۰۴ تعریف شد و تدوین و بهره‌برداری از ۴۵ تا ۵۰ پروژه بزرگ و تأثیرگذار در دستور کار قرار گرفت که پیست دوچرخه سواری ارتفاعات شیراز و سه پروژه دور برگردان اردیبهشت، تقاطع جام جم و پروژه ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی _ شهید سلیمانی از جمله پروژه‌های راهبردی عملیاتی شیراز ۱۴۰۴ است.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است که شیراز ۱۴۰۴ با شیراز امروز بسیار متفاوت خواهد بود.

شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد: با همت پرسنل شهرداری، دستگاه‌های اجرایی، حمایت و پشتیبانی شورای اسلامی شهر شیراز به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کنیم.

اسدی همچنین تصریح کرد: شورا و شهرداری شیراز با برنامه‌ریزی، کنترل، نظارت و تأمین اعتبار و ملزومات لازم در حال فعالیت است،. چرا که بدون هیچ‌یک از آنها اقدامات در اجرای برنامه‌های مد نظر پیش نخواهد رفت.

پیست دوچرخه سواری ارتفاعات شیراز، بزرگترین مسیر گردشگری دوچرخه در کشور خواهد بود

محمود صفایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص اهمیت اجرایی پروژه پیست دوچرخه سواری ارتفاعات شیراز تصریح کرد: پیست دوچرخه سواری ارتفاعات شیراز در مسیری به طول ۳۲ کیلومتر و از مسیرهای کوهسار، منصور آباد، جوادیه و بام سبز طراحی شده است.

وی افزود: در طول مسیر اجرا، طراحی فضاهای مکث پیش‌بینی شده است و این پروژه تحت نظارت دو شهرداری منطقه شش و سه اجرا می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: فاز اول این پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری برسد و شهروندان می‌توانند از این مسیر استفاده کنند.

صفایی ادامه داد: پیست دوچرخه سواری ارتفاعات شیراز، بزرگترین مسیر گردشگری دوچرخه در کشور خواهد بود که علاوه بر داشتن استانداردهای لازم، مسیری ایمن برای آن طراحی می‌شود.

وی همچنین در خصوص راه‌اندازی مجدد شیفت شب برای پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: در سال گذشته نیز شیفت شب برای اجرای پروژه‌های شهرداری صورت گرفت و بسیاری از پروژه‌های شهرداری به صورت ۲۴ ساعته فعالیت داشتند و در سال‌جاری با توجه به اینکه هوای بهاری شیراز بسیار مناسب است این موضوع در دستور کار قرار تا بتوان به دنبال آن اجرای پروژه‌ها تسریع و به بهره‌برداری برسد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: پیست دوچرخه سواری ارتفاعات شیراز دارای یک مسیر دوچرخه سواری کوهستانی است که شامل هفت مسیر کوهسار تا منصورآباد، منصورآباد تا شهرک جوادیه و جوادیه تا بام سبز شیراز و به دنبال آن تا کوه نور در حال اجرا است.

صفایی خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بهره‌برداری از فاز اول این پروژه تا پایان شهریور با اجرای مسیری ۱۲ کیلومتری خواهد بود.

در مسیر شمالی کوهسار مهدی (عج) ایجاد پنج تونل در دستور کار است

نگاهی به روند ساخت ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی _ شهید سلیمانی دومین پروژه مورد بازدید شهردار شیراز بود و وی در این خصوص اظهار کرد: پروژه آیت‌الله حائری شیرازی از شمال‌شرق تا شمال‌غرب شیراز به سمت محلاتی است و با افتتاح محور جنوبی تردد وسایل نقلیه به آسانی صورت می‌گیرد و با بهره‌برداری از محور شمالی طی ماه‌های آینده و با تکمیل و اتمام تقاطع جام جم تردد بسیار روان‌تر خواهد شد.

محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در تشریح عملیات اجرایی این پروژه تصریح کرد: کار بتن‌ریزی در گالری‌ها انجام شده است و برای ایمن‌سازی بیشتر بر آن شدیم تا قسمتی از عملیات اجرایی را به صورت ترانشه‌برداری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر شمالی کوهسار مهدی (عج) ایجاد پنج تونل در دستور کار است که شامل دو تونل و سه گالری است و به واسطه این فضاها جبهه‌های کاری بین این فضاها توزیع شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تاکید کرد: هم اکنون تمرکز اصلی در این پروژه اجرای سه گالری باقی مانده است و در تلاش هستیم که با فعالیت شیفت شب این پروژه را بر اساس زمان‌بندی پیش‌بینی شده که آذر ماه تعیین شده است، به بهره‌برداری برساند.

امین با اشاره به اینکه طول این پروژه اجرایی ۱۴ کیلومتر است، تصریح کرد: در شیفت شب این پروژه تعداد ۱۳ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و ۸۰ نیروی کار در حال خدمت‌رسانی هستند.

رضا محمدیان رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: به دلیل فنی بودن بیشتر اقدامات اجرایی این پروژه و افزایش عمر این پروژه مقرر شد تعداد ساخت تونل‌ها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: به جهت جلوگیری از رانش کوه اقدامات فنی بسیاری توسط پیمانکار در حال اجراست و به جهت ایمن‌تر شدن این مسیر که دو محور بین شهری مهم را به یکدیگر متصل می‌کند، اقدامات فنی و ایمن سازی با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: در نیمه دوم سال جاری این پروژه به بهره‌برداری برسد.

رایزنی نفس گیر برای تملک

پروژه تقاطع جام‌جم که در مجاورت صدا و سیمای مرکز استان فارس در حال اجراست، چهارمین پروژه مورد بازدید مدیریت شهری کلانشهر شیراز بود و شهردار شیراز در خصوص روند اجرای این پروژه تصریح کرد: اجرای تقاطع جام جم یکی از پروژه‌هایی بود که مدیریت شهری یک دهه به جهت تملک یک قطعه زمین در مجاورت صدا و سیما استان فارس به دنبال توافق اجرای آن با صدا و سیما بود و در نهایت این توافق با تلاش رئیس صدا و سیما کشور، استاندار فارس، رئیس صدا و سیما استان فارس و همت مضاعف شورای اسلامی و شهرداری شیراز صورت گرفت.

اسدی افزود: در دو سال گذشته یک طرح تجهیز کارگاه صورت گرفت و با اجرا نشدن طرح اولیه اجرای پروژه کارگاه جمع‌آوری شد و اجرای تقاطع جام جم با یک عملکرد بهتر در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: شاید باید اراضی بیشتری در مسیر قرار می‌داشت و تملک می‌شد اما به دلیل موقعیت سوق‌الجیشی و اهمیت صدا و سیما مرکز استان فارس مقرر شد طرح بهینه‌سازی و معرفی ارزش شود و بتوان از مسیر صداوسیما حداکثر استفاده را برد.

شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد: پیش‌بینی‌ها مبنی بر اجرای یک ساله پروژه است اما تلاش خواهیم کرد که زودتر از زمان موعد به بهره‌برداری برسد.

اسدی با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و پیمانکار این پروژه سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز است، تاکید کرد: در تملک این پروژه تمام اقدامات انجام شده به صورت قانونی بوده و در قالب تهاتر بوده است.

وی تصریح کرد: این پروژه حاصل تعامل مدیریت شهری با مجموعه صدا و سیما مرکز فارس است تا به شهرداری شیراز این اجازه داده شد تا این پروژه اجرا شود.

به گفته رضا جاویدی سخنگوی شهرداری شیراز، یکی از علت‌های ایجاد ترافیک در محور صداوسیما و جام جم، به علت دیر آغاز شدن عملیات اجرایی پروژه بود. این در حالی است که با تلاش‌های استاندار فارس، شهردار شیراز، رئیس شورای شهر با رایزنی و گفت‌وگویی که با رسانه ملی داشتند موفق به تملک زمین مجاور صدا و سیمای مرکز فارس برای اجرای پروژه شدند.

پروژه دوربرگردان اردیبهشت در بلوار شهید چمران شیراز آخرین پروژه بازدیدی مجموعه مدیریت شهری بود و جهان بین میرزایی شهردار منطقه یک شیراز در خصوص روند اجرایی این پروژه در سخنانی اظهار کرد: از نیمه دوم اردیبهشت تلاش خواهیم کرد با اتمام عملیات سازه‌ای، عملیات احداث عرشه آغاز شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: طی ۴۵ روز آینده عملیات اجرای شفت پروژه آغاز خواهد شد.

رضا محمدیان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص این پروژه افزود: عملیات جانمایی این دور برگردان بارها مطرح شد اما به دلیل محدودیتی که به بلوار شهید چمران به لحاظ مباحث ترافیکی، باغات و حضور فضاهای بیمارستانی دارد، جانمایی این پروژه کمی زمان بر شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است، افزود: به دلیل اینکه اجرای یکی از ضلع‌های این دور برگردان در رودخانه خشک بود شروع عملیات اجرایی به تعویق افتاد تا بتوان خارج از فصل سرما و بارش باران بتوان اقدامات را انجام داد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: طی مدت یک سال عملیات اجرایی پروژه با سرعت مناسب پیش برود و به بهره‌برداری برسد.

محمدیان ادامه داد: در سال ۹۵ این فضا تحت عنوان فضای اجتماعات شهری رو باز ایجاد شد و تنها بخشی از این فضا برای ساخت دور برگردان مد نظر است و مابقی فضا حفظ خواهد شد.

همچنین در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهری شیراز سیدابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: راه‌اندازی و فعالیت تیم عمرانی شهرداری شیراز در شیفت شب با توجه به فعالیت جهادی که می‌شود اقدامی بسیار ارزشمند و شاخص است.

وی افزود: در خصوص تملک زمین مجاور صداوسیما فارس تلاش استاندار فارس، رئیس صداوسیما ملی و رئیس صداوسیما استان فارس بسیار مشهود است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه حاصل یک تعامل، همدلی و هم‌افزایی بسیار خوب در سطح مدیریت ارشد استان است.

به گزارش ایمنا، راه‌اندازی و فعالیت شیفت شب پروژه‌های شهرداری شیراز برای اولین بار در کشور تعریف شد که با حمایت شورای اسلامی شهر شیراز و مدیریت شهری صورت گرفته است و در بازه زمانی شش ماهه اول سال که هوا مناسب است، کارگران خدوم و زحمتکش در اجرای پروژه‌های عمرانی شیفت شب فعالیت دارند.

کد خبر 744270

دیگر خبرها

  • پاریس ۲۰۲۶؛ به سوی یک شبکه کامل دوچرخه‌سواری
  • برگزاری سومین همایش روایت پیشرفت در لرستان
  • چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟
  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته
  • دیدار وزیر ورزش با کاپیتان‌های تیم‌های ملی/ برگزاری دوره آموزشی در جزیره قشم
  • نمایشگاه توانمندی‌های روستایی مهران رود و میدان چای برگزار می شود
  • بهره‌برداری از طرح ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی
  • استقبال از جام صفوی در اردبیل افزایش یافته است
  • جام صفوی ورزش استان اردبیل را متحول می‌کند
  • گام بلند شیراز برای دستیابی به شهری متفاوت