Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام  سیدمحمد مسعود معصومی لاری روز چهارشنبه در آیین آغاز مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در شیراز فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت گفت و افزود: زهرای اطهر (س) بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، چند صباحی بیشتر در حیات نبودند، اگرچه سختی‌های فراوانی را متحمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومی لاری بیان کرد: حضرت زهرا(س) اگر شهید شد به جهت زنده کردن و حیات قرآن بود و تمام سختی‌هایی که کشید برای این بود که کلام خدا را بر عالم جاری گرداند.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد:اگر حضرت زهرا (س) سخن از غدیر می‌گوید برای حیات قرآن است، ضمن اینکه باید بدانیم قرآن بی‌عترت، قرآن نیست و از میان خودش همه جور انسان می‌تواند پرورش یابد و امروز نمود روشن و واضح این مسئله را در جریان‌های انحرافی موجود در جهان از طالبان و داعش و جریانات منحرفی که به نام دین حرکت کرده‌اند، مشاهده می‌کنیم.

وی  به برگزاری این مسابقات اشاره کرد و از مشارکت  ۱۲ هزار نفر در سراسر کشور در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: بیش از ۸ هزار نفر در مسابقات کتبی شرکت کردند و برگزیدگان مراحل قبل به این مرحله راه پیدا کردند و حدود ۳۰ نفر در آزمون مفاهیم و همین تعداد برای حفظ موضوعی در این مرحله شرکت می‌کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز هم ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) به فرازهایی از خطبه فدکیه آن حضرت اشاره کرد و گفت: طبق این خطبه، ما دو وظیفه در قبال قرآن کریم داریم. نخستین وظیفه این است که قرآن با جان ما باید چه کار کند؟  اینکه کسی قرآن بخواند و از بین همین اصوات آن بالاتر نرود، نه به عمق جانش می‌نشیند و جانش را بالا می‌برد، پس اگر این مسیر را طی نکنیم امانت خدا را ضایع کرده‌ایم.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه ما امانت‌دار خداوند در رابطه با قرآن هستیم افزود: برای اینکه جان ما در پرتو قرآن رشد کند و اوج بگیرد، وظیفه دوم این است که قرآن را به سایر امت‌ها برسانیم. این رساندن پیام قرآن به سایر امت‌ها امروز که ما حکومت اسلامی تشکیل داده‌ایم و می‌خواهیم زمینه‌ساز ظهور مهدی فاطمه (عج) باشیم، بسیار کار بزرگی است.

امام جمعه شیراز با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در دستگاه قضا گفت: مسابقات قرآن باید هر سال رشدی کند این جهت را می‌توان به مرور اضافه کرد، برای اینکه این پیام جهانی شود ضمن اینکه باید بدانیم در مجموعه تخصص خودمان چه کار می‌توانیم برای تحقق این مهم انجام دهیم.

در ابتدای این مراسم پیام آیت‌الله‌ مکارم شیرازی توسط حجت‌الاسلام  سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس قرائت شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان فارس حضرت زهرا دین زهرا قرآن قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر پنجشنبه در همایش بین المللی بقیع مدفن امامان و اصحاب گفت: نباید به بقیع تنها به عنوان یک قبرستان نگریست، بلکه بقیع شریف گوشه‌ای از تاریخ اسلام است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه بقیع از مهم‌ترین اماکن تاریخی و هویتی اسلام است افزود: این مکان شریف محل رفت و آمد پیامبر اسلام و همچنین ائمه معصومین علیهم السلام بوده که باید جایگاه آن به جهانیان شناسانده شود.

وی ابراز کرد: در کنار قبور ائمه مظلوم بقیع شماری از اصحاب و یاران پیامبر اسلام که از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام بوده‌اند نیز مدفون است که این امر بر اهمیت این قبرستان می افزاید.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: قبرستان بقیع از آن جهت نیز دارای اهمیت است که گفته شده احتمالاً مزار حضرت زهرا سلام الله علیها در آن باشد و به همین دلیل انسان می تواند به نیت زیارت به این مکان شریف قدم گذارد.

امام جمعه قم افزود: در سیره پیامبر اسلام و همچنین امامان معصوم بوده است که آنان شب‌های جمعه به منظور طلب استغفار مومنان و مناجات با خداوند به قبرستان بقیع مشرف می‌شدند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه قبرستان بقیع علاوه بر ظرفیت معنوی بخش اعظمی از تاریخ اسلام است افزود: پیامبر اسلام فرموده‌اند که در روز قیامت ۷۰ هزار نفر از بقیع مبعوث خواهند شد که بدون حساب وارد بهشت می‌شوند.

کد خبر 6081900

دیگر خبرها

  • درخشش شطرنج‌ بازان خراسانی در مسابقات قهرمانی رده‌ های سنی کشور
  • نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • درخشش شطرنج‌بازان خراسانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • مستند «پنجره‌های بهشت»، از شبکه قرآن و معارف
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت