Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاه‌آبادی معاون صدای ملی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه دومین کاروان قرآنی انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران مراسم و راه اندازی کاروان قرآنی انقلاب، گفت: این حرکت عظیم قرآنی که امسال برای بار دوم با همت دستگاه‌های مسئول و جامعه قرآنی کشور در حال انجام و برگزاری است، حرکتی زیبا، معنوی و ارزشمند است که در خدمت به قرآن کریم و برای برگزاری محافل قرآن کریم در شهر‌های دور و نزدیک، کوچک و بزرگ در کشور برگزار می‌شود که باعث انس بیشتر مردم با قرآن خواهد شد که ثمره‌ی بسیار خوبی را از خود برجای می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حرکت کاروان قرآنی انقلاب از حرم امام خمینی (ره) آغاز می‌شود، این نشان دهنده‌ی وام گرفتن از روح ملکوتی امام و شهدای بزرگوار است.

معاون صدای رسانه‌ی ملی با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانم از تمامی جامعه قرآنی کشور و خادمان قرآنی به خاطر همت والایی که دارند قدردانی کنم، افزود: کاروان قرآنی انقلاب سال گذشته برنامه‌های مختلفی را به صورت کاملاً مردمی در نقاط مختلف کشور برگزار کرد که با استقبال بسیار خوبی همراه بود که امسال نیز برای دومین سال متوالی این حرکت معنوی و زیبا را ادامه خواهد داد.

وی افزود: امام خمینی (ره) که در بستر اسلام ناب، رشدیافته بود، خود مجدد حرکت عظیمی بود تا احکام قرآنی را در کشور اجرا کند. ایشان برای قرآن قیام و از اسلام تعریفی را مطرح کرد که همان اسلام ناب و اسلام دردمندان و فقراست که در برابر اسلام زورگویان و سازش‌کاران قرار داشته است.

شاه آبادی عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) نظام اسلامی مبتنی بر منویات قرآن و جهان‌بینی اصیل الهی را پایه‌ریزی کرد. از یک سو این تفکر توجه به مردم و مقبولیت حاکمیت اسلامی و تحقق آن بر پایه مردم‌سالاری دینی بود، امام (ره) جایگاه انسان که همان جایگاه خلیفه الهی است را از قرآن کریم برگرفته است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) هنگامی که حرکت خود را آغاز کرد، حکومت را بر پایه مبانی قدرت و لابی‌های سیاسی ایجاد نکرد، بلکه امام (ره) حرکت خود را بر روی آگاهی و ارتقای اندیشه‌ها و انتخاب مردم قرار داد. نمایندگان امام (ره) در دهه‌های چهل و پنجاه به روستا‌ها و شهر‌های مختلف می‌رفتند که شاید برخی از ضعف‌های که امروز وجود دارد این باشد که همین شیوه امام (ره) پیگیری لازم نمی‌شود.

معاون صدای ملی در ادامه گفت: بنیان‌گذار عظیم الشأن جمهوری اسلامی از سوی دیگر نظام اسلامی را مبتنی بر مبانی دینی و برگرفته از مفهوم قرآنی اولی‌الامر برپا نهاد و با این دو بال یعنی حاکمیت اسلام و مردم‌سالاری دینی چهاردهه است که مردم ما در فضای عطرآگین جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند؛ دنیای غرب در برابر این تفکر امام ایستاد، چون این نگاه بر دو رکن دین و مردم استوار بود. قرآن کریم برای استکبار و مستکبرین ضرر دارد و این نظام سلطه جهانی و مستکبر با قرآن و نگاه امام (ره)، مشکل دارد. اگر بخواهیم در این مسیر به درستی عمل کنیم باید اولاً وحدت و ثانیاً مقاومت را پیشه کنیم، مقاومت کلید حل مسائل، مشکلات و راهکار رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در مسیر قرآن حرکت کنیم، باید امروز مشکلات گرفتاری‌ها را که از سوی دشمنان به ما وارد می‌شود تحمل کنیم و اگر مسیر را تحت زعامت، ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) درست بشناسیم با عنایت و فضل الهی به اهداف خود دست پیدا خواهیم کرد.

گفتنی است، دومین کاروان قرآنی انقلاب به همت شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی قرآن رسانه ملی، سازمان دارالقرآن الکریم و سایر نهاد‌های قرآنی، صبح پنجشنبه نهم بهمن ماه با حضور در استان کرمان بر سر مزار سردار حاج قاسم سلیمانی محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی برگزار می‌کند و پس از آن با برگزاری محافل قرآنی دیگر در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در پایان دهه فجر به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با قرآن مقاومت می‌کنیم و اسرائیل را شکست می‌دهیم



به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین یکی از مهمانان ویژه محفل قرآنی امام حسنی‌ها در استادیوم آزادی تهران بود.
این چهره مطرح حوزه مقاومت پس از ورود به تهران به طور مستقیم از فرودگاه خود را به ورزشگاه آزادی رساند تا در این مراسم حضور داشته باشد.
وی در سخنانی کوتاه در این مراسم گفت: در این روز مبارک از ماه مبارک رمضان و در این اجتماع بزرگ قرآنی در این مناسبت عزیز در کنار شما هستم تا سلام و درود مردم فلسطین را به شما برسانم.
وی ادامه داد: اگرچه شما به صورت فیزیکی در تهران هستید، اما می‌دانیم که قلوب یکایک شما در فلسطین عزیز است و مردم فلسطین نیز دائما قلب‌هایشان با مردم تهران و ایران عزیز است. همیشه قرآن ما را با هم جمع می‌کند، همان قرآن کریمی که این جلسه بزرگ برای آن تشکیل شده است.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به حضور پرشور مردم ایران در این مراسم عنوان کرد: در این جلسه قرآنی به شما تاکید می‌کنم که فلسطین باقی خواهند ماند، قرآن باقی خواهد ماند و ملت قهرمان فلسطن مقاومت خود را ادامه خواهند داد. کسانی که در فلسطین مقاومت می‌کنند، حافظان قرآن و قاریان قرآن و اهالی انس با قرآن هستند و به واسطه همین قرآن است که در صحنه مقاومت باقی مانده‌اند.
وی اضافه کرد: به برکت حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین، با این قرآن مقاومت و پایداری می‌کنیم، اسرائیل را شکست می‌دهیم و آنها را نابود می‌کنیم.
زیاد نخاله در پایان سخنانش عید نوروز و ولادت امام حسن مجتبی را به حاضران در ورزشگاه آزادی تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی امام حسنی و اهل بیتی است
  • نمایشگاه قرآن فرصتی برای اجرای مطالبات رهبر انقلاب است
  • قالیباف از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع) تقدیر کرد
  • محفل امام حسنی‌ها، عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • قالیباف: محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد
  • با قرآن مقاومت می‌کنیم و اسرائیل را شکست می‌دهیم
  • کسانی که در فلسطین مقاومت می‌کنند حافظان و قاریان قرآن هستند
  • امیدواریم محفل قرآنی امام حسنی‌ها، پایه ای برای آزادی غزه باشد