Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@16:41:04 GMT

شاکله اصلی قیام امام زمان (عج) مکتب فاطمی است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۵۱۵۲

ایسنا/خوزستان امام جمعه دزفول با اشاره به جایگاه و منزلت حضرت فاطمه (س) گفت: شاکله اصلی قیام امام زمان (عج) مکتب فاطمی است؛ بنابراین اگر بخواهیم در ظهور امام زمان تعجیل شود و جزو یاران ایشان باشیم، باید بیشتر با مکتب فاطمی آشنا شویم.

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی در گفت‌وگو با ایسنا با تسلیت سالروز فرا رسیدن ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: زمانی که زندگانی کوتاه حضرت زهرا (س) را مطالعه می‌کنیم و احترام و عظمتی که پیامبر اکرم (ص) برای ایشان قائل بوده را مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم درس مهمی که می‌توانیم از حضرت فاطمه زهرا (س) یاد بگیریم ایثارگری و بُعد تربیتی و اخلاقی ایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیامبر (ص) می‌فرماید رضایت حضرت فاطمه (س)، رضایت خدا است و خشم و غضب حضرت فاطمه زهرا (س)، خشم و غضب خدا است که این پیام نشانگر جایگاه و منزلت و مقام ویژه ایشان است.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با معارف حضرت فاطمه (س) است و باید از ایام فاطمیه بهره ببریم خاطرنشان کرد: مکتب فاطمی خلاصه و عصاره اسلام ناب محمدی است و همه ائمه اطهار (ع) نسبت به جایگاه و منزلت حضرت فاطمه (س) ارادت دارند و فرموده‌اند که ما حجت خدا بر مردم هستیم و حضرت فاطمه (س) حجت خدا بر ما است.

وی بیان کرد: امام زمان (عج) می‌فرماید دختر رسول خدا برای من اسوه حسنه و سرمشق است که این موارد نشان‌دهنده این است که مکتب فاطمی سرلوحه کار همه انبیاء الهی و ائمه و اولیای خدا بوده است.

قاضی گفت: زمانی که امام زمان (عج) ظهور می‌کند، شاکله اصلی قیام ایشان، مکتب فاطمی خواهد بود. بنابراین اگر بخواهیم در ظهور امام زمان (عج) تعجیل شود و جزو یاران ایشان باشیم، باید بیشتر با مکتب فاطمی آشنا شویم و خود را برای عمل کردن به مکتب حضرت بی‌بی دو عالم آماده کنیم.

امام جمعه دزفول بیان کرد: در ایام فاطمیه مجالس و شرایط به گونه‌ای است که قلب‌ها به سمت بی‌بی دو عالم متمایل است و این موضوع باعث می‌شود زمینه برای آشنایی بیشتر با معارف مکتب فاطمی و نزدیک‌تر شدن به آن فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ایام فاطمیه شهادت حضرت فاطمه زهرا دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در نشست تشکیل ستاد دهه کرامت استان گفت: سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) که مصادیق بارز کرامت هستند به عنوان نمادین دهه کرامت نامگذاری شده و یک تابلو است که باید همه اقدامات و بزرگداشت‌ها با هدف پررنگ نگهداشتن این تابلو برای بشر انجام شود.

او افزود: دنیا از نعمت‌های الهی است و برای بشر خلق شده که باید انسان بهره را از آن داشته باشد و کرامت، انسان را به سعادت و بهره مندی از نعمات الهی سوق می‌دهد.

آیت الله عبادی اظهار کرد: مشکلی که امروز و هر روز در تاریخ با انواع جنایت‌ها و خیانت‌ها وجود داشته به دلیل عدم ترویج فرهنگ کرامت و گرایش انسان‌ها به مادیات به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان، مکتب پرافتخار انبیا، اولیا و امامان را نماد کرامت و عزت معرفی کرد.

در این نشست، حضور خادمیاران رضوی، برگزاری جشن‌ها در بقاع و مساجد، اعزام زائر اولی‌ها و ۲۰۰ زوج به مشهد مقدس، همایش‌ها و جشنواره کتابخوانی رضوی از برنامه‌های دهه‌ کرامت در خراسان جنوبی اعلام شد.

امسال دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی