Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حرم مطهر شاهچراغ (ع) در سالروز شهادت صدیقه کبری (س) یکپارچه سیاهپوش شده و برنامه‌های عزاداری و سوگواری در این مکان مقدس با حضور زائران و دلسوختگان خاندان پیامبر اکرم (ص) برپا شده است.

دسته‌های عزاداری نیز در حرم مطهر شاهچراغ (ع) اجتماع کرده و در سوگ حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر عظیم الشان اسلام به سرو سینه می‌زنند و اشک ماتم می‌ریزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بقاع متبرکه استان، مساجد، حسینیه‌ها و. با حضور گسترده زائران و مردم برپا شده است.

حجت‌الاسلام احمد سلامی معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: علاوه بر مراسم قرائت خطبه فدکیه با حضور گسترده عزاداران در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، صبح امروز مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) در شیراز برگزار شد.

او افزود: همچنین مراسم شام غریبان حضرت فاطمه زهراء سلام الله علی‌ها با سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی و مداحی مداحان بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان بزرگ امام خمینی حرم مطهربرگزار می شود.

حضرت فاطمه (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی‌الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه (س) به دنیا آمد. نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و از برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکرشده است. ام‌الحسین، ام‌الحسن، ام‌الائمه و ام‌ابی‌ها ازجمله کنیه‌های این بانوی مطهر اسلام است.

سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتار‌های نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی (ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمام برهه‌های حساس زندگی در کنار امام اول شیعیان بود و از ایشان حمایت می‌کرد، حضرت زهرا (س) در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.

در دامن‌پاک فاطمه زهرا (س)، ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتاز عالم بشری، حضرت امام حسن (ع) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسین (ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب کبری (س) حماسه‌ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را در جهان اعلام کرد.

سرانجام حضرت فاطمه (س) براثر شدت ضربات و لطماتی که به او براثر هجوم به خانه‌اش و وقایع پس‌ازآن وارد گشته بود، بیمار گشت و در بستر بیماری افتاد.

در ایام بیماری، حضرت فاطمه (س) روزی امام علی (ع) را فراخواند و آن حضرت را وصی خویش قرارداد و به آن حضرت وصیت نمود که پس از وفاتش، فاطمه را شبانه غسل دهد و شبانه کفن نماید و شبانه دفن کند و احدی از کسانی که در حق او ستم روا داشته‌اند، در مراسم تدفین و نمازخواندن بر پیکر او حاضر نباشند.

حضرت فاطمه زهرا (س) درحالی‌که از عمر مبارکش ۱۸ سال بیشتر نمی‌گذشت، براثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به روایتی در ۱۳ جمادی‌الاول سال ۱۱ هجری‌قمری و بنا بر روایتی دیگر در سوم جمادی‌الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسید.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حرم مطهر شاهچراغ شهادت حضرت زهرا شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان

چهاردهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی یادواره شهید احسان بابایی و شهدای فراجای راسک در بخش بانوان، طی روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین‌ماه با حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار، مربی و داور از ۱۸ استان کشور به میزبانی شهر زاهدان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

با اتمام پیکارهای بخش بانوان این رقابت‎ها، نتایج به شرح زیر اعلام شد:

*وزن ۴۸- کیلوگرم:
۱.فائزه ابراهیمی از خراسان شمالی
۲.عسل کلامی از سمنان
۳. زهرا باغچقی از خراسان شمالی و یاسمین رضائیان از مازندران (سوم مشترک)

*وزن ۵۲- کیلوگرم:
۱.لیلا سیاهوشی از همدان
۲.آرزو سلیمی از چهارمحال و بختیاری
۳.زهرا سکاکی از مازندران و حدیث باغچقی از خراسان شمالی (سوم مشترک)

*وزن ۵۷- کیلوگرم:
۱.طاهره آذرپیوند کهگیلویه و بویراحمد
۲.نسرین رحمانی خراسان رضوی
۳.سیده دینا امامی از اصفهان و زهرا جعفریان از همدان (سوم مشترک)

*وزن ۶۳- کیلوگرم:
۱.پردیس عیدی‌وندی از اصفهان
۲.فریبا عاقلی از خراسان رضوی
۳.راضیه بهادری از لرستان و زهرا مظفری چهارمحال و بختیاری (سوم مشترک)

*وزن ۷۰- کیلوگرم:
۱.دنیا آقایی از سمنان
۲.آتنا حسینعلی‌زاده از هرمزگان
۳.سارگل امیدوندچالی از مازندران و زینب جلالوند از همدان (سوم مشترک)

*وزن ۷۸- کیلوگرم:
۱.صبا کرمعلی از همدان
۲.ریحانه گیلانی از هرمزگان
۳.الهه باغچقی از خراسان شمالی و عاطفه یوسفی از مازندران (سوم مشترک)

*وزن ۸۷- کیلوگرم:
۱.حانیه وحدانی از خراسان شمالی
۲.فاطمه براتی بریمانلو از چهارمحال و بختیاری
۳.فاطمه قیطاسی از کرمانشاه و زهرا امیدی حسین آبادی از هرمزگان 

*وزن ۸۷+ کیلوگرم:
۱.فاطمه برمکی از مازندران
۲.مهساعرب از مازندران
۳.مریم رستمی از خراسان شمالی و هانیه عاشوری از قم

در بخش تیمی، خراسان شمالی مقام نخست را به دست آورد. استان همدان در رده دوم جای گرفت و مقام سوم این پیکارها به سمنان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • ضریح مطهر حضرت هلال بن علی (ع) غبار روبی و عطرافشانی شد
  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • ۶ مدال بانوان مازندرانی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور
  • معرفی نفرات برتر کوراش بانوان قهرمانی کشور
  • دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی